Vielä SCC:stä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jpjk
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Palataan aiheeseen hieman:

Mulla on m91 vuoden tonnarista irroitettu SCC ja vaihdoin sen viisarikellon paikalle. Kaivoin kojelaudan uumenista nippusiteellä kiinni olevan piuhan ja laitoin niihin pinneihin, mitä piirilevyllä on tuplat (eli mitkä pitää siirtää vasemmalle, jos haluaa sopimaan uudempiin?). Pistin virrat päälle ja EDU sekä SCC olivat pimeenä. Pitääkö tässä löytää vielä toinen (yhteensä siis kolmas) 8-pinninen liitin kojelaudasta vai missä vika?

edit: 8-napaiset liittimet vissiin väärinpäin, pitää illalla käydä vielä kokeilemassa toisinpäin...
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Pee
"Hirsch"

Re: Vielä SCC:stä

Viesti Kirjoittaja Pee »

Jatkan tänne.

Eli ostin foorumilta tonnariin scc:n joka on mallia 44 37 224
Kuva
Auto on -96 loppuvuodelta ja jostakin luin että uudemmissa olisi mahdollisesti yhdellä johdolla toteutettu koko kytkentä.
Tuommonen liitin löytyy joka oli kellossa kiinni.
Kuva
Kuva
Toinen johto/liitin on hukassa.
Kojetaulun kannen olen irrottanut sekä kuskin puolen jalkatilasta mutta johtoa ei näy. Keskikonsolin lokerot, tuhkakupin ja mankankin irrottelin ja ei löytynyt sieltäkään.
Joten jos jollakin olisi heittää vähän lisäinfoa mistä tuo johto löytyy (ja minkä näköinen) tai sitten että onko tuo väärä scc tuohon minun rakkineeseen.
Ja onko tuota mahdollista modata tuohon sopivaksi.

Myyjä kyllä väitti että menisi paikalleen heittämällä ja pitäis toimia -96 vm.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
Pee
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Pee »

Kiitos nopeasta vastauksesta.

Eli nuo (kuvan) oikeassa reunassa olevat kolme pinniä tuonne vapaisiin aukkoihin?
Mihinkähän mikäkin pinni mahtaa tulla?

E: Pinnien paikat selvisi kun aukaisi boksin.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
hessu75
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Kerpelee!

Mimmin luona piipahdin ja olisin isomman ajotietokoneen asennellut aikani kuluksi. Tuli mimmiltä heti apteekin hyllyltä, että onkin tuo minun mokkula DCC. Nooh, eipä siinä mitään muuta kuin wanha analoginen kello paikoilleen vaan.

Mutta mutta,

Kellon valo pimeänä ja mittaristoon ei tullut enää mitään eloa. Itse kello kyllä raksuttaa ja näyttää aikaa oikein.
Pikaisen tarkastelun jälkeen toisesta kasinapaisesta on nyt sitten se valkoinen/ mustalla raidalla oleva piuha irronnut sieltä auton puoleisesta päästä.

Näin ainakin huomasin, kun se piuha siellä heiluu irtonaisena ja ei ole sitä pientä kumikortsua, mitä yleensä irtopiuhoissa on Saabeissa.
Se kello ja mittariston hommelit toimivat tallilla ensimmäistä kertaa irroitellessani.
Varmaankin ranetin sitten liitintä ja vanha johto paukahti poikki sieltä jostain kojetaulun takaa, prkl.

Nyt pitäisi sitten tietää, että mistä se piuha voisi olla poikki.
Tämä ko piuha on siitä liittimestä, joka on siinä analogisessa kellossa kiinni. Se valmiina oleva SCCn piuhanippu on ehjä, joka oli nipparilla kiinni siellä takana.

Viikonloppuna ajattelin saada tuon wanhan kellon ja mittariston jutskan toimintaan.

Kiitos etukäteen hommasta tietäville.

-Hessu-
Vastaa Viestiin