Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Oho .. on sulla tuuria ton kanssa. Onko tää nyt se 160tkm ajettu Aeron uus pata sieltä sveduista? Ettet nyt olis heittäny liikaa löylyä sinne.
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Ei ku tää oli orkkispata ja se "uusi" pata osoittautui täydelliseksi fiaskoksi, ei siitä sen enempää
Noniin ...kasasin itteni ja viikonlopun jälkeen pitää laittaa ostoilmotus kaikesta mitä tarttee tai jos jollakulla on tarjolla niitä kamoja jotka tuolta on todennäköisesti hajalla niin saa alkaa tarjoilemaan
- Kankia
- Kampura
- Lohko
tai vaikka koko saakelin B204/234 "raaka"pata ilman apulaitteita , kunhan siitä ei ole sylinterit soikeana, nokat loppu yms. pikkukivaa
Noniin ...kasasin itteni ja viikonlopun jälkeen pitää laittaa ostoilmotus kaikesta mitä tarttee tai jos jollakulla on tarjolla niitä kamoja jotka tuolta on todennäköisesti hajalla niin saa alkaa tarjoilemaan
- Kankia
- Kampura
- Lohko
tai vaikka koko saakelin B204/234 "raaka"pata ilman apulaitteita , kunhan siitä ei ole sylinterit soikeana, nokat loppu yms. pikkukivaa
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kiertokangen laakeri (?) NORSU
Tuote80-7532
Nimike Korjaamonosturi 1tn "Norsu"
Hinta179.00 €
Kaide, jos tarkoitat tuota, niin soita tänään mulle ja annan heti puolet tuon hinnasta sulle.
Pääset noutamaan sellaisen Motonetistä ja heti hommiin.
Nimike Korjaamonosturi 1tn "Norsu"
Hinta179.00 €
Kaide, jos tarkoitat tuota, niin soita tänään mulle ja annan heti puolet tuon hinnasta sulle.
Pääset noutamaan sellaisen Motonetistä ja heti hommiin.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Terve.
Vähän menee ulos varsinaisesta aiheesta, mutta kun kirjoittelitte noista kimppatalleista niin heräsi ajatus, että näinköhän niitä jostain löytyis täältä pääkaupunkiseudulta. Neljä vuotta Vantaalla asuneena olen käynyt kaikki hommat öljynvaihdosta sisemmän vetarin vaihtoon saakka tekemässä tuossa Tikkurilan Nesteen TI-hallissa. Homma toimii yleensä, mutta joskus kun joku työkalu jää pois tai joku pultti ei jarrurempassa aukeakaan, niin kertyy hintaa kun taksilla osia mettästää ja auto seisoo nosturilla:) Halvempaa toki kuin useimmissa korjaamoissa siltikin:)
Haulla ei kovin tuoreita ilmoituksia ainakaan löytynyt. Tietysti pitäis olla jonkun tuttu, tai ainakin tutuntuttu ennen kuin avaimet saa, varsinkin jos vähänkään kalustettuja halleja on?
edit: Niin tai löytyisköhän sellaisia joihin jollain kertakorvauksella pääsis rassailemaan? Kun ei tuota pommia nyt vielä niin usein tartte nysvätä.
Vähän menee ulos varsinaisesta aiheesta, mutta kun kirjoittelitte noista kimppatalleista niin heräsi ajatus, että näinköhän niitä jostain löytyis täältä pääkaupunkiseudulta. Neljä vuotta Vantaalla asuneena olen käynyt kaikki hommat öljynvaihdosta sisemmän vetarin vaihtoon saakka tekemässä tuossa Tikkurilan Nesteen TI-hallissa. Homma toimii yleensä, mutta joskus kun joku työkalu jää pois tai joku pultti ei jarrurempassa aukeakaan, niin kertyy hintaa kun taksilla osia mettästää ja auto seisoo nosturilla:) Halvempaa toki kuin useimmissa korjaamoissa siltikin:)
Haulla ei kovin tuoreita ilmoituksia ainakaan löytynyt. Tietysti pitäis olla jonkun tuttu, tai ainakin tutuntuttu ennen kuin avaimet saa, varsinkin jos vähänkään kalustettuja halleja on?
edit: Niin tai löytyisköhän sellaisia joihin jollain kertakorvauksella pääsis rassailemaan? Kun ei tuota pommia nyt vielä niin usein tartte nysvätä.
