Aapuuva!! APC boksi hukassa...
Tein nyt seuraavan toimenpiteen niin saa nähä miten toimii:
version 1 (gives boost levels from 0.9 bar to 1.5 bar)
1. Open the APC
2. Open the circuit board.
3. Locate the R42 resistor
4. Exchange the resistor for a wire.
5. <Option: exchange the R138 to 40 kohm resistor, not really needed. More info further down the page>
6. Locate the R40 resistor (909 ohm).
7. Exchange the resistor for a 1300 ohm resistor.
8. Don't touch anything else.
9. Put it all together
version 1 (gives boost levels from 0.9 bar to 1.5 bar)
1. Open the APC
2. Open the circuit board.
3. Locate the R42 resistor
4. Exchange the resistor for a wire.
5. <Option: exchange the R138 to 40 kohm resistor, not really needed. More info further down the page>
6. Locate the R40 resistor (909 ohm).
7. Exchange the resistor for a 1300 ohm resistor.
8. Don't touch anything else.
9. Put it all together
Tulipa tehtyä versio 2 mutta siltikään ahdot ei nouse yli 1.1 bar, vaikka potikka on pienimmillään se ahtaa vakiot ja täysillä niin se 1.1, ei todellakaan toimi niinku tuossa alla olevassa lukee...
pitää lähtiä ruuvaamaan hukkaporttia ja kahtoa auttaako se...
version 2 (gives boost levels from 0.5 bar to 1.5 bar)
1. Open the APC
2. Open the circuit board.
3. Locate the R42 resistor
4. Exchange the resistor for a wire.
5. <Option: exchange the R138 to 40 kohm resistor, not really needed. More info further down the page>
6. Locate the F-pot (500 ohm).
7. Exchange the F-pot for a 1000 ohm pot.
8. Don't touch anything else.
9. Put it all together

version 2 (gives boost levels from 0.5 bar to 1.5 bar)
1. Open the APC
2. Open the circuit board.
3. Locate the R42 resistor
4. Exchange the resistor for a wire.
5. <Option: exchange the R138 to 40 kohm resistor, not really needed. More info further down the page>
6. Locate the F-pot (500 ohm).
7. Exchange the F-pot for a 1000 ohm pot.
8. Don't touch anything else.
9. Put it all together
Kävinpä nyt summasa pyörittään 3 kierrosta hukkaportin akselia ja olihan se mukavassa paikassa, piti irrottaa ilmastoinnin kompura jalkoineen ja alapuolelta ahtoputki, ahtaa vähän päälle 1.2 nyt mutta vähä vaikea kuormittaa kunnolla talvella ku potkii tyhjää 140 vauhdissakin vaikka uudenveroiset michelin ivalo nastakitkat, aika turha näköjään se versio 2, luki että säätää 0.5 ja 1.5 barin välillä mutta ei mulla ainakaan ku 0.1-0.2 barin ero nollilla ja täysillä... ehdotuksia kellään???
Testasin sitä boksin nollausta ja otin akkujohdon irti eilen, lähdin tänään testaamaan ja vetää hyvin mutta pätkii ku ahdot on täysillä (1.2bar), ilman mankkuvenan johtoa se ahtaa parhaimmillan semmone 0.55, taitaa varmaan paine kytkin pottuilla, kolmosella ku antaa hanaa niin kiihtyy nopeasti yli satasen mut sit kestää kauan ennenku es pääsee 130:iin kolmosella... 

9000 T16 -87
Peruspaineet ainakin liian korkealla nyt, pitäisi olla ~0,4-0,45bar.micke74 kirjoitti:Testasin sitä boksin nollausta ja otin akkujohdon irti eilen, lähdin tänään testaamaan ja vetää hyvin mutta pätkii ku ahdot on täysillä (1.2bar), ilman mankkuvenan johtoa se ahtaa parhaimmillan semmone 0.55, taitaa varmaan paine kytkin pottuilla, kolmosella ku antaa hanaa niin kiihtyy nopeasti yli satasen mut sit kestää kauan ennenku es pääsee 130:iin kolmosella...
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Ei onnistu vakiomallisella alkuperäisellä hukkaportin kalvorasialla ainakaan ilman lisäjousta.micke74 kirjoitti:Selvä, miten saan ne sinne 0.7:ään..?
Omassani tuo on 20 vuoden aikana jo löystynyt niin että hyvä kun 0,45:een saa kiertämällä tangon melkein niin lyhyeksi kuin menee. Vielä se hukkaportti kuitenkin ylettyy aukemamaan tuollakin säädöllä.
Sikäli epäilen noita sinun 0,55 bar perusahtoja. Minkälaisella mittarilla mittaat paineita?
Laita lisäjousi tai jäykempi uusi kalvorasia = aktuaattori = hukkaportin kello.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00