Lämppärin puhaltimen vaihto
Tuon dremeli kannattaa unohtaa leikkuu hommissa!Tosi saabkirurgipeepee kirjoitti:Sivuhuomautuksena totean, että vaihdoin kahteen tonskuun puhaltimen puolen vuoden sisään. Kummassakaan eivät hiilet olleet likimainkaan loppu, vaan kollektori oli kulunut puhki. Varsin kaupallisin tarkoitusperin rakennettu moottori, kun kirjaimellisesti kuluvat loppuun ja korjauskelvottomiksi:(
Toisen vaihdoin talvipakkasilla, joten laiskuuttani kokeilin täällä esitettyä kirurgista toimenpidettä. Konsti oli hyvä, mutta en ottanut pakkasta huomioon. Niinpä kun kotelon yläpuoli oli jo melkein irti leikattu, kangotin sitä hieman saadakseni dremelöityä hankalimmatkin paikat, pirahti muovi tuhannen päreiksi. Tottakai, olisihan tuo pitänyt tajuta, mutta kun ei.
Siinäpä sitten muotoiltiin isohko paikkapala mustasta muovista kuumailmapuhaltimen kanssa peittämään töppäilyn jäljet. No ei se mitään, hyvä siitä loppujen lopuksi tuli. Jos vielä joskus joudun samaan hommaan, tartun varmaan taas dremeliin, mutta edelliskerrasta viisastuneena.
Tiedä sitten, johtuiko muovin rikkoontuminen pakkasesta vai oliko se vain haurastunut, mutta kaikille kokeilijoille neuvoksi, että toimikaa harkiten, niin pääsette vähemmällä.


Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Nimenomaan, mutta liittyy kuitenkin varsin paljon asiaan koska ovat lähes aina samaan aikaan vaihdon tarpeessa.ecopower kirjoitti:No,kennon vaihto on sitten eri asia!Tri-Lo kirjoitti:Siinä on yleensä vaan se sitten että jää tuo hikoileva kennosto vaihtamatta.Edellä puuhuttiin vain puhallinmoottorista
Re: Lämppärin puhaltimen vaihto
Pitäis omaan 90- tonnarin tehä tuo vaihto. Tänää tuli kokeiltua ja eipä onnistunu kun ei näyttänyt lähtevän tuo kotelo irti ilman väkivaltaa.
Mistä tuo kotelo on tarkalleen kiinni? Kuvat ois plussaa
Mistä tuo kotelo on tarkalleen kiinni? Kuvat ois plussaa

9000 Turbo, Ostettu 288tkm -90
Re:
Niin. Tällaisia juttujahan täällä aika usein kirjoitellaan, mutta mikä onkaan sitten todellisten, omakohtaisten kokemuksien laita aiheesta? Itsellä on yksi tällainen kokemus:Tri-Lo kirjoitti:...koska ovat lähes aina samaan aikaan vaihdon tarpeessa.
Pe Tammi 08, 2010 - J.N kirjoitti:Yhteen 9000 vaihdatin ennakoivasti alkuperäisen lämppärin kennon 12,5 vuoden ikäisenä +220tkm ajomäärällä, kun aloin jännittää foorumin juttuja vuotavista kennoista. Jälkeenpäin hölmöily kyllä vitutti, koska vaihdettu alkuperäinen uudenveroinen virheetön kennoni taitaa palvella tälläkin hetkellä eräässä pääkaupunkiseudulla liikkuvassa CD:ssä.
#3418