2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Kyllä se näin on että tuon ikäiseen ja uudempaan tonttuun on olemassa 215mm kykä ( vakiona matalapaineessa) ja 240mm (aero/täyspaine ). 228 mm on sitten vanhemman laitteen juttu
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
No jos kerran totta puhut mitä mun tarttee sit arvailla mikä on itsellä autossa kiinni...
tai niin no sit sen näkee ku irtoo

tai niin no sit sen näkee ku irtoo

9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Tähän mennessä on tullut eteen vain 215mm kytkimiä matalapaine tontuissa. Nykyään on 240mm, kun luisti 150hv:lläpatu kirjoitti:No jos kerran totta puhut mitä mun tarttee sit arvailla mikä on itsellä autossa kiinni...![]()
tai niin no sit sen näkee ku irtoo

Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Mikäs tuo ecoturbo kytkinlevy sitten tuolla on kun kerran vm.94-98 228mm
KYTKINLEVY SAAB 9000 --98
Tarkista asetelma ja painelaakeri kun vaihdat pelkän kytkinlevyn
9000 2,0/2,3 85--93 (Ø215mm/ei Turbo). . . . . . . . . . . 84-3504 59.90 ???
Vihje: Jos autossa on Ø228mm kytkin käytä 2,0-Turbon levyä!
9000 2,0-Turbo 85--93 (Ø228mm). . . . . . . . . . . . . . . 84-3626 79.90 ???
9000 2,3-Turbo 89--93 (Ø240mm). . . . . . . . . . . . . . . 84-3507 130.18 ???
9000 2,0/2,3 94--moottnoV028943 (Ø215mm/ja Turbo). . . . . 84-3631 82.08 ???
9000 2,0/2,3 moottnoV028944--98 (Ø240mm/ja Turbo). . . . . 84-3630 108.50 ???
9000 2,3-Turbo 94--98 (147/165kW, Ø240mm). . . . . . . . . 84-3705 134.21 ???
9000 2,3-EcoTurbo 94--98 (125kW, Ø228mm). . . . . . . . . . 84-3630 108.50 ???
9000 3,0-V6. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-3630 108.50 ???
Mää en usko ennenku näen tuon levyn hallin lattialla

KYTKINLEVY SAAB 9000 --98
Tarkista asetelma ja painelaakeri kun vaihdat pelkän kytkinlevyn
9000 2,0/2,3 85--93 (Ø215mm/ei Turbo). . . . . . . . . . . 84-3504 59.90 ???
Vihje: Jos autossa on Ø228mm kytkin käytä 2,0-Turbon levyä!
9000 2,0-Turbo 85--93 (Ø228mm). . . . . . . . . . . . . . . 84-3626 79.90 ???
9000 2,3-Turbo 89--93 (Ø240mm). . . . . . . . . . . . . . . 84-3507 130.18 ???
9000 2,0/2,3 94--moottnoV028943 (Ø215mm/ja Turbo). . . . . 84-3631 82.08 ???
9000 2,0/2,3 moottnoV028944--98 (Ø240mm/ja Turbo). . . . . 84-3630 108.50 ???
9000 2,3-Turbo 94--98 (147/165kW, Ø240mm). . . . . . . . . 84-3705 134.21 ???
9000 2,3-EcoTurbo 94--98 (125kW, Ø228mm). . . . . . . . . . 84-3630 108.50 ???
9000 3,0-V6. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-3630 108.50 ???
Mää en usko ennenku näen tuon levyn hallin lattialla

9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Katsoppa tarkasti osanumerot, niin on listassa sama 240 ja 228mm:lle.patu kirjoitti:Mikäs tuo ecoturbo kytkinlevy sitten tuolla on kun kerran vm.94-98 228mm
![]()
KYTKINLEVY SAAB 9000 --98
Tarkista asetelma ja painelaakeri kun vaihdat pelkän kytkinlevyn
9000 2,0/2,3 85--93 (Ø215mm/ei Turbo). . . . . . . . . . . 84-3504 59.90 ???
Vihje: Jos autossa on Ø228mm kytkin käytä 2,0-Turbon levyä!
9000 2,0-Turbo 85--93 (Ø228mm). . . . . . . . . . . . . . . 84-3626 79.90 ???
9000 2,3-Turbo 89--93 (Ø240mm). . . . . . . . . . . . . . . 84-3507 130.18 ???
9000 2,0/2,3 94--moottnoV028943 (Ø215mm/ja Turbo). . . . . 84-3631 82.08 ???
9000 2,0/2,3 moottnoV028944--98 (Ø240mm/ja Turbo). . . . . 84-3630 108.50 ???
9000 2,3-Turbo 94--98 (147/165kW, Ø240mm). . . . . . . . . 84-3705 134.21 ???
9000 2,3-EcoTurbo 94--98 (125kW, Ø228mm). . . . . . . . . . 84-3630 108.50 ???
9000 3,0-V6. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-3630 108.50 ???
Mää en usko ennenku näen tuon levyn hallin lattialla
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Niin on... eli jos tuon mukaan tilaa 2,3t ecoturbon kytkinlevyn tulee sitten väärä
Nyt alan ymmärtää itseäni kun sanotaan että olen itsepäinen
...
Tekisi mieli heti lähtee auton alle rymyy ja purkaa ja kattoo mitä löytyy..