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Veikkaisin kotimaisia ja biltemaColtti kirjoitti:Mikähän se eräs merkki mahtaa olla, niin tietää olla käyttämättä moisia?Firges9000 kirjoitti: jk. ystävälläni on Hesassa moottorikoneistamo ja hän kertoi seuraavaa; kun asiakas tuo laakerivaurioisen moottorin korjattavaksi, tarkastaa hän ensitöikseen öljysuotimen merkin. Tämän jälkeen tiedetään vaurion aiheuttajasta paljon enemmän.
Eräs merkki on lähes kaikissa vauriokoneissa
http://tos.pp.fi/koukku/suodattimet/olju.pdf
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Kun käyttää /GM -orkkis-suotimia,
ei tarvitse tietää mikä on huono
Kun avaa vanhan suodattimen ja kurkkaa lamellien välit, tietää moottorin nykykunnosta paljon enemmän.
ei tarvitse tietää mikä on huono
Kun avaa vanhan suodattimen ja kurkkaa lamellien välit, tietää moottorin nykykunnosta paljon enemmän.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Olikos paljon tuossa leiponeessa koneessa kilometrejä? Ihan vaan mielenkiinnosta kysäisen..
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Saab900i kirjoitti:Olikos paljon tuossa leiponeessa koneessa kilometrejä? Ihan vaan mielenkiinnosta kysäisen..
277tkm ja siihen loppui "laulu" No, nyt ajellaan ratakireellä 1,6 litrasella galantilla...
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Nyt on kone irti ja moottoripukissa.
Nelospytyn kk laakerissa sellanen 2mm pystyklappi ja ympärillä melkoien kasa metallisilppua. En jaksanut enempää tänään purkaa, mutta vika selvis
Mikäs hiton avain käy noihin kk laakereiden avaamiseen , näytti aika eksoottiselta.
Nelospytyn kk laakerissa sellanen 2mm pystyklappi ja ympärillä melkoien kasa metallisilppua. En jaksanut enempää tänään purkaa, mutta vika selvis
Mikäs hiton avain käy noihin kk laakereiden avaamiseen , näytti aika eksoottiselta.
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Eikös siihen käy 12-kantainen hylsy, vai muistankohan taas väärin?Kaide kirjoitti:Nyt on kone irti ja moottoripukissa.
Nelospytyn kk laakerissa sellanen 2mm pystyklappi ja ympärillä melkoien kasa metallisilppua. En jaksanut enempää tänään purkaa, mutta vika selvis
Mikäs hiton avain käy noihin kk laakereiden avaamiseen , näytti aika eksoottiselta.
Hyvällä säkällä ei ole ehtinyt sorvaamaan kampiakselin kaulaa, mutta todennäköisesti on. Oliko kampiakseli sinertyny?, entäs oliko kiertokangen pukki muuttanut väriään?
Jos lohkon runkolinja on suora (mitattava), niin sitten vaan lohko hoonaukseen, jostain käytetty kiertokanki tilalle, (ja mahdollisesti kampiakselikin jos nykyinen on sorvautunut, tai muutenvaan ketuillaan), ja kone takasin nippuun
Mäntiähän noista ei saane rikki sitten millään, varmaan riittää huolellinen puhdistus + uudet renkaat?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Tällä proggiksella ei ole kiire enää Nyt laitetaan samalla kaikki mahdollinen koneesta uusiksi ja viimeistellään samalla konehuone näyttelykelpoiseksing900aero kirjoitti: Jos lohkon runkolinja on suora (mitattava), niin sitten vaan lohko hoonaukseen, jostain käytetty kiertokanki tilalle, (ja mahdollisesti kampiakselikin jos nykyinen on sorvautunut, tai muutenvaan ketuillaan), ja kone takasin nippuun
Mäntiähän noista ei saane rikki sitten millään, varmaan riittää huolellinen puhdistus + uudet renkaat?
