Tonnarin "Oil Level" valo

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Mulla ollut nyt sama juttu omassa tonnarissa.

Eli välillä jää palamaan tuo "oil level"-valo vaikka
öljyä on tasan max-merkkiin asti.

Eipä tuo haittane,tarkistaa tikusta niin tietää varmasti.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Onkohan tuo maadoittava kytkin..?
Meinaan vaan jos johtimen kuori on halki tai puuttuu ( hankautunut )
niin silloinhan valo palaisi aiheetta, kun johdin ottaa runkoon kiinni.
*tulipahan vaan mieleen*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

9000CD23T kirjoitti:Onkohan tuo maadoittava kytkin..?
On.

Omastani juuri korjailin öljypinnankorkeusanturin johtoja samalla kun vedin uuden johdon nakutusanturille. Ainakin 87-tonnarissa nuo ovat samassa johtosarjassa. Pinnankorkeusanturin johtojen eristeet olivat hapertuneet niin, että murenivat käsiin kun johtoja kopeloi. Nuo johdot taitavat olla aika kuumassa paikassa pakoputken yläpuolella. Lisäksi johtojen ympäri pujotettu muovisukka kovettuu kuumassa niin, että jos sukan pääty hankaa johtoja, niin varmasti menee huonoista eristeistä läpi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4959
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

jus kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:Onkohan tuo maadoittava kytkin..?
On.

Omastani juuri korjailin öljypinnankorkeusanturin johtoja samalla kun vedin uuden johdon nakutusanturille. Ainakin 87-tonnarissa nuo ovat samassa johtosarjassa. Pinnankorkeusanturin johtojen eristeet olivat hapertuneet niin, että murenivat käsiin kun johtoja kopeloi. Nuo johdot taitavat olla aika kuumassa paikassa pakoputken yläpuolella. Lisäksi johtojen ympäri pujotettu muovisukka kovettuu kuumassa niin, että jos sukan pääty hankaa johtoja, niin varmasti menee huonoista eristeistä läpi.
Eikä varmaan tiesuolakaan talvisin hyvää tee jo valmiiksi rikkinäisille johdoille. :? :?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Vastaa Viestiin