Cruisesta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

9-5T kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:(autohan on peruspaineilla merkkivalon palaessa). Nämä autot ovat AINA Trionic 5:llä varustettuja.
Onko tonnarissa tosiaan noin pimeä ratkaisu, 9-5:ssa ei ole paineissa eroa.
Mene ja tiedä. Ainakin mun tonnari (-95CDE) kelaa täydet
paineet vakkarillakin.
Niin ja merkkivalo löytyy mittaristosta.
Ohjekirjan mukaan RESUME -napilla voi myös laskea nopeutta -
siis samoin kuin SET -napilla kasvattaa sitä.


.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Isolohko kirjoitti:
9-5T kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:(autohan on peruspaineilla merkkivalon palaessa). Nämä autot ovat AINA Trionic 5:llä varustettuja.
Onko tonnarissa tosiaan noin pimeä ratkaisu, 9-5:ssa ei ole paineissa eroa.
Mene ja tiedä. Ainakin mun tonnari (-95CDE) kelaa täydet
paineet vakkarillakin.
Niin ja merkkivalo löytyy mittaristosta.
Ohjekirjan mukaan RESUME -napilla voi myös laskea nopeutta -
siis samoin kuin SET -napilla kasvattaa sitä.
.
Hmm piti sit tos kokeilla ja vaikka cruise on ON asennessa niin nilkkaa oikasemalla se vähän toista baria pärähtää mittariin. Cruise toimii OK.
Mittaristossa EI ole mitään cruise valoa. Ja kyseessä siis toi -94 tonttu.
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

JouniCSE kirjoitti:

Mittaristossa EI ole mitään cruise valoa. Ja kyseessä siis toi -94 tonttu.

Joo, se Cruise-valo on merkki- ja varoitusvalorivistön oikeassa yläkulmassa. Mulla se merkkilamppu oli pimeä, mutta nyt palaa.
Olisikohan cruise-valo sitten vuosimallista -95-->

.
Viimeksi muokannut Isolohko, Pe Heinä 23, 2004 22:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Cruisen merkkivalo ilmaantui eurooppalaisiin versioihin samaan aikaan kun tuli sähköcruice eli noin 95. Jenkkimalleissa se esiintyy aikaisemmin.
Itse olen ottanut cruisen merkkivalon pois käytöstä, koska käytän cruisea todella usein ja se on ON-asennossa jatkuvasti.
Lamppu mielestäni tulisi palaa ainoastaan silloin, kun cruise on aktivoitu, eikä jo ON-asennossa eli minun tapauksessani aina
:evil:
Boxista menee kyllä tieto trionic:lle, kun cruise on käytossä ( siis ei pelkästään ON-asennossa ), mutta en oikein arvannut siihen väliin mennä mitään kytkentöjä tekemään. Luulisi tämän perusteella tosiaan ahtojen menevän peruspaineelle, mutta molemmissa tonnareissani ahdot menee surutta tappiin oli cruise aktivoituna tai ei. Aerossa se tuntuu jopa hieman ikävältä kun painettaessa cruisesta nopeutta lisää ahdot rävähtää melkein aina tappiin.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

9000CD23T kirjoitti:
MarkusJ kirjoitti:Muistaakeni jenkkiversion mittaristossa on tuo cruise -valo kierroslukumittarin alapuolella siinä kohtaa, missä euroversiossa on Italiaa varten ajovalojen merkkivalo. (Aktivoin tämän erittäin tarpeellisen ominaisuuden asentamalla klemmarinpuolikkaan valokytkimen takana olevaan liittimeen :) )

Tämän useimmat varmaan tietääkin, mutta siinä 2. sukupoleven cruisessa (suunnilleen -91 -> ) saa nopeutta lisättyä pitämällä SET- nappia painettuna pidempään. Vauhtiin kun pääsee, niin pystyy ajelemaan pelkillä napeilla. Toinen todella hyödyllinen ominaisuus :wink:
Jassoo...onko se CRUISE valon paikka olemassa siellä..?
Voi ollakkin ei kun tutkimaan. Mulla se on tuossa 9-3 juuri siinä. vaikka nyt puhutaankin saapeista.
9-3.1972
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Archie »

[quote="pevi"]Cruisen merkkivalo ilmaantui eurooppalaisiin versioihin samaan aikaan kun tuli sähköcruice eli noin 95. Jenkkimalleissa se esiintyy aikaisemmin.

Mulla tonnari on rekisteröity tammikuussa -95 ja siinä on tuo cruise merkkivalo. Onko siinä siis sähköinen cruise.
Se tosiaan hämää, kun valon saa napista päälle vaikkei cruise olisi käytössäkään.....
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
Vastaa Viestiin