Auttakaa.. 9000 ei käynnisty...
Tuntuu olevan todella kovin kiinni tuo mutteri. Ei lähteny mutteri auki pultti pyssyllä, voi kyllä johtua vähän huonosta kompurasta ja pyssystä. Eikä ollut kaveria auttamas joka olis painellu jarrua, et olis saanu kunnon vääntö varrella kammettua. Mutta huomenna uusiks, apuvoimien kanssa.
9000 -88 2.0i Turbo
Se on pultti.Edi kirjoitti:Tuntuu olevan todella kovin kiinni tuo mutteri.
Jos ei muu auta, niin kokeilkaa pyöräyttää pultti auki starttimoottorilla, onnistuu yksinkin tehdessä.
Joko varmistit mittaamalla että anturi on todella rikki?
Viimeksi muokannut jus, To Syys 06, 2007 08:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Auttakaa.. 9000 ei käynnisty...
Suuret kiitokset kaikille auttaneille!
Eli anturissa oli vika. Anturi ja hihnapyörän sisäkehä paskana.
En tiedä miten on voinut tollalailla mennä paskaksi.
On projekti kestänyt hiukan kauan kun itellä selkä hajosi eikä pysty tekemään mitään. Eli auto ei käy vieläkään vaan nyt metsästän käytettyä anturia koska uusi maksaa 340e. Ja tietenkin uusi hihnapyörä myös.
Tuossa kuvat anturista ja hihnapyörästä.
Kehä:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=^ ... d=72022179
Anturi:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=^ ... d=72021964
Eli anturissa oli vika. Anturi ja hihnapyörän sisäkehä paskana.
En tiedä miten on voinut tollalailla mennä paskaksi.
On projekti kestänyt hiukan kauan kun itellä selkä hajosi eikä pysty tekemään mitään. Eli auto ei käy vieläkään vaan nyt metsästän käytettyä anturia koska uusi maksaa 340e. Ja tietenkin uusi hihnapyörä myös.
Tuossa kuvat anturista ja hihnapyörästä.
Kehä:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=^ ... d=72022179
Anturi:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=^ ... d=72021964
Viimeksi muokannut Edi, La Joulu 15, 2007 15:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 -88 2.0i Turbo
Re: Auttakaa.. 9000 ei käynnisty...
Niin ja semmosta piti kysellä että sopiiko tommonen normaali b202 anturi tuohon b202R koneeseen? meinaa tuli todettua että moottorina on semmoinen. Uutena ostettuna antureilla on hintaeroa roimasti!
Merkkiliikkeessä maksaa se b202R anturi 340e, et vähän tyyris investointi yhestä anturista.
Merkkiliikkeessä maksaa se b202R anturi 340e, et vähän tyyris investointi yhestä anturista.
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Auttakaa.. 9000 ei käynnisty...
Ikotion kirjoitti:Niin ja semmosta piti kysellä että sopiiko tommonen normaali b202 anturi tuohon b202R koneeseen? meinaa tuli todettua että moottorina on semmoinen. Uutena ostettuna antureilla on hintaeroa roimasti!
Merkkiliikkeessä maksaa se b202R anturi 340e, et vähän tyyris investointi yhestä anturista.
Tossa kannattaa jo kääntyä Klubifoorumimme "osia myytävänä" osion puoleen.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Auttakaa.. 9000 ei käynnisty...
noh kyllä sitä muutaman anturin ollaan löydetty mutta se olis aika kiva tietää et sopiiko normi b202-anturi b202R moottoriin
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: Auttakaa.. 9000 ei käynnisty...
Sopii.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Auttakaa.. 9000 ei käynnisty...
Jep! Eli osat lyödetty sopivaan hintaa ja nyt odottelen että tulis paketti postista.
9000 -88 2.0i Turbo
Re: Auttakaa.. 9000 ei käynnisty...
