Lämppärin puhaltimen vaihto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Ehdottomasti kerralla uusi moottori, ja samalla lämmityslaitteen kennosto.(ellei tietysti vaihdettu aikaisemmin)
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

peepee kirjoitti:Sivuhuomautuksena totean, että vaihdoin kahteen tonskuun puhaltimen puolen vuoden sisään. Kummassakaan eivät hiilet olleet likimainkaan loppu, vaan kollektori oli kulunut puhki. Varsin kaupallisin tarkoitusperin rakennettu moottori, kun kirjaimellisesti kuluvat loppuun ja korjauskelvottomiksi:(

Toisen vaihdoin talvipakkasilla, joten laiskuuttani kokeilin täällä esitettyä kirurgista toimenpidettä. Konsti oli hyvä, mutta en ottanut pakkasta huomioon. Niinpä kun kotelon yläpuoli oli jo melkein irti leikattu, kangotin sitä hieman saadakseni dremelöityä hankalimmatkin paikat, pirahti muovi tuhannen päreiksi. Tottakai, olisihan tuo pitänyt tajuta, mutta kun ei.
Siinäpä sitten muotoiltiin isohko paikkapala mustasta muovista kuumailmapuhaltimen kanssa peittämään töppäilyn jäljet. No ei se mitään, hyvä siitä loppujen lopuksi tuli. Jos vielä joskus joudun samaan hommaan, tartun varmaan taas dremeliin, mutta edelliskerrasta viisastuneena.

Tiedä sitten, johtuiko muovin rikkoontuminen pakkasesta vai oliko se vain haurastunut, mutta kaikille kokeilijoille neuvoksi, että toimikaa harkiten, niin pääsette vähemmällä.
Tuon dremeli kannattaa unohtaa leikkuu hommissa!Tosi saabkirurgi :twisted: leikkaa/sulattaa kotelon tinakolvilla tai pikakolvilla siististi auki :wink:Ei pakkas ongelmia. :!:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Siinä on yleensä vaan se sitten että jää tuo hikoileva kennosto vaihtamatta.
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Tri-Lo kirjoitti:Siinä on yleensä vaan se sitten että jää tuo hikoileva kennosto vaihtamatta.
No,kennon vaihto on sitten eri asia! :roll: Edellä puuhuttiin vain puhallinmoottorista :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ecopower kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Siinä on yleensä vaan se sitten että jää tuo hikoileva kennosto vaihtamatta.
No,kennon vaihto on sitten eri asia! :roll: Edellä puuhuttiin vain puhallinmoottorista :wink:
Nimenomaan, mutta liittyy kuitenkin varsin paljon asiaan koska ovat lähes aina samaan aikaan vaihdon tarpeessa.
Ysitonnni
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2010 22:08

Re: Lämppärin puhaltimen vaihto

Viesti Kirjoittaja Ysitonnni »

Pitäis omaan 90- tonnarin tehä tuo vaihto. Tänää tuli kokeiltua ja eipä onnistunu kun ei näyttänyt lähtevän tuo kotelo irti ilman väkivaltaa.

Mistä tuo kotelo on tarkalleen kiinni? Kuvat ois plussaa :wink:
9000 Turbo, Ostettu 288tkm -90
J.N
"Hirsch"
Viestit: 959
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re:

Viesti Kirjoittaja J.N »

Tri-Lo kirjoitti:...koska ovat lähes aina samaan aikaan vaihdon tarpeessa.
Niin. Tällaisia juttujahan täällä aika usein kirjoitellaan, mutta mikä onkaan sitten todellisten, omakohtaisten kokemuksien laita aiheesta? Itsellä on yksi tällainen kokemus:
Pe Tammi 08, 2010 - J.N kirjoitti:Yhteen 9000 vaihdatin ennakoivasti alkuperäisen lämppärin kennon 12,5 vuoden ikäisenä +220tkm ajomäärällä, kun aloin jännittää foorumin juttuja vuotavista kennoista. Jälkeenpäin hölmöily kyllä vitutti, koska vaihdettu alkuperäinen uudenveroinen virheetön kennoni taitaa palvella tälläkin hetkellä eräässä pääkaupunkiseudulla liikkuvassa CD:ssä.
#3418
Vastaa Viestiin