Kyllähän se on!kaapisti9000 kirjoitti: Onkohan se tuki sydeemi helppo ruuvata pois jos tekisi liimauksen sisätiloissa
Moottorin yläkiinnike
Re: Moottorin yläkiinnike
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Re: Moottorin yläkiinnike
Se takimmainen osa on kettuimaisempi irroitella(missä se toinen pusla kiinni), mutta se itse momenttituki lähtee kyllä helposti.Kyllähän se on!kaapisti9000 kirjoitti:
Onkohan se tuki sydeemi helppo ruuvata pois jos tekisi liimauksen sisätiloissa
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Moottorin yläkiinnike
Itse juuri sama operaatio liittyen momenttituen pusliin.
Hain uudet puslat tarvikeliikkeestä, siis EN motonetistä. Sieltä sai ainkin tilattua Febji merkkiset, näissä valmistajana on Bilstein.
Nämä on halvemmat kun merkkiliikkeestä hankitut, ja veikkaan että varmasti myös kestävemmät kuin Scanshit.
Sen varren mikä on koneen päällä saa helposti irti puslineen.
Se toinen pusla mikä on koneessa kiinni onkin kinkkisempi. Jos haluat sen kannakkeineen irti, pitää irroittaa moniura hihna laturista, löysätä laturin alempaa pulttia ja irroittaa laturin ylempi pultti. Kääntää laturi sivuun, ja sitte saakin sen koko kannekeen puslineen irti irrottettua 4 pulttia kannattimesta.
Laturin löysääminen/irrottaminen vaatiikin jo sisälokarin irrotusta, puristinta kiristimeen.... hermoja/tupakkia.
Kannattaa siis lainata/ostaa se irrotustyökalu.
Hain uudet puslat tarvikeliikkeestä, siis EN motonetistä. Sieltä sai ainkin tilattua Febji merkkiset, näissä valmistajana on Bilstein.
Nämä on halvemmat kun merkkiliikkeestä hankitut, ja veikkaan että varmasti myös kestävemmät kuin Scanshit.
Juu ja ei.kaapisti9000 kirjoitti:
Onkohan se tuki sydeemi helppo ruuvata pois jos tekisi liimauksen sisätiloissa
Sen varren mikä on koneen päällä saa helposti irti puslineen.
Se toinen pusla mikä on koneessa kiinni onkin kinkkisempi. Jos haluat sen kannakkeineen irti, pitää irroittaa moniura hihna laturista, löysätä laturin alempaa pulttia ja irroittaa laturin ylempi pultti. Kääntää laturi sivuun, ja sitte saakin sen koko kannekeen puslineen irti irrottettua 4 pulttia kannattimesta.
Laturin löysääminen/irrottaminen vaatiikin jo sisälokarin irrotusta, puristinta kiristimeen.... hermoja/tupakkia.
Kannattaa siis lainata/ostaa se irrotustyökalu.
Viimeksi muokannut DIggItaLLr, Pe Tammi 22, 2010 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Moottorin yläkiinnike
Eikös Coltti kaupannut tuolla myyntipalstalla lähes uusia puslia?
En jaksa uskoa että mikään sikamönjä tms kestäisi siellä hetkeä kauempaa, suosista vaihtoon vaan![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Itse vaihdoin vuonna 2003 appiukon tonnariin Motonetin (Sacntech) puslat vuonna 2003, ja ainakin vielä ovat täysin ehjät ja halkeilemattomat.
En jaksa uskoa että mikään sikamönjä tms kestäisi siellä hetkeä kauempaa, suosista vaihtoon vaan
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Itse vaihdoin vuonna 2003 appiukon tonnariin Motonetin (Sacntech) puslat vuonna 2003, ja ainakin vielä ovat täysin ehjät ja halkeilemattomat.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Moottorin yläkiinnike
Yksi ääni tännekin ketjuun Wurthin liima+tiivistemassalle.. Eli jos haluaa hifistellä värin suhteen niin ostaa mustaa ko. ainetta. Tunkilla moottori kohdallee niin että tapit keskellä tukia, sit massaa täyteen tuet, 2 vrk kuivumista (kesälämmössä) ja sit rankkaa ajoa. Yhteensä kahdessa tonnarissa noin 50tkm takana eikä mitään ongelmia, ei täristä tyhjäkäynnillä runkoo eikä heilu keppi moottorijarrutuksissa...
Omassa tonnarissani ei ollut 2 vrk kuivunut sisältä täysin, joten hieman tursahti yhdestä kannakkeesta ulos, muttei käytön kannata ole ollut mitään merkitystä. Jos haluaa projektin jälkeen lisätä moottorin liikkuvuutta, niin ottaa porakoneen käteen ja tekee reikiä "tukikumeen"..
Omassa tonnarissani ei ollut 2 vrk kuivunut sisältä täysin, joten hieman tursahti yhdestä kannakkeesta ulos, muttei käytön kannata ole ollut mitään merkitystä. Jos haluaa projektin jälkeen lisätä moottorin liikkuvuutta, niin ottaa porakoneen käteen ja tekee reikiä "tukikumeen"..
Saab 96 V4 super, -79.
Re: Moottorin yläkiinnike
Olisiko kellään antaa lainaan tuollaista puslatyökalua? Paljonko semmonen maksaa jos menee ostamaan?
Saab 9000 2.3i -92