G-miehellä tunkee putken ulostulo vähän pitkälle? Sama tos JT:ssä, ainakin mulla. Ulostulo olisi makeempi jos olisi joitain senttejä lyhyempi, mut edelleen ei taas häiritse niin paljon et jaksas alkaa pajottamaan? Ehkä joskus talvella sitten?
Ferritan putki orkkiksen tilalle
Noista muutamista edellämainituista vois löytyä ratkaisu kolahteluihin?! Mut mulla tosiaan hyvin harvoin kolisee, eikä häiritse häiritsevästi...hmm...saakohan tosta pointtia?
Lastia saa olla reippaasti ja iso pomppumonttu tiessä.
G-miehellä tunkee putken ulostulo vähän pitkälle? Sama tos JT:ssä, ainakin mulla. Ulostulo olisi makeempi jos olisi joitain senttejä lyhyempi, mut edelleen ei taas häiritse niin paljon et jaksas alkaa pajottamaan? Ehkä joskus talvella sitten?
G-miehellä tunkee putken ulostulo vähän pitkälle? Sama tos JT:ssä, ainakin mulla. Ulostulo olisi makeempi jos olisi joitain senttejä lyhyempi, mut edelleen ei taas häiritse niin paljon et jaksas alkaa pajottamaan? Ehkä joskus talvella sitten?
Yamaha FZ1-N -08
Vähän peruskysymyksia pakoputkesta
Ajattelin putken laittaa rosterista. Tavoittena pitkäikäinen ja hiukka teholisäystä. Sportti setti vaihtoehtona.
esim http://www.a-alt-avgassystem.fi/
Seuraaviin asioihin pitäisi saada tietoa, jotta ei mene projekti ihan pelle hermanni touhuksi.
Saako rosteri high-flow katalysaattorilla ja 2,5 tai 3" putkisysteemillä katsastuksesta läpi? , päästöarvot ja decibelit?
Speedpartsin sivuilla heidän myymällä JT3 setillä, ilmoittavat vastapaine vähennykseksi 60% ja db:t 78 +2
Turbo ilmeisesti "spoolaa" nopeammin kun vähemmän vastusta.
Tarkoittaako se myös sitä, että vääntöä saadaan lisää alemmilta kierroksilta?
Paljonko tehoa lisää, jos ennestään steg1?
Nouseeko "melu" sisätilassa ?
9000 CSE 2,3t -97
Ajattelin putken laittaa rosterista. Tavoittena pitkäikäinen ja hiukka teholisäystä. Sportti setti vaihtoehtona.
esim http://www.a-alt-avgassystem.fi/
Seuraaviin asioihin pitäisi saada tietoa, jotta ei mene projekti ihan pelle hermanni touhuksi.
Saako rosteri high-flow katalysaattorilla ja 2,5 tai 3" putkisysteemillä katsastuksesta läpi? , päästöarvot ja decibelit?
Speedpartsin sivuilla heidän myymällä JT3 setillä, ilmoittavat vastapaine vähennykseksi 60% ja db:t 78 +2
Turbo ilmeisesti "spoolaa" nopeammin kun vähemmän vastusta.
Tarkoittaako se myös sitä, että vääntöä saadaan lisää alemmilta kierroksilta?
Paljonko tehoa lisää, jos ennestään steg1?
Nouseeko "melu" sisätilassa ?
9000 CSE 2,3t -97
-
Ahtopaine
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
JT:n takapään saa aika hyvin mätsäämään kun tarkkaan säätää jatkot... tarvittaessa voi tietty pätkäistä putkesta palan pois...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
jep
ei ole ollut ongelmia katsastuksessa (3"dp+racekat+loput 3") milloinkaan. desipeleistä ei ikinä mainittu mitään eli on passelit (äänet on matalat) ja päästöt huippuluokkaa (softa on stageX), ei lähelläkään raja-arvoja. Nyt ei osaa sanoo lonkalta päästöjä, on kai ne katsastustodistuksessa merkitty, mutta kehuivat hyväksi. eli ei pitäisi olla huolta huomisesta jos putken alle väännät!!!
Ahtopaine:
Säädöt eli liitokset putkessa on tapissaan. JT tarvii ainakin mulla palasen pois pätkäisyä takapäästä, palaan siihen varmaan tuossa talvella ni ei irvistele enää liian pitkänä. Se on helposti trimmattavissa.
Ahtopaine:
Säädöt eli liitokset putkessa on tapissaan. JT tarvii ainakin mulla palasen pois pätkäisyä takapäästä, palaan siihen varmaan tuossa talvella ni ei irvistele enää liian pitkänä. Se on helposti trimmattavissa.
Yamaha FZ1-N -08
Sattuisko sulta löytymään kuvaa, miten se loppupää istuu Aeroon...?Ahtopaine kirjoitti:Aeroon/Jubiin passaa orkkiksena paremmin kun on pidempi puskuri siinä ulostulon kohdalla...
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
-
Ahtopaine
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Siinä yksi loppukesän potkuista... tosin nykyisin on ehkä vielä parisen senttiä syvemmälle istutettu.
http://i68.photobucket.com/albums/i25/a ... ure013.jpg
http://i68.photobucket.com/albums/i25/a ... ure013.jpg
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Re: jep
Sinun putkesi ilmeisesti Speedpartsin täydellinen setti?api kirjoitti:ei ole ollut ongelmia katsastuksessa (3"dp+racekat+loput 3") milloinkaan. desipeleistä ei ikinä mainittu mitään eli on passelit (äänet on matalat) ja päästöt huippuluokkaa (softa on stageX), ei lähelläkään raja-arvoja. Nyt ei osaa sanoo lonkalta päästöjä, on kai ne katsastustodistuksessa merkitty, mutta kehuivat hyväksi. eli ei pitäisi olla huolta huomisesta jos putken alle väännät!!!
Houkutteleva vaihtoehto, mutta miten kestävää tuo materiaali on?(aluminiserat plåt 1,5-2mm) Tuleeko edullisimmin suoraan Speedpartsilta vai kannattaako tilata esim. PCS:n kautta?
jep, speedpartsin täydellinen setti, en muista hintaa enää ja kuitit ties missä... on ollut alla nyt noin vuoden, hyvältä näyttää vielä. toivottavasti kestää. vilkaisin auton alle tuossa viikko sitten. hinta varmaan nopsaan selviää tiedustelemalla myyjiltä. eiks noita myy ainakin pcs, speedparts suoraan ja maptun.
Yamaha FZ1-N -08
api:n kanssa samaa mieltä: katsatuksessa ei ole ollut ongelmia.Tuntuu siltä , mitä kireämpi kone sitä paremmat arvot päästöissä. Oma korva pitäis
kertoo ; äänen sävy voi muuttua , mutta jos auton tulon kuulee neljän korttelin päästä ,niin voi olla ,ettei mee läpi dB - mittauksessa.
P.S.äänethän on köyhän miehen pe.....n jatke. Jos ei ole itsetunnossa ongelmia ,niin mitä kertomaan muille omasta autostaan edes äänen muodossa. Kovat äänet saattavat oikeasti häiritä naapurisopua , ainakin pientaloalueilla.
Pistä pellin alle rojua ilman ääniä , niin tiedät mistä kirjoitan.