Nyt alan ymmärtää itseäni kun sanotaan että olen itsepäinen

Tekisi mieli heti lähtee auton alle rymyy ja purkaa ja kattoo mitä löytyy..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
No muttamutta... ÄLÄ osta Motonetista muutekaan mitään jonka vaihtaminen kestää yli 5 minuuttia. Ja kyllä, tossa luettelossa on varmasti moka. Muutenkaan sun ei kannata miettiä mitään muuta kuin 240mm Aeron settiä ja mahdollisesti isompaa vauhtipyörää kun kerran auto on "stagetettu"
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Itsellä kesti uusi pikku kytkin n.90tkm, josta vaimo ajoi melkein puolet
. Pian on ollut 240mm kytkin 40tkm kiinni.
2.0t:ssä moottorin ominaisuudet muuttuvat parempaan suuntaan, koska vauhtipyörän massa kasvaa aika lailla n.8kg->n.11kg. Vaihda samalla kampiakselin tiiviste alkuperäiseen ja kiristä vauhtipyörän takana koneen päädyssä olevan alumiini kehikon pultit (voivat olla todella löysässä). 2.3t vauhtipyörän painoa en tiedä. Kone vetää 1000rpm:stä ilman mitään jyrinöitä ja ennen jyristi, jos vitosella vedätti alle 1500rpm:n. Ei tee tosin vaihteistolle hyvää, mutta menee se kuitenkin uusiksi jossakin kohtaa

2.0t:ssä moottorin ominaisuudet muuttuvat parempaan suuntaan, koska vauhtipyörän massa kasvaa aika lailla n.8kg->n.11kg. Vaihda samalla kampiakselin tiiviste alkuperäiseen ja kiristä vauhtipyörän takana koneen päädyssä olevan alumiini kehikon pultit (voivat olla todella löysässä). 2.3t vauhtipyörän painoa en tiedä. Kone vetää 1000rpm:stä ilman mitään jyrinöitä ja ennen jyristi, jos vitosella vedätti alle 1500rpm:n. Ei tee tosin vaihteistolle hyvää, mutta menee se kuitenkin uusiksi jossakin kohtaa

Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Moikka Saabistit!
Hankala on sanoa, että onko tuo kytkin heikko vai ei, koska olen ajanut tonnarilla vasta 457 tkm. Elikkäs 9000 2.3 Turbo -92 200hv + "pakoputkiviritys".
Ari
Hankala on sanoa, että onko tuo kytkin heikko vai ei, koska olen ajanut tonnarilla vasta 457 tkm. Elikkäs 9000 2.3 Turbo -92 200hv + "pakoputkiviritys".
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
No niin, eilen kiihdytin ylämäkeen ensin kakkosella ja vähän ihmettelin kierroksien nopeaa nousua ja sitten kolmosta pesään, jolloin tajusin, että kytkinhän se luistaa...
Onko niin, että kun kerran sen on saanut luistamaan, niin jatkossa luistaminen tapahtuu helpommin ja ollaan lähellä lopun alkua? Yllä olevasta keskustelusta ei oikein selviä, että onko tässä minun tontussa -97, isompi vauhtipyörä? Vai onko sillä väliä kun 240 mm pakettia sinne olisin laittamassa, kuten on suositeltu.

Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Alkaa olemaan näemmä FAQ kamaa tämä 
Kyllähän se luistaa helpommin kun on kerrn päässyt luistamaan ja lasittamaan pintoja.
Ja juu.. -97 tonttuun voi laittaa "heittämällä" se järeemmän setin.
Ja ei... ikinä en enää suostu tuota hommaa tekemään

Kyllähän se luistaa helpommin kun on kerrn päässyt luistamaan ja lasittamaan pintoja.
Ja juu.. -97 tonttuun voi laittaa "heittämällä" se järeemmän setin.
Ja ei... ikinä en enää suostu tuota hommaa tekemään

Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Sekoitetaan pakkaa vielä vähän buahahahhaha
Kävin tänään toisessa (hiukan ehkä paremmassa) varaosaliikkeessä kysyin sitten hintaa sachsin kytkimelle ja tämä jo puolitutuksi tullut myyjä alkoi sitten katselemaan uutta kuvastoa.... nooooo arvatkaas minkä kytkimen halkaisijan näyttää matalapaine 2,3t tonnarille
240mm lukee sekä täys että matalapaineisessa vm.95 tontussa eri osanumerolla tosin mutta kuitenkin ja tämä tilasto vielä tarkistettiin auton rekkarin mukaan...
215mm kytkin löytyy vain 2.0t muttei 2,3t

