Tonnarini kytkinpoljin toimii NYT kuin pitääkin !
Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON taas pohjassa
Pahalta alkaa näyttämään , jostainhan tuo nyt vuotaa / hörppii ilmaa. Jos kumiletkun ja polkimen pää on kunnossa niin sitten alkaa menemään työsylinterin puolelle ja sen duunaaminenhan on tunnetusti todella hauskaa hommaa.
Ootkos muuten varma ettei kykän ilmausruuvi falskaa sieltä juuresta ?
OT: Seuraavan kerran kun tarttee tonnarin kykää duunailla, nostan koko koneen laatikoineen pois. Sen irrotus on todella helppoa verrattuna siihen jumppaan joka muuten on edessä .
Ootkos muuten varma ettei kykän ilmausruuvi falskaa sieltä juuresta ?
OT: Seuraavan kerran kun tarttee tonnarin kykää duunailla, nostan koko koneen laatikoineen pois. Sen irrotus on todella helppoa verrattuna siihen jumppaan joka muuten on edessä .
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON taas pohjassa
huomenna pistän asentaen uudenKaide kirjoitti:Pahalta alkaa näyttämään , jostainhan tuo nyt vuotaa / hörppii ilmaa. Jos kumiletkun ja polkimen pää on kunnossa niin sitten alkaa menemään työsylinterin puolelle ja sen duunaaminenhan on tunnetusti todella hauskaa hommaa.
Ootkos muuten varma ettei kykän ilmausruuvi falskaa sieltä juuresta ?
OT: Seuraavan kerran kun tarttee tonnarin kykää duunailla, nostan koko koneen laatikoineen pois. Sen irrotus on todella helppoa verrattuna siihen jumppaan joka muuten on edessä .


Jos ei pelitä, on Norsulla taas hommia tiedossa

Kaksi päivää toi toimi

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON taas pohjassa
Firges9000 kirjoitti: huomenna pistän asentaen uudenkytkinletkun, sen jossa on se kumiletku välissä.
Jos ei pelitä, on Norsulla taas hommia tiedossa![]()
Kaksi päivää toi toimi
Vaikea kyllä kuvitella miten se letku tuon tekisi. Ihan selkeesti jossain kohtaa järjestelmässä on vuoto ja maalaisjärki osoittaa vain sylintereihin ja ilmausnippaan
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON taas pohjassa
Irroitan tuon ilmausnipan ja kysyn siltä

Muutamat vastaavan kokeneet ovat, täällä kertoneet,teettäneet
Hi-Flexissä paremman letkun ja ovat olleet pitkään tyytyväisiä lopputulokseen.
Jos menee Norsuhommiksi uusin samalla myös kytkimen.
vaihdan samalla myös takarekkarin toisen valoasetelman



Muutamat vastaavan kokeneet ovat, täällä kertoneet,teettäneet
Hi-Flexissä paremman letkun ja ovat olleet pitkään tyytyväisiä lopputulokseen.
Jos menee Norsuhommiksi uusin samalla myös kytkimen.
vaihdan samalla myös takarekkarin toisen valoasetelman


Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON taas pohjassa
Tossa mä voin tulla jeesaamaanFirges9000 kirjoitti: vaihdan samalla myös takarekkarin toisen valoasetelman![]()

-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON taas pohjassa
Verry much thänksKaide kirjoitti:Tossa mä voin tulla jeesaamaanFirges9000 kirjoitti: vaihdan samalla myös takarekkarin toisen valoasetelman![]()

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON taas pohjassa
Laatikkojumppaan mars ja uusi työsylinteri. 
-Sami

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON taas pohjassa
Mennään mennään, mutta ensin kokeilen sen letkun vaihtoaTobbana kirjoitti:Laatikkojumppaan mars ja uusi työsylinteri.
-Sami

Meinaan, että JOS työsylinteri falskaa, ei se kestä ilmauksen jälkeen kahta päivää. Se prakaa heti.
Luulisin