kertoo ; äänen sävy voi muuttua , mutta jos auton tulon kuulee neljän korttelin päästä ,niin voi olla ,ettei mee läpi dB - mittauksessa.
P.S.äänethän on köyhän miehen pe.....n jatke. Jos ei ole itsetunnossa ongelmia ,niin mitä kertomaan muille omasta autostaan edes äänen muodossa. Kovat äänet saattavat oikeasti häiritä naapurisopua , ainakin pientaloalueilla.
Pistä pellin alle rojua ilman ääniä , niin tiedät mistä kirjoitan.
Kyllä, kyllä , oma korva kertoo, mutta vasta siinävaiheessa kun se 2000Eur setti on alla. Matalammat äänet ok, mutta haluan että kabiinissa säilyy matkustusmukavuus. Rengas ääni peittänee jatkossakin moottoriäänen.AnttiR kirjoitti:api:n kanssa samaa mieltä: katsatuksessa ei ole ollut ongelmia.Tuntuu siltä , mitä kireämpi kone sitä paremmat arvot päästöissä. Oma korva pitäis
kertoo ; äänen sävy voi muuttua , mutta jos auton tulon kuulee neljän korttelin päästä ,niin voi olla ,ettei mee läpi dB - mittauksessa.
P.S.äänethän on köyhän miehen pe.....n jatke. Jos ei ole itsetunnossa ongelmia ,niin mitä kertomaan muille omasta autostaan edes äänen muodossa. Kovat äänet saattavat oikeasti häiritä naapurisopua , ainakin pientaloalueilla.
Pistä pellin alle rojua ilman ääniä , niin tiedät mistä kirjoitan.![]()
![]()
Kyllä näitä äänekkäitä pelejä, jossa kuljettaja kiihtyy enemmän kun auto, on ihan riittävästi.
Noniin, pientä päivitystä aiheeseen. Nyt on korjattu tuo liian ulkoneva ulostulo ja samalla hitsattu umpeen tuo ulostulon takaosa. Eipähän lennä pashat ahtaaseen paikkaan. Tässä muutama kuva virityksestä.



Ja tässä asennettuna Aeron puskurin kanssa.


Itse takapöntön vaihto oli helppoa, kuin mikä. Tunkilla vasen takarengas ilmaan ja pukki taakse keskelle autoa varmistamaan, ettei mies jää puristuksiin jos tunkki pettää. Sitten vaan mutterit auki, pönttö pois ja uusi tilalle. Vanhan ja jonkin verran ruostuneen takapöntön poistaminen oli aikaisemmin hitusen työläämpi homma jumiutuneiden muttereiden takia. Onneksi silloin pääsi kaverin nosturille hommiin. Nyt pitäisi olla tuokin homma hoidettu loppuun saakka.
Matti



Ja tässä asennettuna Aeron puskurin kanssa.


Itse takapöntön vaihto oli helppoa, kuin mikä. Tunkilla vasen takarengas ilmaan ja pukki taakse keskelle autoa varmistamaan, ettei mies jää puristuksiin jos tunkki pettää. Sitten vaan mutterit auki, pönttö pois ja uusi tilalle. Vanhan ja jonkin verran ruostuneen takapöntön poistaminen oli aikaisemmin hitusen työläämpi homma jumiutuneiden muttereiden takia. Onneksi silloin pääsi kaverin nosturille hommiin. Nyt pitäisi olla tuokin homma hoidettu loppuun saakka.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki