Mahtavaa kalinaa yläkerrasta- Scantech ym. tarvikkeet

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Tämä oli foorumilta aikanaan jo ostettu käyttämätön kiristin, eikä kuitteja ole. Muuten olisinkin vienyt takuun puitteissa takaisin, kera muovikassillisen muitakin pikku osasia. :?
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

No niimpä tieteski... mutta hieno homma jotta vika selvis ja tonttu taas buenos kunnos!
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Ahtopaine kirjoitti:No niimpä tieteski... mutta hieno homma jotta vika selvis ja tonttu taas buenos kunnos!
Kiits, kiits. Tässä tuli suoritettua laajennettu ja rajunnettu koeajo, ja kaikki toimii taas kuten kuuluukin, olipa mukavaa päästellä kesänakeilla mutkateitä kun kone vetää niinkuin pitääkin :D

Kiitän myös tuohon kansiremonttiin osia myyneitä, ja neuvoja antaneita jos sattuvat lukemaan.

Motonettiä kiitän myös vääristä ja muutenkin susista osista, ja asioiden korjausyrityksessä sössittyjä tilauksia. Aina ei voi onnistua, ei läheskään aina :wink:
kena
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Elo 15, 2006 18:30
Paikkakunta: Joensuu

Re:

Viesti Kirjoittaja kena »

Minuteman kirjoitti: Ei sais vääntää veistä haavassa, mutta jotain juttua on tainnut olla liittyen tunnistamattomattomien Motonet-artikkeleiden laatuun :)
Ostin AD-varaosaketjulta keulan alatukivarret. Etummaisen helan kumin valu pursuaa sen verran helakupista ulos, ettei ne orkkis alumiinikorotuspalat/helat mene paikalleen. Tämän lisäksi alatukivarret on n. 2-3mm pidemmät, kuin alkuperäiset. Ja tonnarissahan on tunnetusti helppo camberin säätö...
Audi urS4 kevyt huora
9000 CD TA 1989 - R.I.P. (rotting in paali)
Volvo C70 T5 GT 1998
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Mahtavaa kalinaa yläkerrasta- Hiljeni!

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Kannattaa viedä takaisin jos mittaamalla tuommoisia pituuseroja on, vaikka Tonnarin etutolppien yläpään kiinnityspulttien reijissä parimilliä suuntaansa väljää onkin niin ei sillä taida saada säädettyä tuollaista mittaeroa alatukivarsista pois..

Uusiin ja reilummin mitoitettuihin etuhelojen kumeihin on joskus joutunut soveltamaan liimauspuristinta että saa alumiihihelojen pultinreijät puristettua kohdilleen :wink:
kena
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Elo 15, 2006 18:30
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mahtavaa kalinaa yläkerrasta- Hiljeni!

Viesti Kirjoittaja kena »

Minuteman kirjoitti:Kannattaa viedä takaisin jos mittaamalla tuommoisia pituuseroja on
Olivat olleet tonnin-pari alla ennenkuin tajusin, mistä tuo johtui. Enpä jaksanut alkaa kaivaa pois niitä enää alta, kun alkuperäiset oli jo murjottu rikki (aika surutta kohtelin alkuperäisten etuhelan kumeja, kun kampesin alapallon tapin irti joustinvarresta ja kun halusin esteettömän pääsyn hieman juminneihin pultteihin...).
Audi urS4 kevyt huora
9000 CD TA 1989 - R.I.P. (rotting in paali)
Volvo C70 T5 GT 1998
tomilp
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: To Elo 02, 2007 14:38

Re: Mahtavaa kalinaa yläkerrasta- Scantech ym. tarvikkeet

Viesti Kirjoittaja tomilp »

Niinkun minuteman tossa jo kysyikin niin kummatko on nyt niitä ehjiä kuppeja? Ne kovat vai joustavat?
tomilp
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: To Elo 02, 2007 14:38

Re: Mahtavaa kalinaa yläkerrasta- Scantech ym. tarvikkeet

Viesti Kirjoittaja tomilp »

Itellä kuuluu edelleen nakutusta tuolta koneesta. Vaihdettu uudet öljynipatkin eikä mitään vaikutusta...ääni kuuluu selvästi imupuolelta virranjakajan päästä mutta mikä voi vieä sen nakutuksen pitää?
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Mahtavaa kalinaa yläkerrasta- Scantech ym. tarvikkeet

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

tomilp kirjoitti:Niinkun minuteman tossa jo kysyikin niin kummatko on nyt niitä ehjiä kuppeja? Ne kovat vai joustavat?
Oma käsitys on, että jos ajon jälkeen avaat venttiilikopan, ja koetat nokan ja kupin välistä vääntää varovasti talttapäämeisselillä, puukolla tai muulla vastaavalla niin kuppi ei saisi joustaa. Nokka lepoasennossa siis.

Tosin jos oikein voimakkaasti vääntää (mitä ei kannata tehdä), alkaa ehjäkin kuppi joustaa, sillä käyntivälyshän niissäkin on josta öljyn saa puserrettua ulos jos oikein niin haluaa.

Kannattaa lukea tämä ketju läpi, jos et ole aikaisemmin moiseen törmännyt. Siellä on juttua painimista, oireista, purkamisista ja puhdistuksista sekä loppupäässä ketjua ainakin oli joskus selvät läpileikkauskuvat painimien rakenteesta:

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... lit=forten
tomilp
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: To Elo 02, 2007 14:38

Re: Mahtavaa kalinaa yläkerrasta- Scantech ym. tarvikkeet

Viesti Kirjoittaja tomilp »

itellä taas sellanen käsitys,että niiden pitäis liikkua kun vääntää ruuvarilla nokkaa vasten. Sillä mielellä laitettiin viimeksi kupit paikoilleen....pitäisköhän ne sit ottaa uudestaan pois ja tarkastaa?
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mahtavaa kalinaa yläkerrasta- Scantech ym. tarvikkeet

Viesti Kirjoittaja Passi »

Puukolla on hyvä kammeta kaikkea moottorin sisällä olevia osia. Kova hiiliteräs napsahtaa helposti ja palat lentää - toivottavasti - öljyviemäristä jakopään riemuksi.

Tämä sit ihan näin rakentavassa mielessä. :twisted:

Ja vielä pitää vähän editoida viestiä Scantechin osien osalta:
- puslat ovat liian kovaa kumia, mutta täten hyviä viritysosia, ikäviä tosin asentaa
- pallonivelet hyviä verkonpainoja
- Scanshit.

Tässä ketjussa tuotu esille että ketjunkiristinkin oli paskaa. Täten voisin vetää johtopäätöksen että Scanshitin jakopään korjaussarjat ovat suomeksi myös paskaa, jota Speedparts myy. Motonetti myy noita jakopäänketjuja toki millon minkäkin valmistajan, viimeksi ostin B202 jakopäänketjun, sattui olemaan katkastu versio jossa lukitusosat mukana, valmistaja saksalainen alkuperäisvalmistaja, sineitteineen. Merkkiä tarkemmin en nyt muista.

Motosta saattaa saada hyviäkin osia, mutta kun päällä lukee Scanshit niin lähinnä myyntikuntoon saa.
Minuteman kirjoitti:
tomilp kirjoitti:Niinkun minuteman tossa jo kysyikin niin kummatko on nyt niitä ehjiä kuppeja? Ne kovat vai joustavat?
Oma käsitys on, että jos ajon jälkeen avaat venttiilikopan, ja koetat nokan ja kupin välistä vääntää varovasti talttapäämeisselillä, puukolla tai muulla vastaavalla niin kuppi ei saisi joustaa. Nokka lepoasennossa siis.

Tosin jos oikein voimakkaasti vääntää (mitä ei kannata tehdä), alkaa ehjäkin kuppi joustaa, sillä käyntivälyshän niissäkin on josta öljyn saa puserrettua ulos jos oikein niin haluaa.

Kannattaa lukea tämä ketju läpi, jos et ole aikaisemmin moiseen törmännyt. Siellä on juttua painimista, oireista, purkamisista ja puhdistuksista sekä loppupäässä ketjua ainakin oli joskus selvät läpileikkauskuvat painimien rakenteesta:

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... lit=forten
99T-museopeli
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Mahtavaa kalinaa yläkerrasta- Scantech ym. tarvikkeet

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Passi kirjoitti:Puukolla on hyvä kammeta kaikkea moottorin sisällä olevia osia. Kova hiiliteräs napsahtaa helposti ja palat lentää - toivottavasti - öljyviemäristä jakopään riemuksi.

Tämä sit ihan näin rakentavassa mielessä. :twisted:

Ja vielä pitää vähän editoida viestiä Scantechin osien osalta:
- puslat ovat liian kovaa kumia, mutta täten hyviä viritysosia, ikäviä tosin asentaa...
Noniinno, siksipä kirjoitinkin rakentavasti että "vääntää varovasti", jo pelkästään nokkien ja kuppien liukupintojakin ajatellen ei missään nimessä väännetä sitä Timpurinmoraalia niin että lopulta helähtää...


Noista Scantechin puslista, itse epäilen että josko edes ovat oikeata kumia, niin oudosti ovat käyttäytyneet jopa hyllyssä asentamattomina.
Vastaa Viestiin