9000t -87 ja väsähtänyt luonne
Re: 9000t -87 ja väsähtänyt luonne
Milläköhän bossin varaosanumerolla 2.3 aero turbon punaiset suuttimet mahtavat kulkea? Sellaiset tarvitaan vielä!!
Pikainen vastaus kiitos...voi olla mahdollisuuksia päästä illalla ajelemaan uudella puhaltimella!
Pikainen vastaus kiitos...voi olla mahdollisuuksia päästä illalla ajelemaan uudella puhaltimella!
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?
Re: 9000t -87 ja väsähtänyt luonne
Hyödyttääkö mitään muuten asentaa isommat suuttimet vakio suuttimien tilalle jos ei pensalastua ole eli vakio pensansyötön jatkoksi? 2,0T -90
Saab 9-5 2,0t -1999
Re: 9000t -87 ja väsähtänyt luonne
lh 2.2 on jo laitettu ja ilmeisesti tiedossa olis yx jamppa ketä tekis vielä yhden erillaisen version mulle...
Koitan saada ensi viikolla kuvia vekottimesta...
Mutta edelleen se numero puuttuu...Eikai kukaan nyt kehtaa väittää että ei muista tai tiedä sitä?
Koitan saada ensi viikolla kuvia vekottimesta...
Mutta edelleen se numero puuttuu...Eikai kukaan nyt kehtaa väittää että ei muista tai tiedä sitä?
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?
Re: 9000t -87 ja väsähtänyt luonne
Tämän tiedon saa vaikkapa Boschin E-catalogista hakemalla, mutta tässä sinulle oikea numerosarja: 0 280 150 431. En itsekään muistanut numeroa, mutta hyvin helposti tuon sai ongittua netin syövereistä.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: 9000t -87 ja väsähtänyt luonne
Jep no niin...Suuttimet tulon päällä.
Kävimpä eilen sitten ensimmäisen kerran koittamassa tuota linttaa ja täytyy sanoa, että hiacella olis ajanut ohi. Ensin ei ollut mitään vetoja, sytkän säädön jälkeen vähän heilahti osa kaasulla. No syyläriin oli ilmentynyt reikä jossain ahtimen vaihdon yhteydessä joten ajelut jäi sitten pariin vetoon.
Nyt kuitenkin venaillaan taas uutta PA-lastua ja suuttimia.
Kuvia on nyt pari tälläistä hätäisesti otettua tässänäin yhteensä 4 muistaakseni.
http://kuvablogi.com/nayta/1069334/
Kävimpä eilen sitten ensimmäisen kerran koittamassa tuota linttaa ja täytyy sanoa, että hiacella olis ajanut ohi. Ensin ei ollut mitään vetoja, sytkän säädön jälkeen vähän heilahti osa kaasulla. No syyläriin oli ilmentynyt reikä jossain ahtimen vaihdon yhteydessä joten ajelut jäi sitten pariin vetoon.
Nyt kuitenkin venaillaan taas uutta PA-lastua ja suuttimia.
Kuvia on nyt pari tälläistä hätäisesti otettua tässänäin yhteensä 4 muistaakseni.
http://kuvablogi.com/nayta/1069334/
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?
Re: 9000t -87 ja väsähtänyt luonne
Joopa joo...
Ensin alkoi vuotamaan syyläri, sitten pakosarjan ja kannen välinen tiiviste ja vielä laturin laakerit alkoi ujeltamaan.
No nämä laitettiin kuntoon ja eikun stropolla sytkä säätöihin. Vedet sisään ja koittamaan, kun jäi viimeksi vähän lyhyeen ajelut.
Nyt kolmannella vedolla sitten pamahti kansipahvi ja vedet jä ölpät sekaisin
Kysymys kuuluu, mistä uutta pahvia? Kestääkö esim. tarvikemallin pahvi yhtään mitään vai ruvetaanko tilaamaan ulkomailta uutta vai mistä seuraavaksi pahvi??
Linkkiä voi laittaa...
Ensin alkoi vuotamaan syyläri, sitten pakosarjan ja kannen välinen tiiviste ja vielä laturin laakerit alkoi ujeltamaan.
No nämä laitettiin kuntoon ja eikun stropolla sytkä säätöihin. Vedet sisään ja koittamaan, kun jäi viimeksi vähän lyhyeen ajelut.
Nyt kolmannella vedolla sitten pamahti kansipahvi ja vedet jä ölpät sekaisin

Kysymys kuuluu, mistä uutta pahvia? Kestääkö esim. tarvikemallin pahvi yhtään mitään vai ruvetaanko tilaamaan ulkomailta uutta vai mistä seuraavaksi pahvi??
Linkkiä voi laittaa...
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?
Re: 9000t -87 ja väsähtänyt luonne
Motonetistä Elringin pahvi (alkuperäinen), kestää sen mitä pitääkin ja toimii kuulemma virikäytössäkin oivana
-sulakkeena ennenkuin muut paikat alkavat todella sulamaan.

Re: 9000t -87 ja väsähtänyt luonne
Oletteko teettänyt kuparisia tiivisteitä tonnariin? Kokemuksia?
Onko joku kokeillut edes, että kestääkö tai alkaako vuotamaan?
Onko joku kokeillut edes, että kestääkö tai alkaako vuotamaan?
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?
Re: 9000t -87 ja väsähtänyt luonne
No niin...Mistähän sitä saisi isompia-Minuteman kirjoitti:Motonetistä Elringin pahvi (alkuperäinen), kestää sen mitä pitääkin ja toimii kuulemma virikäytössäkin oivana-sulakkeena ennenkuin muut paikat alkavat todella sulamaan.

Se oli sitten taas veto ja paskana...
Kytkin lipsuu jo kakkosella minkä kerkii, mutta koneesta ei voima lopu. Vielä kun saadaan kytkin ja pahvi kestämään niin sitten voikin alkaa kiusaamaan volvoja ja audeja...

Siinä 300hv tuntumassa alkaa olemaan heposia pellin alla.
Eli sitten vain suosituksia. Otin vanhasta pahvista cad-kuvat ja niitä olisi tarkoitus käyttää monikerros metallitiivisteen valmistuksessa.
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?
Re: 9000t -87 ja väsähtänyt luonne
Jos pahvi porsii, on ongelma melko varmasti jossain muualla, ei kannata korjata oireita kun voi korjata itse ongelman. Dynolappuja odotellaan...Pakoputki kirjoitti: No niin...Mistähän sitä saisi isompia-sulakkeita???
...
Siinä 300hv tuntumassa alkaa olemaan heposia pellin alla.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Re: 9000t -87 ja väsähtänyt luonne
Eiköhän se ongelma nimenomaan ole se pahvi...Jokke A kirjoitti:Jos pahvi porsii, on ongelma melko varmasti jossain muualla, ei kannata korjata oireita kun voi korjata itse ongelman. Dynolappuja odotellaan...Pakoputki kirjoitti: No niin...Mistähän sitä saisi isompia-sulakkeita???
...
Siinä 300hv tuntumassa alkaa olemaan heposia pellin alla.
Joko siellä alkaa liekkirenkaat karkailemaan tai sitten se nakuttaa sen rikki.
No jos vk-lopun aikana saisi kannen jälleen kerran irti niin näkee vähän mistä alkaa vikaa etsimään.
Lappua ei nyt ainakaan ihan hetkeen tule, koska kytkinkään ei pidä mitään. Tai pitää kun ajaa alle kilon ahdoilla, mutta eihän silloin mitään tapahdu...
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?
Re: 9000t -87 ja väsähtänyt luonne
Vakiopahvilla otetaan valurautalohkoisesta 16v koneesta kevyesti 300 ja hieman enemmällä työllä 500hv. Tiedän koneita, joissa ahtoja on lähes 2 Bar ja vakiopahvi. Eiköhän se ongelma ole todellakin jossain muualla, kuin siinä pahvissa. Tukevammalla pahvilla hajoaa sitten jotain muuta, todennäköisesti aika paljon perusteellisemmin ja kalliimpaa.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: 9000t -87 ja väsähtänyt luonne
Niinkuin sanoin niin voi olla että se nakuttaa sen pilalle...
Autodatasta katselin kannen kiristysohjeita, niin siellä oli kolmea eri vaihtoehtoa. Oli 15mm torxeille ennen -88 ja 15 jälkeen -88 ja 17mm torxeille niin voi myös olla että on mennyt kansi aivan väärään kireyteen mitä olisi tarkoitus alunperin.
Mutta mutta ei se paljon auta jos kansi alkaisikin pitämään, kun kytkin lipsuu...
Saako tuohon jostain ruotsista tai suomesta pitävempää levyä ja asetelmaa? Tai varmasti saa mutta kenellä on kokemuksia jostain riittävästä?
Autodatasta katselin kannen kiristysohjeita, niin siellä oli kolmea eri vaihtoehtoa. Oli 15mm torxeille ennen -88 ja 15 jälkeen -88 ja 17mm torxeille niin voi myös olla että on mennyt kansi aivan väärään kireyteen mitä olisi tarkoitus alunperin.
Mutta mutta ei se paljon auta jos kansi alkaisikin pitämään, kun kytkin lipsuu...
Saako tuohon jostain ruotsista tai suomesta pitävempää levyä ja asetelmaa? Tai varmasti saa mutta kenellä on kokemuksia jostain riittävästä?
