Niin, kävin tuossa ulkona juuri kokeilemassa kärryä. Eli saabbi oli kaksi tuntia lohkolämmittimen ja sisätilalämmittimen perässä.
Lähti käyntiin heti. Annoin käydä tyhjäkäyntiä normaalisti auttamatta kaasulla tms. noin viisi minuuttia.
Lähdin liikkeelle ja auto sammui tuohon ekaan risteykseen. Kun yritin käynnistää, ei lähde käyntiin pitkänkään sahauksen jälkeen. Lopulta lähti kuitenkin ja peruutin takaisin pihaan.
Kun tyhjäkäynnillä polkaisee kaasua, kärry saattaa ikäänkuin tukehtua, eli kierroksia täytyy nostattaa varovasti.
Joku komponentti tässä nyt on viallinen, teki samaa vuosi sitten (?) syksyllä/talvella kun oli ollut pitkään käyttämättömänä.
Tonnari sammahtelee ajossa..
Re: Tonnari sammahtelee ajossa..
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Tonnari sammahtelee ajossa..
Raser kirjoitti:
Joku komponentti tässä nyt on viallinen, teki samaa vuosi sitten (?) syksyllä/talvella kun oli ollut pitkään käyttämättömänä.
Voisikin olla Sytytyksen pääteaste! Luin foorumin keskusteluketjusta: Tonnarin pätkiminen, sen suuntaista vinkkiä.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: Tonnari sammahtelee ajossa..
Lisäystä vielä. No auto tuli kuntoon anturin vaihdolla ja nykiminen hävisi tyystin,mutta pientä paikkailua korjaus vaati vielä jälkeen päin.
Remontin jälkeen tonnarini tuli selvästikin reviiritietoisemmaksi ja alkoi merkata paikkoja pienten tumman puhuvien nesteläiskien muodossa lumihankeen..
Elikäs kampiakselin stefa alkoi vuotamaan. No se ei ollut sinänsä iso homma vaihtaa,mutta jos jolla kulla tulee tarvetta käyttää hihnapyörä pois niin se stefan hankinta ja vaihto kannattaa harkita suoritettavaksi samalla kertaa niin säästyy ainakin toiseen kertaan purkamiselta sen vuoksi.
Remontin jälkeen tonnarini tuli selvästikin reviiritietoisemmaksi ja alkoi merkata paikkoja pienten tumman puhuvien nesteläiskien muodossa lumihankeen..

Elikäs kampiakselin stefa alkoi vuotamaan. No se ei ollut sinänsä iso homma vaihtaa,mutta jos jolla kulla tulee tarvetta käyttää hihnapyörä pois niin se stefan hankinta ja vaihto kannattaa harkita suoritettavaksi samalla kertaa niin säästyy ainakin toiseen kertaan purkamiselta sen vuoksi.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06