Moottorin yläkiinnike

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Wiljami
"Aero"
Viestit: 311
Liittynyt: To Joulu 07, 2006 21:06
Paikkakunta: Suonenjoki, Iisalmi

Re: Moottorin yläkiinnike

Viesti Kirjoittaja Wiljami »

kaapisti9000 kirjoitti: Onkohan se tuki sydeemi helppo ruuvata pois jos tekisi liimauksen sisätiloissa
Kyllähän se on!
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Moottorin yläkiinnike

Viesti Kirjoittaja j0ne »

kaapisti9000 kirjoitti:
Onkohan se tuki sydeemi helppo ruuvata pois jos tekisi liimauksen sisätiloissa
Kyllähän se on!
Se takimmainen osa on kettuimaisempi irroitella(missä se toinen pusla kiinni), mutta se itse momenttituki lähtee kyllä helposti.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Moottorin yläkiinnike

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Itse juuri sama operaatio liittyen momenttituen pusliin.
Hain uudet puslat tarvikeliikkeestä, siis EN motonetistä. Sieltä sai ainkin tilattua Febji merkkiset, näissä valmistajana on Bilstein.
Nämä on halvemmat kun merkkiliikkeestä hankitut, ja veikkaan että varmasti myös kestävemmät kuin Scanshit.
kaapisti9000 kirjoitti:
Onkohan se tuki sydeemi helppo ruuvata pois jos tekisi liimauksen sisätiloissa
Juu ja ei.
Sen varren mikä on koneen päällä saa helposti irti puslineen.
Se toinen pusla mikä on koneessa kiinni onkin kinkkisempi. Jos haluat sen kannakkeineen irti, pitää irroittaa moniura hihna laturista, löysätä laturin alempaa pulttia ja irroittaa laturin ylempi pultti. Kääntää laturi sivuun, ja sitte saakin sen koko kannekeen puslineen irti irrottettua 4 pulttia kannattimesta.

Laturin löysääminen/irrottaminen vaatiikin jo sisälokarin irrotusta, puristinta kiristimeen.... hermoja/tupakkia.

Kannattaa siis lainata/ostaa se irrotustyökalu.
Viimeksi muokannut DIggItaLLr, Pe Tammi 22, 2010 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Moottorin yläkiinnike

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eikös Coltti kaupannut tuolla myyntipalstalla lähes uusia puslia?
En jaksa uskoa että mikään sikamönjä tms kestäisi siellä hetkeä kauempaa, suosista vaihtoon vaan :)
Itse vaihdoin vuonna 2003 appiukon tonnariin Motonetin (Sacntech) puslat vuonna 2003, ja ainakin vielä ovat täysin ehjät ja halkeilemattomat.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Raje
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Marras 02, 2009 20:30
Paikkakunta: Punkaharju

Re: Moottorin yläkiinnike

Viesti Kirjoittaja Raje »

Yksi ääni tännekin ketjuun Wurthin liima+tiivistemassalle.. Eli jos haluaa hifistellä värin suhteen niin ostaa mustaa ko. ainetta. Tunkilla moottori kohdallee niin että tapit keskellä tukia, sit massaa täyteen tuet, 2 vrk kuivumista (kesälämmössä) ja sit rankkaa ajoa. Yhteensä kahdessa tonnarissa noin 50tkm takana eikä mitään ongelmia, ei täristä tyhjäkäynnillä runkoo eikä heilu keppi moottorijarrutuksissa...

Omassa tonnarissani ei ollut 2 vrk kuivunut sisältä täysin, joten hieman tursahti yhdestä kannakkeesta ulos, muttei käytön kannata ole ollut mitään merkitystä. Jos haluaa projektin jälkeen lisätä moottorin liikkuvuutta, niin ottaa porakoneen käteen ja tekee reikiä "tukikumeen"..
Saab 96 V4 super, -79.
Juuseri
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 14:07

Re: Moottorin yläkiinnike

Viesti Kirjoittaja Juuseri »

Olisiko kellään antaa lainaan tuollaista puslatyökalua? Paljonko semmonen maksaa jos menee ostamaan?
Saab 9000 2.3i -92
Vastaa Viestiin