Aeron käynnistysongelmat

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Aeron käynnistysongelmat

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Nikke_M kirjoitti:
Kurko kirjoitti:Bensapumppu noin vuoden vanha.?
Mistä hankittu ja kuka vaihtanut. :?:
Nuo B. osan letkut venyy ja paukkuu jo muutamassa kuukaudessa tankissa ollessaan. :(
Eli tukin paineet ja kipinä, jos ne on on hiukan isompi vika.

T: 13
Muistaakseni se on alle vuoden vanha. Entinen omistaja vaihtanut itse (luulisin), ja entinen omistaja on klubilainen. Mistä se on hankittu en osaa sanoa.
("Correkt me if I'm wrong Tri-Lo")
Walbron pumppu(8mm) motonetistä, vaihdettu itse. Letkun pitäisi kyllä olla siellä kestävää sorttia. Voidaanhan me totakin toki avata ja tutkia mutta epäilen kyllä ettei sieltä vikaa löydy.

Oliskohan se as.anturi kuitenkin syyllinen tohon temppuiluun.. :?
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Aeron käynnistysongelmat

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

Tri-Lo kirjoitti:
Nikke_M kirjoitti:
Kurko kirjoitti:Bensapumppu noin vuoden vanha.?
Mistä hankittu ja kuka vaihtanut. :?:
Nuo B. osan letkut venyy ja paukkuu jo muutamassa kuukaudessa tankissa ollessaan. :(
Eli tukin paineet ja kipinä, jos ne on on hiukan isompi vika.

T: 13
Muistaakseni se on alle vuoden vanha. Entinen omistaja vaihtanut itse (luulisin), ja entinen omistaja on klubilainen. Mistä se on hankittu en osaa sanoa.
("Correkt me if I'm wrong Tri-Lo")
Walbron pumppu(8mm) motonetistä, vaihdettu itse. Letkun pitäisi kyllä olla siellä kestävää sorttia. Voidaanhan me totakin toki avata ja tutkia mutta epäilen kyllä ettei sieltä vikaa löydy.

Oliskohan se as.anturi kuitenkin syyllinen tohon temppuiluun.. :?
Itsekin epäilen ettei vika tankista löydy, se pumppu on kuitenkin sen verran uusi, ja kun se niin harvoin kuitenkin (vielä) temppuilee. No, ehkä pitää hankkia sellainen anturi, vaihtaa ja katsoa, taphatuuko koskaan uudestaan, tai ei.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Aeron käynnistysongelmat+ahtopaineet ja lämpö

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

Nikke_M kirjoitti: Muut viat mitä on ilmestynyt, on että ahtaa liian paljon (myös toisella mankkuvenalla), ja joskus kaupunkiajoissa lämpömittari nousee liian korkealle ennen kuin tuuletin rupee pyörimään (ei kaukana punaisesta).
Onko kukaan joku teoria niistä toisista ongelmista?

Ahtaa liikaa:
Olen ostanut uuden (käytetyn mutta piti olla toimiva) mankkuvena, ja alussa kaikki oli hyvin, ja uskoin että se vanha oli viallinen, mutta sitten se taas rupesi ahtamaan liikaa, fuelcut:iin asti?

Ja lämpö"ongelmat"?
Eli, tulee liian kuumaks, kaupunkiajoissa, ei maantiellä. Viallinen termostaatti?
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Aeron käynnistysongelmat+ahtopaineet ja lämpö

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

Ongelma on tosiaan ollut vain silloin kun mottori on ollut "puolilämmin", noin 4-5km ajon jälkeen, jos auto on ollut sammuttu hetki sen jälkeen. Ja aina sit lähtee käyntiin jos odotta noin 5min.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Aeron käynnistysongelmat+ahtopaineet ja lämpö

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

Mimmi kirjoitti:Mankkuvena viallinen, jumittaa.
Millä mittasit lämpötilan? Auton oma mittari on suuntaa-antava, ei tarkkuusinsturumentti.
DI-kasetti teki minulla vastaavaa vikaa ennen totaalihajoamistaan.
Katsoin vain auton omasta mittarista, en tarkkaan lämpötila tiedä. Mutta ajomatka oli täsmälleen sama, kodista kauppaan, ja samanlaiset sääolosuhteet.
Niin, eli DI-kasetti tai asentoanturi on luultavasti melkein ainoat vaihtoehdot sitten siihen ongelmaan.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Aeron käynnistysongelmat+ahtopaineet ja lämpö

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

Näyttää siltä että vika oli asentoanturissa. En tiedä oliko itse anturi rikki, vai oliko johto vahingoittunut kun se oli niin kireästi asennettu.

Auto on ainakin lähtenyt ongelmatta käyntiin vaihdoin jälkeen, aina!
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Aeron käynnistysongelmat

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Vähän ot mutta kysyn kuitenkin. Sopiiko tuo uudemman mallin (94-98) anturi -92-malliseen tonnariin? Kyseessä siis 2.3T pitkälohko.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Aeron käynnistysongelmat

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

t.t.j kirjoitti:Vähän ot mutta kysyn kuitenkin. Sopiiko tuo uudemman mallin (94-98) anturi -92-malliseen tonnariin? Kyseessä siis 2.3T pitkälohko.
Jos tarkoitat kampiakselin asentotunnistinta, niin ei sovi.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vastaa Viestiin