Kävin tänään toisessa (hiukan ehkä paremmassa) varaosaliikkeessä kysyin sitten hintaa sachsin kytkimelle ja tämä jo puolitutuksi tullut myyjä alkoi sitten katselemaan uutta kuvastoa.... nooooo arvatkaas minkä kytkimen halkaisijan näyttää matalapaine 2,3t tonnarille

240mm lukee sekä täys että matalapaineisessa vm.95 tontussa eri osanumerolla tosin mutta kuitenkin ja tämä tilasto vielä tarkistettiin auton rekkarin mukaan...

215mm kytkin löytyy vain 2.0t muttei 2,3t
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Etsi muistaakseni PVI:n kirjoittama juttu kytkimestä ja 2.3t:stä. Asia ei tahdo selvitä muulla, kuin avaamalla kytkin esille.patu kirjoitti:Sekoitetaan pakkaa vielä vähän buahahahhaha![]()
Kävin tänään toisessa (hiukan ehkä paremmassa) varaosaliikkeessä kysyin sitten hintaa sachsin kytkimelle ja tämä jo puolitutuksi tullut myyjä alkoi sitten katselemaan uutta kuvastoa.... nooooo arvatkaas minkä kytkimen halkaisijan näyttää matalapaine 2,3t tonnarille![]()
240mm lukee sekä täys että matalapaineisessa vm.95 tontussa eri osanumerolla tosin mutta kuitenkin ja tämä tilasto vielä tarkistettiin auton rekkarin mukaan...![]()
215mm kytkin löytyy vain 2.0t muttei 2,3t
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
No niin nyt kävin hakemassa tilatun matalapainetonnarin kytkimen, kun kerran näytti auton rekkarin mukaan tehtyä hakua kytkimen kooksi sama kun aero/täyspaine tonnarissa... Avasin paketin asetelman halkaisija se 240mm jaaaa levyn halkaisija oli se 228mm (eli heittäkää sanonko mihin se 215mm tieto mikä olisi 95vm. 2,3 matalapaineisessa..
ne on pikkulohkoja missä 215mm).
noo sit lähdin takaisin varaosaliikkeeseen, täyspaineisen ja matalapaineisen kytkinasetelmassa on täsmälleen sama tilausnumero. Kytkinlevyn tilausnumerossa on eri numero joten pelkkä levy vain erinlainen... sit katsottiin mitä sanoo itse kytkimen tiedoista (akselin hammasluku jne,,) ainoa ero itse levyssä on tuo eri halkaisija... noo huomenna saan sitten isomman levyn jolla saa vertaa sitten ihan omissa käsissä... ja sopiiko sitten vaihteiston kylkeen se on jälleen eri asia
Ja jos joku epäileen että olisi väärin, tuntuu ettei ole! sitä 228mm kytkintä saa tuohon pakettiin ainakin sachs myy 228millistä
9000 2,3-EcoTurbo 94--98 (125kW, Ø228mm). . . . . . . . . . 84-3630 108.50
tässä vielä nämä itse kytkinlevyjen tiedot:
Napaprofiili 22x25-14N
Hammasluku 14 (täyspaine/aero)
Halkaisija (mm) 240
Napaprofiili 22x25-14N
Hammasluku 14 (matalapaine)
Halkaisija (mm) 228
Nämä tiedot sachsilta

noo sit lähdin takaisin varaosaliikkeeseen, täyspaineisen ja matalapaineisen kytkinasetelmassa on täsmälleen sama tilausnumero. Kytkinlevyn tilausnumerossa on eri numero joten pelkkä levy vain erinlainen... sit katsottiin mitä sanoo itse kytkimen tiedoista (akselin hammasluku jne,,) ainoa ero itse levyssä on tuo eri halkaisija... noo huomenna saan sitten isomman levyn jolla saa vertaa sitten ihan omissa käsissä... ja sopiiko sitten vaihteiston kylkeen se on jälleen eri asia

Ja jos joku epäileen että olisi väärin, tuntuu ettei ole! sitä 228mm kytkintä saa tuohon pakettiin ainakin sachs myy 228millistä
9000 2,3-EcoTurbo 94--98 (125kW, Ø228mm). . . . . . . . . . 84-3630 108.50
tässä vielä nämä itse kytkinlevyjen tiedot:
Napaprofiili 22x25-14N
Hammasluku 14 (täyspaine/aero)
Halkaisija (mm) 240
Napaprofiili 22x25-14N
Hammasluku 14 (matalapaine)
Halkaisija (mm) 228
Nämä tiedot sachsilta

9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)