'89 TA jolla ajettu 347tkm. Viime syksynä laitettiin kansipahvi, kampuran asentoanturi ja jotain muuta pientä. Yksi nostaja vähän naputtelee kylmänä, pitänee seuraavan öljynvaihdon lomassa ajaa joku puhdistusaine läpi. Öljyä kuluu litran verran vaihtovälillä eli kymppitonnilla. Vetarien pesät pitäisi vaihtaa, ravistaa ikävästi kiihdytyksissä etenkin paikaltaan lähtiessä. Lisäksi laturi ääntelee.
Muuten auto pelittää hyvin.
Saab 9000 ja kilometrit & kestävyys
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
joka toisessa öljynvaihdossa ajan puhditusaineen koneen läpi niin ei pahemmin naputtele nostimet...
kylmänä nostimet naputtaa joskus mutta ei lämpimänä/lämpimällä kelillä...
öljyä menee itellä kans joku n.1 litra 10 tkm aikana, eli sen mitä uutenakin oikeestaan
oli kyllä ihmeellistä kun 585tkm kohdalla kansirempan yhteydessä ei ollut pytyissä olaketta ja alakerta muutenkin kunnossa, samoin ahdinta verrattiin vähemmän ajettuihin ja oli parempi kuin ne!
kylmänä nostimet naputtaa joskus mutta ei lämpimänä/lämpimällä kelillä...
öljyä menee itellä kans joku n.1 litra 10 tkm aikana, eli sen mitä uutenakin oikeestaan

oli kyllä ihmeellistä kun 585tkm kohdalla kansirempan yhteydessä ei ollut pytyissä olaketta ja alakerta muutenkin kunnossa, samoin ahdinta verrattiin vähemmän ajettuihin ja oli parempi kuin ne!

Samaa ihmettelen minäkin, tosin tässä tapauksessa kilsoja vain 470tkm, ei ollut pykälää pytyissä ja hoonijäljet selvästi kauttaaltaan näkyvissä. Samoin ahdin lähes välyksetön.norther7 kirjoitti: oli kyllä ihmeellistä kun 585tkm kohdalla kansirempan yhteydessä ei ollut pytyissä olaketta ja alakerta muutenkin kunnossa, samoin ahdinta verrattiin vähemmän ajettuihin ja oli parempi kuin ne!
Muutenkin oli ilo kuulla kuinka hiljainen Tonnisen koneesta tuli kun vaihdoin kansirempan yhteydessä nokkaketjun ja putsasin painimet. (Tosin eilen alkoi kalkatus, mutta siellä on onneksi vain yksi kuppi antautunut, avasin juuri venakopan eikä mitään irronnutta tai särkynyttä näkynyt, eli kuppi vaihtoon vaan

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Mites kun vaihdoit tuon kettingin niin vaihoikko noita nokkapyöriä? ..vai olivakko muutenkin uuttavastaavassa kunnossa?
Ittelläkin tarkotus ajaa nyt kesäöljyjen vaihossa pesuaine lävitte.
Ittelläkin tarkotus ajaa nyt kesäöljyjen vaihossa pesuaine lävitte.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Nokkapyörät oli uuttavastaavassa kunnossa, tarkistin vielä osien ollessa irrallaan että uusi ketju istui hyvin hampaille, eli olivat säilyttäneet muotonsa. Muussatapauksessa olisi pyörätkin mennyt uusiksi mutta nyt ei ollut tarvis.Ahtopaine kirjoitti:Mites kun vaihdoit tuon kettingin niin vaihoikko noita nokkapyöriä? ..vai olivakko muutenkin uuttavastaavassa kunnossa?
Ittelläkin tarkotus ajaa nyt kesäöljyjen vaihossa pesuaine lävitte.