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Se taitaa olla ihan omanlaisensa ZXN-kanta, ja kannattaa siihen hankkia omanlaisensa avain. Onhan noita tavallisilla 12-kulmaisilla ronkittu mutta kasatessa normihylsyllä hukkuu osa momentista suotta pultinkannan muodonmuuttamiseen vääränlaisella työkalulla, ZXN-pultissa kun on jyrkemmät särmät kuin mitä tavallisessa 12-kulmaisessa hylsyssä.Kaide kirjoitti:Mikäs hiton avain käy noihin kk laakereiden avaamiseen , näytti aika eksoottiselta.
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Jatketaan:
- nelosen kiertokanki kaputt
- kampura kaatiskamaa
kaikki muu ehjää, myös se nelosen mäntä ja sylinteri
Vaihdanko toisesta lohkosta kampuran ja nelosen kangen ja laitan kaikki laakerit uusiksi ? Vai pistänkö kokonaan toisen lohkon mäntineen päivineen ? Lähinnä siis osien keskinäinen sovitus askarruttaa.
Helkutin helppoa olis olla riuhtomatta apulaitteita irti nykyisestä ja vain vaihtaa kampura + laakerit ja se yksi risa kanki
- nelosen kiertokanki kaputt
- kampura kaatiskamaa
kaikki muu ehjää, myös se nelosen mäntä ja sylinteri
Vaihdanko toisesta lohkosta kampuran ja nelosen kangen ja laitan kaikki laakerit uusiksi ? Vai pistänkö kokonaan toisen lohkon mäntineen päivineen ? Lähinnä siis osien keskinäinen sovitus askarruttaa.
Helkutin helppoa olis olla riuhtomatta apulaitteita irti nykyisestä ja vain vaihtaa kampura + laakerit ja se yksi risa kanki
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
Mulla oli 4 kk laakeri ihan kuparilla ja piti ääntä. Samoin 2 laakerissa oli punotusta näkyvissä. Mutta ei ollut uusia pääakselin lakruja hylyssä joten tyydyin laittaan käytetyt laksut noihin kulunieden tilalle. Uudet kk lakrut olis olleet mutta välys olis menny liian tiukaksi verrattuna pää lakruihin.
Eli jo kk laakereiden välys olisi jäänyt pienemmäksi niin voitelu jää huonoksi koska öljy poistuu sieltä missä välys on suurempi ei pääakselilta... jne...
Nyt sitte pitää tehdä toinen kone valmiiksi kun tuo poikii. Olennaista on että ei uusi vain jotain vaan kattoo että muu osasto pysyy mukana.
V-M
Eli jo kk laakereiden välys olisi jäänyt pienemmäksi niin voitelu jää huonoksi koska öljy poistuu sieltä missä välys on suurempi ei pääakselilta... jne...
Nyt sitte pitää tehdä toinen kone valmiiksi kun tuo poikii. Olennaista on että ei uusi vain jotain vaan kattoo että muu osasto pysyy mukana.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Kiertokangen laakeri (?) sanoi MORJENS ! , pohdintaa
No eikö tossa samalla ois kannattanu käydä kaupasta ostamassa myös ne runkolaakerit?V-M kirjoitti:Mulla oli 4 kk laakeri ihan kuparilla ja piti ääntä. Samoin 2 laakerissa oli punotusta näkyvissä. Mutta ei ollut uusia pääakselin lakruja hylyssä joten tyydyin laittaan käytetyt laksut noihin kulunieden tilalle. Uudet kk lakrut olis olleet mutta välys olis menny liian tiukaksi verrattuna pää lakruihin.
Eli jo kk laakereiden välys olisi jäänyt pienemmäksi niin voitelu jää huonoksi koska öljy poistuu sieltä missä välys on suurempi ei pääakselilta... jne...
Nyt sitte pitää tehdä toinen kone valmiiksi kun tuo poikii. Olennaista on että ei uusi vain jotain vaan kattoo että muu osasto pysyy mukana.
V-M
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.