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON taas pohjassa
Omassa tonnarissa kun tuo työsylinteri petti niin sai alvariinsa olla "tankkaamassa" nestettä kun tuli solkenaan läpi.Tobbana kirjoitti:Laatikkojumppaan mars ja uusi työsylinteri.
-Sami
Korjauksena vaihdettiin sylinteriin uudet kumit ja vieläkin kytkin toimii loistavasti. Nyt pojalla.
Jos tuo työsylinteri vuotaa niin sen kyllä huomaa jo siitä suuresta nesteen hävikistä ja täytön tarpeesta.
Johtuneeko tuon sylinterin stefojen menoon nesteiden vaihtamattomuus? Vaihdetaan jarrunesteet muttei huomata/ ei tiedetä tai viitsitä aukaista sitä työsylinterin ilmausruuvia jolloin kaikki vanhat p**kat jää sinne sylinteriin ja tuhoaa sen.
Viimeksi muokannut J.V.A, La Touko 23, 2009 12:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON taas pohjassa
Varmastikin johtuu, jo parissa vuodessa mustuu neste, jos sitä ei vaihda.J.V.A kirjoitti:Johtuneeko tuon sylinterin stefojen menoon nesteiden vaihtamattomuus? Vaihdetaan jarrunesteet muttei huomata/ ei tiedetä tai viitsitä aukaista sitä työsylinterin ilmausruuvia jolloin kaikki vanhat p**kat jää sinne sylinteriin ja tuhoaa sen.Tobbana kirjoitti:Laatikkojumppaan mars ja uusi työsylinteri.
-Sami
Ja sehän on sen merkki, että tiivisteet liukenee. Vuosittain kun vaihtaa, niin ei taida niin pahasti liueta. Mutta jarruneste on myrkkyä, ei sille mitään mahda.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON taas pohjassa
Ja niinkuin tuossa viestissäni kirjoitin sen kyllä huomaa kun nesteet tulee ulos kun työsylinteri pettää. On siis oikein vaihtaa väliletku ja muutenkin tarkistaa kaikki muut vika mahdollisuudet ennen tuota työsylinteri remppaa on meinaan senverran V- mäinen ainakin mulla ja muutenkin tässä suunnassa!Firges9000 kirjoitti:
Meinaan, että JOS työsylinteri falskaa, ei se kestä ilmauksen jälkeen kahta päivää. Se prakaa heti.
Luulisin
Joo ei mene ihan P-jauhaen puolessa tunnissa

46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON taas pohjassa
Ihmettelen suuresti noiden liitosmuttereiden kokoeroja.
Vanhassa 12mm ,uudessa 13mm Letkussa 15mm ja uudessa 14mm.
Piti käydä ostamassa sopivia avaimia.
Koomisinta oli vanhaan juntturiin sopiva vanha halpahallin myyvä avain = 12mm. Sopi kuin paska junttilantuvan seinään, eikä ote lipsunut.
Nyt on vanha letku irti.
Akku ja akunteline irroitettuna, oli hyvät "vääntöpaikat".
Uuteen letkuun on kuivaharjoiteltu ,korvamerkatut avaimet.
Kumipurua oli työsylinteri täynnä ja toi ilmausnipan reikä. Tapsa oli vaihdattanut tuon letkun vuonna 2000 paikkeilla.
Vanhassa 12mm ,uudessa 13mm Letkussa 15mm ja uudessa 14mm.
Piti käydä ostamassa sopivia avaimia.
Koomisinta oli vanhaan juntturiin sopiva vanha halpahallin myyvä avain = 12mm. Sopi kuin paska junttilantuvan seinään, eikä ote lipsunut.
Nyt on vanha letku irti.
Akku ja akunteline irroitettuna, oli hyvät "vääntöpaikat".
Uuteen letkuun on kuivaharjoiteltu ,korvamerkatut avaimet.
Kumipurua oli työsylinteri täynnä ja toi ilmausnipan reikä. Tapsa oli vaihdattanut tuon letkun vuonna 2000 paikkeilla.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON taas pohjassa
Sirkus jatkuu tiistaina
Kasaaminen on nyt menossa.

Kasaaminen on nyt menossa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON taas pohjassa
Kasattu
Toimii
saas nähdä kauanko.
Kaikki mahdolliset asennusvaiheet pykivät.
Rintakehä on hellänä, koska ekalla kerralla rusahti kyljessä, kykkiessäni kynnyksen yli ja penkin välissä. Maistui työlle
Yhdysletku uusittu, vanha 2000 uusittu oli todella hapettunut/ ruosteinen, pitäis koeponnistaa
Kumipurut poistettu
Nyt osaan irroittaa ja kasata akkukotelon


Kaikki mahdolliset asennusvaiheet pykivät.

Rintakehä on hellänä, koska ekalla kerralla rusahti kyljessä, kykkiessäni kynnyksen yli ja penkin välissä. Maistui työlle

Yhdysletku uusittu, vanha 2000 uusittu oli todella hapettunut/ ruosteinen, pitäis koeponnistaa

Kumipurut poistettu

Nyt osaan irroittaa ja kasata akkukotelon

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON/OLI pohjassa
Kytkin toimii vielä tänäänkin 
Kytkimen ilmaus suoritettu Jaapen ohjeistuksen mukaisesti.

Kytkimen ilmaus suoritettu Jaapen ohjeistuksen mukaisesti.

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3