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?
Re: 9000t -87 ja väsähtänyt luonne
Moi, ei millä pahalla mut tämähän vaikuttaa olevan semmoinen "rajoitettu budjetti" projekti (vähän kun mun oma). Kytkinlevyn kitkapinnat on mahdollista korvata sinteri-paloilla. Olen tehnyt sen operaation kahdelle levylle ja aikakin yksi niistä on vielä toimintakunnossa. Olen toki samalla pistänyt uuden paineasetelman paikalle.Pakoputki kirjoitti:Niinkuin sanoin niin voi olla että se nakuttaa sen pilalle...
Autodatasta katselin kannen kiristysohjeita, niin siellä oli kolmea eri vaihtoehtoa. Oli 15mm torxeille ennen -88 ja 15 jälkeen -88 ja 17mm torxeille niin voi myös olla että on mennyt kansi aivan väärään kireyteen mitä olisi tarkoitus alunperin.
Mutta mutta ei se paljon auta jos kansi alkaisikin pitämään, kun kytkin lipsuu...
Saako tuohon jostain ruotsista tai suomesta pitävempää levyä ja asetelmaa? Tai varmasti saa mutta kenellä on kokemuksia jostain riittävästä?
Ruotsin puolelta linkki, kai nämä ovat suomessakin jossain myynnissä, itse olen tilannut täältä. http://62.181.75.60/Default.aspx?Produc ... 1+4091-003
3,2 mm paksut palat ovat ihan sopivat tuon ikäiselle tonnarille.
Pahvista niin orkkispahvilla ylitetään 500hv kun kaikki on kunnossa, jos pahvi hajoaa ongelma on hyvinkin luultavasti jossain muualla. 431-suuttimen tuotolla ei passaa ylittää 300 hv, korkealla bensapaineella se kai kävisi mut ei vakiopaineella joka pitäisi olla 2,5 - 2,8 bar sun autossa.
/Kenneth
9-5 -00, Aero
Re: 9000t -87 ja väsähtänyt luonne
Alkaa olemaan ilmeisesti vika selvillä pahvi murheen kanssa. Lohkon tasopinta on niin pahasti hapantunut, että vesikanavan välistä oli luritellut massat pois tiivisteestä. Hieman oli ykkösen liekkirengas venahtanut siitä kohdin.
Eli seuraavaksi nypatään koko tekniikka ulos ja tasohiotaan lohko ja jatketaan siitä mihin eilen jäätiin.
Toinen havainto jonka tein oli flektin toimimattomuus. Kuuluisihan tuon ropellin lähteä pyörimään jos kytken lämpötila-anturin johdot yhteen. Sen sinisen siis joka on imusarjan alla?
Syylärin vaihdon yhteydessä jäi myöskin kaksi johtoa vapaaksi, kun syylärissä jonka vaihdoin oli lämpötila-anturi ja tässä minkä nyt on paikalla oli vain sokea siinä kohdin.
Kuitenkaan kummastakaan ei flekti värähdäkkään. Kertaakaan ei ole kuitenkaan lämmöt niin korkealla mittarin mukaan käynyt, että olisi keittänyt...
Puolenvälin ja 3/4 mittari alueella on liikuttu kokoajan...
Hämärä homma...Täytyy yrittää mitata johdot onko joku poikki vai minkä takia ei tapahdu puhallusta. Akulta suoraan syötettynä virtaa flekti kyllä pyörähtää eli kunnossa on.
Eli seuraavaksi nypatään koko tekniikka ulos ja tasohiotaan lohko ja jatketaan siitä mihin eilen jäätiin.
Toinen havainto jonka tein oli flektin toimimattomuus. Kuuluisihan tuon ropellin lähteä pyörimään jos kytken lämpötila-anturin johdot yhteen. Sen sinisen siis joka on imusarjan alla?
Syylärin vaihdon yhteydessä jäi myöskin kaksi johtoa vapaaksi, kun syylärissä jonka vaihdoin oli lämpötila-anturi ja tässä minkä nyt on paikalla oli vain sokea siinä kohdin.
Kuitenkaan kummastakaan ei flekti värähdäkkään. Kertaakaan ei ole kuitenkaan lämmöt niin korkealla mittarin mukaan käynyt, että olisi keittänyt...
Puolenvälin ja 3/4 mittari alueella on liikuttu kokoajan...
Hämärä homma...Täytyy yrittää mitata johdot onko joku poikki vai minkä takia ei tapahdu puhallusta. Akulta suoraan syötettynä virtaa flekti kyllä pyörähtää eli kunnossa on.
Viimeksi muokannut Pakoputki, Su Touko 25, 2008 00:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?