Aapuuva!! APC boksi hukassa...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

Tein nyt seuraavan toimenpiteen niin saa nähä miten toimii:

version 1 (gives boost levels from 0.9 bar to 1.5 bar)
1. Open the APC
2. Open the circuit board.
3. Locate the R42 resistor
4. Exchange the resistor for a wire.
5. <Option: exchange the R138 to 40 kohm resistor, not really needed. More info further down the page>
6. Locate the R40 resistor (909 ohm).
7. Exchange the resistor for a 1300 ohm resistor.
8. Don't touch anything else.
9. Put it all together
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

Mitä teen seuraavaksi? Ahtopaineet käväsee vaan kilossa ja joskus karvan päälle, pitääkö säätää jotain boksin omaa potikkaa tai aukeaako hukkaportti kilossa..? Haluaisin nähdä että ne käy sielä 1.5 kilossa niin saa laitettua säätöpotikan sit ratin viereen...
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

Tulipa tehtyä versio 2 mutta siltikään ahdot ei nouse yli 1.1 bar, vaikka potikka on pienimmillään se ahtaa vakiot ja täysillä niin se 1.1, ei todellakaan toimi niinku tuossa alla olevassa lukee...:( pitää lähtiä ruuvaamaan hukkaporttia ja kahtoa auttaako se...

version 2 (gives boost levels from 0.5 bar to 1.5 bar)
1. Open the APC
2. Open the circuit board.
3. Locate the R42 resistor
4. Exchange the resistor for a wire.
5. <Option: exchange the R138 to 40 kohm resistor, not really needed. More info further down the page>
6. Locate the F-pot (500 ohm).
7. Exchange the F-pot for a 1000 ohm pot.
8. Don't touch anything else.
9. Put it all together
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

pitää nostaa perus paineita! karkeasti voidaan sanoa että apc pystyy pitämään max 2*peruspaineet.
ja sen jälkeen säätelemään apc:n potikoita.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

Kävinpä nyt summasa pyörittään 3 kierrosta hukkaportin akselia ja olihan se mukavassa paikassa, piti irrottaa ilmastoinnin kompura jalkoineen ja alapuolelta ahtoputki, ahtaa vähän päälle 1.2 nyt mutta vähä vaikea kuormittaa kunnolla talvella ku potkii tyhjää 140 vauhdissakin vaikka uudenveroiset michelin ivalo nastakitkat, aika turha näköjään se versio 2, luki että säätää 0.5 ja 1.5 barin välillä mutta ei mulla ainakaan ku 0.1-0.2 barin ero nollilla ja täysillä... ehdotuksia kellään???
janii
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Marras 16, 2006 01:58
Paikkakunta: karkkila

Viesti Kirjoittaja janii »

micke74 kirjoitti:Kävinpä testaamasa vielä se jarrutus homma niin kyllä ahdot tippuu ku painaa vähän jarrua ahdot olleessa täysillä, mikähän sekin on ku auto vetää paremmin ja puhtaammin puolikaasulla ku urku auki...?
'
itsellä tuon aiheutti viallinen by-pass venttiili.
-hullu-
9000 cd 2.3T vm:91
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

niin onko sulla pensa lastu? ettei nakuttaisi jo? suurin piirtein 0,03 pitäisi per kierros nousta peruspaineet...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

On mulla speedpartsin bensalastu, no sitähän saa ruuvata reilusti jos haluaa sen sinne 1.5 bariin..
9000 T16 -87
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

Testasin sitä boksin nollausta ja otin akkujohdon irti eilen, lähdin tänään testaamaan ja vetää hyvin mutta pätkii ku ahdot on täysillä (1.2bar), ilman mankkuvenan johtoa se ahtaa parhaimmillan semmone 0.55, taitaa varmaan paine kytkin pottuilla, kolmosella ku antaa hanaa niin kiihtyy nopeasti yli satasen mut sit kestää kauan ennenku es pääsee 130:iin kolmosella... :(
9000 T16 -87
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

micke74 kirjoitti:Testasin sitä boksin nollausta ja otin akkujohdon irti eilen, lähdin tänään testaamaan ja vetää hyvin mutta pätkii ku ahdot on täysillä (1.2bar), ilman mankkuvenan johtoa se ahtaa parhaimmillan semmone 0.55, taitaa varmaan paine kytkin pottuilla, kolmosella ku antaa hanaa niin kiihtyy nopeasti yli satasen mut sit kestää kauan ennenku es pääsee 130:iin kolmosella... :(
Peruspaineet ainakin liian korkealla nyt, pitäisi olla ~0,4-0,45bar.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

No eikö ne peruspaineet nouse kans ku ruuvaa hukkaporttia, osaako joku selittää se peruspaine juttu, miks se pitää olla 0.4-0.45..? Haluan nostaa ahdot 1.5 bariin ja pakkohan hukkaa on ruuvata että saa ne sinne ku apc boksikin on jo modattu..?
9000 T16 -87
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

mielellään saisi vaikka vieläkin isommat olla peruspaineet, apc toimii paljon paremmin viritys käytössä kun peruspaineita on nostettu! suosittelisin ~0,7 peruspaineita...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ja älä osta dumppia jos et lisä vaikeuksia halua! käyt uuden bypassin vaan hakemassa!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

Selvä, miten saan ne sinne 0.7:ään..?
9000 T16 -87
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

micke74 kirjoitti:Selvä, miten saan ne sinne 0.7:ään..?
Ei onnistu vakiomallisella alkuperäisellä hukkaportin kalvorasialla ainakaan ilman lisäjousta.

Omassani tuo on 20 vuoden aikana jo löystynyt niin että hyvä kun 0,45:een saa kiertämällä tangon melkein niin lyhyeksi kuin menee. Vielä se hukkaportti kuitenkin ylettyy aukemamaan tuollakin säädöllä.

Sikäli epäilen noita sinun 0,55 bar perusahtoja. Minkälaisella mittarilla mittaat paineita?

Laita lisäjousi tai jäykempi uusi kalvorasia = aktuaattori = hukkaportin kello.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin