niinpäs näky olevan.. Hämäs vaan kun en tajunnu että siinä on venttiili. Tartteeko tuonne päästä ilmaa vai mikäs idea on laittaa venttiili tollaseen paikkaan? Eikös tavallisen T-mötikän luulisi ajavan asian?
Ohops, KULMAhan siinä tosiaan luki eikä T. Eli ilmeisesti toi "lampunpesimien vena" matkaan.. Ei edelleenkään kyllä tullu selväks, mitä jos venttiillin paikalla olisi tavallinen T-kappale? Voisin kuvitella nesteen lentävän lasille (lähes) yhtä välittömästi
Tonnarin (CS) vasemman ( kuskin paikalta katsottuna) ajovalon pyyhkijän suutin pissii koko ajan nestettä ulos pikkaisen.
Tämä kertoo sitä, että sen puolen takaiskuventtili on sökö.
Kysymys kuuluu:
Missä kohtaa autoa se takaiskuventtiili on ja mikä malli?
Se on maalaisjärkeä käyttäen varmaan L- mallinen???
Toivottavasti ei tarvinne alkaa purkamaan eturengasta ja sisälokasuojaa irti. Ei jaksa!
hessu75 kirjoitti:Ööh, totaa missäs se voisi sitten olla, etten turhaan purkaa koko keulaa autosta.
Ootko avannut konepeltiä ikinä?
Minulla ainakin ne konepellin venttiilit 87-tontussa on ihan näkyvissä konepellin alapinnalla olevan kotelorakenteen reikien kohdalla, alueella, joka on taaempana kuin äänieristyslevy.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
hessu75 kirjoitti:Ööh, totaa missäs se voisi sitten olla, etten turhaan purkaa koko keulaa autosta.
Ootko avannut konepeltiä ikinä?
Minulla ainakin ne konepellin venttiilit 87-tontussa on ihan näkyvissä konepellin alapinnalla olevan kotelorakenteen reikien kohdalla, alueella, joka on taaempana kuin äänieristyslevy.
Ehhheheheheee! Wähäx hyvä läppä !!!111!! lol lol ihq.
Mut oikeesti. Mä kävin tänään tutkimassa ajovalojen vesiletkuja ja löysin ne mimmin ohjeiden mukaisesti. En vain nähnyt missään näitä takaiskuvenoja??? Lampuillehan menee vain pikku pätkä tätä mustaa kumimaista letkua ja pitkä pätkä on sitä muovimaista maitomaista letkua. Right?
En vielä napsautellut niitä nippareita poikki siitä puskurin takaa, että olisin saanut ihan kokonaan ne letkut käsiini. Onko ne venat nyt sitten vain piilossa sen pellin alla, joka menee siellä kanssa?
hessu75 kirjoitti:[Ehhheheheheee! Wähäx hyvä läppä
Nokun ne venttiilit konepellissä tosiaankin on näkyvillä heti kun pellin avaa, niin tuli vaan mieleen epäilys ettet ole edes yrittänyt katsoa, kun et niitä löytänyt.
Se alimmainen, kolmas venttiili pitäisi olla hyvin lähellä pissapojan säiliötä, alakatteita etuspoilerin takaa kannattanee purkaa jotta venttiili löytyisi.
hessu75 kirjoitti:[Ehhheheheheee! Wähäx hyvä läppä
Nokun ne venttiilit konepellissä tosiaankin on näkyvillä heti kun pellin avaa, niin tuli vaan mieleen epäilys ettet ole edes yrittänyt katsoa, kun et niitä löytänyt.
Se alimmainen, kolmas venttiili pitäisi olla hyvin lähellä pissapojan säiliötä, alakatteita etuspoilerin takaa kannattanee purkaa jotta venttiili löytyisi.
Puhuimme sitten molemmat näköjään vääristä venoista. Nuo tuulilasille menevät tottakai olen noteerannut. Eikös ne ihan vain hoida tuulilasin pissapoikien hommaa??? Eihän ne ole mitenkään tekemisissä ajovalojen kanssa?
Ei, eipä ole tullut vieläkään niitä vaihdettua. Laiska kun olin viime kesänä. Tuli tuota satku airon prokkista tehtyä sen verran tiiviisti. Sitäkin pitäis taas jatkaa, ei jaksa prkl.