
Mahtavaa kalinaa yläkerrasta- Scantech ym. tarvikkeet
Kiits, kiits. Tässä tuli suoritettua laajennettu ja rajunnettu koeajo, ja kaikki toimii taas kuten kuuluukin, olipa mukavaa päästellä kesänakeilla mutkateitä kun kone vetää niinkuin pitääkinAhtopaine kirjoitti:No niimpä tieteski... mutta hieno homma jotta vika selvis ja tonttu taas buenos kunnos!

Kiitän myös tuohon kansiremonttiin osia myyneitä, ja neuvoja antaneita jos sattuvat lukemaan.
Motonettiä kiitän myös vääristä ja muutenkin susista osista, ja asioiden korjausyrityksessä sössittyjä tilauksia. Aina ei voi onnistua, ei läheskään aina

Re:
Ostin AD-varaosaketjulta keulan alatukivarret. Etummaisen helan kumin valu pursuaa sen verran helakupista ulos, ettei ne orkkis alumiinikorotuspalat/helat mene paikalleen. Tämän lisäksi alatukivarret on n. 2-3mm pidemmät, kuin alkuperäiset. Ja tonnarissahan on tunnetusti helppo camberin säätö...Minuteman kirjoitti: Ei sais vääntää veistä haavassa, mutta jotain juttua on tainnut olla liittyen tunnistamattomattomien Motonet-artikkeleiden laatuun
Re: Mahtavaa kalinaa yläkerrasta- Hiljeni!
Kannattaa viedä takaisin jos mittaamalla tuommoisia pituuseroja on, vaikka Tonnarin etutolppien yläpään kiinnityspulttien reijissä parimilliä suuntaansa väljää onkin niin ei sillä taida saada säädettyä tuollaista mittaeroa alatukivarsista pois..
Uusiin ja reilummin mitoitettuihin etuhelojen kumeihin on joskus joutunut soveltamaan liimauspuristinta että saa alumiihihelojen pultinreijät puristettua kohdilleen
Uusiin ja reilummin mitoitettuihin etuhelojen kumeihin on joskus joutunut soveltamaan liimauspuristinta että saa alumiihihelojen pultinreijät puristettua kohdilleen

Re: Mahtavaa kalinaa yläkerrasta- Hiljeni!
Olivat olleet tonnin-pari alla ennenkuin tajusin, mistä tuo johtui. Enpä jaksanut alkaa kaivaa pois niitä enää alta, kun alkuperäiset oli jo murjottu rikki (aika surutta kohtelin alkuperäisten etuhelan kumeja, kun kampesin alapallon tapin irti joustinvarresta ja kun halusin esteettömän pääsyn hieman juminneihin pultteihin...).Minuteman kirjoitti:Kannattaa viedä takaisin jos mittaamalla tuommoisia pituuseroja on
Re: Mahtavaa kalinaa yläkerrasta- Scantech ym. tarvikkeet
Niinkun minuteman tossa jo kysyikin niin kummatko on nyt niitä ehjiä kuppeja? Ne kovat vai joustavat?
Re: Mahtavaa kalinaa yläkerrasta- Scantech ym. tarvikkeet
Itellä kuuluu edelleen nakutusta tuolta koneesta. Vaihdettu uudet öljynipatkin eikä mitään vaikutusta...ääni kuuluu selvästi imupuolelta virranjakajan päästä mutta mikä voi vieä sen nakutuksen pitää?
Re: Mahtavaa kalinaa yläkerrasta- Scantech ym. tarvikkeet
Oma käsitys on, että jos ajon jälkeen avaat venttiilikopan, ja koetat nokan ja kupin välistä vääntää varovasti talttapäämeisselillä, puukolla tai muulla vastaavalla niin kuppi ei saisi joustaa. Nokka lepoasennossa siis.tomilp kirjoitti:Niinkun minuteman tossa jo kysyikin niin kummatko on nyt niitä ehjiä kuppeja? Ne kovat vai joustavat?
Tosin jos oikein voimakkaasti vääntää (mitä ei kannata tehdä), alkaa ehjäkin kuppi joustaa, sillä käyntivälyshän niissäkin on josta öljyn saa puserrettua ulos jos oikein niin haluaa.
Kannattaa lukea tämä ketju läpi, jos et ole aikaisemmin moiseen törmännyt. Siellä on juttua painimista, oireista, purkamisista ja puhdistuksista sekä loppupäässä ketjua ainakin oli joskus selvät läpileikkauskuvat painimien rakenteesta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... lit=forten
Re: Mahtavaa kalinaa yläkerrasta- Scantech ym. tarvikkeet
itellä taas sellanen käsitys,että niiden pitäis liikkua kun vääntää ruuvarilla nokkaa vasten. Sillä mielellä laitettiin viimeksi kupit paikoilleen....pitäisköhän ne sit ottaa uudestaan pois ja tarkastaa?
Re: Mahtavaa kalinaa yläkerrasta- Scantech ym. tarvikkeet
Puukolla on hyvä kammeta kaikkea moottorin sisällä olevia osia. Kova hiiliteräs napsahtaa helposti ja palat lentää - toivottavasti - öljyviemäristä jakopään riemuksi.
Tämä sit ihan näin rakentavassa mielessä.
Ja vielä pitää vähän editoida viestiä Scantechin osien osalta:
- puslat ovat liian kovaa kumia, mutta täten hyviä viritysosia, ikäviä tosin asentaa
- pallonivelet hyviä verkonpainoja
- Scanshit.
Tässä ketjussa tuotu esille että ketjunkiristinkin oli paskaa. Täten voisin vetää johtopäätöksen että Scanshitin jakopään korjaussarjat ovat suomeksi myös paskaa, jota Speedparts myy. Motonetti myy noita jakopäänketjuja toki millon minkäkin valmistajan, viimeksi ostin B202 jakopäänketjun, sattui olemaan katkastu versio jossa lukitusosat mukana, valmistaja saksalainen alkuperäisvalmistaja, sineitteineen. Merkkiä tarkemmin en nyt muista.
Motosta saattaa saada hyviäkin osia, mutta kun päällä lukee Scanshit niin lähinnä myyntikuntoon saa.
Tämä sit ihan näin rakentavassa mielessä.

Ja vielä pitää vähän editoida viestiä Scantechin osien osalta:
- puslat ovat liian kovaa kumia, mutta täten hyviä viritysosia, ikäviä tosin asentaa
- pallonivelet hyviä verkonpainoja
- Scanshit.
Tässä ketjussa tuotu esille että ketjunkiristinkin oli paskaa. Täten voisin vetää johtopäätöksen että Scanshitin jakopään korjaussarjat ovat suomeksi myös paskaa, jota Speedparts myy. Motonetti myy noita jakopäänketjuja toki millon minkäkin valmistajan, viimeksi ostin B202 jakopäänketjun, sattui olemaan katkastu versio jossa lukitusosat mukana, valmistaja saksalainen alkuperäisvalmistaja, sineitteineen. Merkkiä tarkemmin en nyt muista.
Motosta saattaa saada hyviäkin osia, mutta kun päällä lukee Scanshit niin lähinnä myyntikuntoon saa.
Minuteman kirjoitti:Oma käsitys on, että jos ajon jälkeen avaat venttiilikopan, ja koetat nokan ja kupin välistä vääntää varovasti talttapäämeisselillä, puukolla tai muulla vastaavalla niin kuppi ei saisi joustaa. Nokka lepoasennossa siis.tomilp kirjoitti:Niinkun minuteman tossa jo kysyikin niin kummatko on nyt niitä ehjiä kuppeja? Ne kovat vai joustavat?
Tosin jos oikein voimakkaasti vääntää (mitä ei kannata tehdä), alkaa ehjäkin kuppi joustaa, sillä käyntivälyshän niissäkin on josta öljyn saa puserrettua ulos jos oikein niin haluaa.
Kannattaa lukea tämä ketju läpi, jos et ole aikaisemmin moiseen törmännyt. Siellä on juttua painimista, oireista, purkamisista ja puhdistuksista sekä loppupäässä ketjua ainakin oli joskus selvät läpileikkauskuvat painimien rakenteesta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... lit=forten
99T-museopeli
Re: Mahtavaa kalinaa yläkerrasta- Scantech ym. tarvikkeet
Noniinno, siksipä kirjoitinkin rakentavasti että "vääntää varovasti", jo pelkästään nokkien ja kuppien liukupintojakin ajatellen ei missään nimessä väännetä sitä Timpurinmoraalia niin että lopulta helähtää...Passi kirjoitti:Puukolla on hyvä kammeta kaikkea moottorin sisällä olevia osia. Kova hiiliteräs napsahtaa helposti ja palat lentää - toivottavasti - öljyviemäristä jakopään riemuksi.
Tämä sit ihan näin rakentavassa mielessä.![]()
Ja vielä pitää vähän editoida viestiä Scantechin osien osalta:
- puslat ovat liian kovaa kumia, mutta täten hyviä viritysosia, ikäviä tosin asentaa...
Noista Scantechin puslista, itse epäilen että josko edes ovat oikeata kumia, niin oudosti ovat käyttäytyneet jopa hyllyssä asentamattomina.