Elikkä nytten kyseisessä saabissa tuli taas vähän ongelmia, liittyen edelleenkin siihen asentoanturiin..
asennettiin uusi anturi edin kanssa... lähti käyntiin ja kävi kolmella? ja kierrokset oli välillä 2500-4000 jatkuvasti. noh siitä sitten tuumailtiin että akussa ei oo tarpeeks virtaa et jaksais pyörittää... nooh siinä sitten annettiin akkujen latautua mutta ei auttanu.. siinä sitten käytiin läpi sytytystulpat, di-kasetti on uus.
sitten funtsittiin et jos se olis apc-boksista kun vaihettiin siihen myös punainen apc-boksi (mahdollisesti modattu en ole ihan satavarma) et jos vika olis siinä? vaihettiin vanhaboksi takas mutta sillä ei ees lupaile ja punasella boksilla lähtee käyntiin. noh siinä vähän aikaa käytettiin vekotinta niin eiköhän sieltä menny taas se hihnapyörä ja anturi miljoonaks palaseks... niitä ei ainakaan pysty asentaa tietääksemme väärin ja ei ollu kumminkaan anturi irronnu...
joten mikäköhän suatana hajottaa jatkuvasti tuolta antureita! ja minkä takia se kävi sitten kolmella pytyllä? et olisko ollu valmiiks anturi sökönä? ostettu käytettynä se anturi..
asennettiin uusi anturi edin kanssa... lähti käyntiin ja kävi kolmella? ja kierrokset oli välillä 2500-4000 jatkuvasti. noh siitä sitten tuumailtiin että akussa ei oo tarpeeks virtaa et jaksais pyörittää... nooh siinä sitten annettiin akkujen latautua mutta ei auttanu.. siinä sitten käytiin läpi sytytystulpat, di-kasetti on uus.
sitten funtsittiin et jos se olis apc-boksista kun vaihettiin siihen myös punainen apc-boksi (mahdollisesti modattu en ole ihan satavarma) et jos vika olis siinä? vaihettiin vanhaboksi takas mutta sillä ei ees lupaile ja punasella boksilla lähtee käyntiin. noh siinä vähän aikaa käytettiin vekotinta niin eiköhän sieltä menny taas se hihnapyörä ja anturi miljoonaks palaseks... niitä ei ainakaan pysty asentaa tietääksemme väärin ja ei ollu kumminkaan anturi irronnu...
joten mikäköhän suatana hajottaa jatkuvasti tuolta antureita! ja minkä takia se kävi sitten kolmella pytyllä? et olisko ollu valmiiks anturi sökönä? ostettu käytettynä se anturi..
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: Auttakaa.. 9000 ei käynnisty...
Aika kriittininen vika tai asennus virhe siel kyl pakko olla kun se on kuitenkin melkonen möhkäle se hihnapyörä hajotettavaks, luulis kyl et siinä jotai huomais mikä sen hajottaa? Eiköhän se sama asia hajota sen anturinkin. Onko se kampuran pää ehkä, mites öljypumpun kansi? Kulkiko se moniurahihna linjassa niitten hihnapyörien kanssa?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Auttakaa.. 9000 ei käynnisty...
Kampuran pää näyttää aivan ehjältä kuin myös öljypumpun kansi. Linjassa menee hihna kyllä tolla uudella hihnapyörällä josta nyt meni se sisä kehä paskaks... Aikaisemmalla hihnapyörällä hihna ei kulkenut ollenkaan linjassa jonka takia ostin käytettynä hihnapyöränkin. Siis vipatti se aikaisempi hihnapyörä.
9000 -88 2.0i Turbo
Re: Auttakaa.. 9000 ei käynnisty...
Sitä tuli mieleen että onko voinu kampiakseli väljistymään niin paljon et siinä olis sen verran päittäisvälystä ja se hajottais niitä antureita? olishan se aika ihmeellistä että sisäänajettu auto (joku 300 000km) vaatis jo uudet laakerit?
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: Auttakaa.. 9000 ei käynnisty...
kenelläkään mitään ideoita miks hajottaa antureita? ja miks kävi kolmella pytyllä?
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm