9000 yhteensopivia testilaitteita
Re: 9000 yhteensopivia testilaitteita
Eri ohjelmat eivät näytä Saabin tapauksessa kuin akkujännitteen. Sama boksi samassa läppärissä toimi esim. '97 Fordissa moitteettomasti eli ei siinä vikaa liene.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Touko 25, 2009 19:12
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 9000 yhteensopivia testilaitteita
Joo, kyllä tuo vehje toimii. Perus anturitiedot näki ja nopeusanturin vian joka pitikin. ABS:n vikaa ei näyttänyt. Jos haluaa halvalla toimivan lukulaitteen tonnariin niin tuossa on sellainen. Toimitus oli n. 2,5 kk.dj_pirtu kirjoitti:Joku jossain sanoi että jonkinlainen ELM-vehje olisi toiminut ihan hyvin. Koita ja kerro toimiiko, tilaan sitten itsellenikin.saabbimiäs kirjoitti:Pistin tuon ELM:n tilaukseen eipä jääny hintaa euroiksi muutettuna kun 22 e. Jos sillä jotain näkee niin hyvä, jos ei niin eipä paljo häviäkkään. Voin laittaa myöhemmin kommenttia tekeekö tuolla mitään.dj_pirtu kirjoitti:Mitenkäs nämä dealextreme-vehkeet?
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.28528
Re: 9000 yhteensopivia testilaitteita
Otetaas tätä topiccia pinnalle...
Tuli kokeiltua tuota volkkarimiesten taikahattua, eli Ross-Techin Vag-Com softaa tonttuun. VAG-vehkeisiin tuolla pystyy tekemään lähes mitä tahansa, muuttamaan parametrejä jokaisesta väylältä löytyvästä laitteesta sekä näkee jokaisen anturin tiedot, voi ottaa käyttöön auton mukavuustoimintoja yms..
Vag-Comin lisenssi on USB-OBD kaapelin rautaan sidottu, joten ostaessa tulee ko. kaapeli mukana.
Tuosta softasta löytyy myös generic OBD -puoli jolla pääsee katselemaan ja loggaamaan samoja anturidatoja kuin muillakin OBD-skannereilla. Näytti toimivan tontussa hyvin. Pikaisella katselulla löytyi ainakin lambda, map, iat, throttle position, jäähdytysnesteen lämpö jne... Tunnistaa automaattisesti käytettävän protokollan sekä liikennöintinopeuden.
Minulla tämä softa palvelee paremmin kuin hyvin koska meidän toisena autona on Skeida.
Hintaa tällä softalla on n. 300€ Ross-Techiltä, mutta meidän kaikkien onneksi kiinalaiset ymmärtävät köyhiä ja myyvät muunmuassa tätä softaa tuolla http://www.ecutool.com. Taisi maksaa kotiin kannettuna kaapeleineen luokkaa 60€. Paljon muutakin mielenkiintoista ko. sivusto kauppaa. Siihen en ota kantaa onko ihan virallinen jälleenmyyntikanava , mutta eipä tämä meikäläisen käyttö kovin ammattimaista ole...
Edit: Löytyy myös tällainen http://www.ecutool.com/productshow.asp? ... 507&sorts= Olisi ihan hauska kokeilla toimisko Saabeihin tai löytyykö vastaava softa myös Saabiin... Niin ja löytyyhän tuolta tietty ihan aito TECH2, 2602 US$....
Tuli kokeiltua tuota volkkarimiesten taikahattua, eli Ross-Techin Vag-Com softaa tonttuun. VAG-vehkeisiin tuolla pystyy tekemään lähes mitä tahansa, muuttamaan parametrejä jokaisesta väylältä löytyvästä laitteesta sekä näkee jokaisen anturin tiedot, voi ottaa käyttöön auton mukavuustoimintoja yms..
Vag-Comin lisenssi on USB-OBD kaapelin rautaan sidottu, joten ostaessa tulee ko. kaapeli mukana.
Tuosta softasta löytyy myös generic OBD -puoli jolla pääsee katselemaan ja loggaamaan samoja anturidatoja kuin muillakin OBD-skannereilla. Näytti toimivan tontussa hyvin. Pikaisella katselulla löytyi ainakin lambda, map, iat, throttle position, jäähdytysnesteen lämpö jne... Tunnistaa automaattisesti käytettävän protokollan sekä liikennöintinopeuden.
Minulla tämä softa palvelee paremmin kuin hyvin koska meidän toisena autona on Skeida.
Hintaa tällä softalla on n. 300€ Ross-Techiltä, mutta meidän kaikkien onneksi kiinalaiset ymmärtävät köyhiä ja myyvät muunmuassa tätä softaa tuolla http://www.ecutool.com. Taisi maksaa kotiin kannettuna kaapeleineen luokkaa 60€. Paljon muutakin mielenkiintoista ko. sivusto kauppaa. Siihen en ota kantaa onko ihan virallinen jälleenmyyntikanava , mutta eipä tämä meikäläisen käyttö kovin ammattimaista ole...
Edit: Löytyy myös tällainen http://www.ecutool.com/productshow.asp? ... 507&sorts= Olisi ihan hauska kokeilla toimisko Saabeihin tai löytyykö vastaava softa myös Saabiin... Niin ja löytyyhän tuolta tietty ihan aito TECH2, 2602 US$....
Kannatusjäsen
#3382
#3382
Re: 9000 yhteensopivia testilaitteita
Mistäs sais USB/vanhan tonnarin (apparinpenkin alla olevan (oliko 9-pinninen)) välisen kaapelin? Niin siis ne satasia maksavat on jo tiedossa
Re: 9000 yhteensopivia testilaitteita
Kokeilin tuota softaa omaan tonnariin, eikä yhteys muodostu. Softa tuli mukana kylkiäisenä CD-R levyllä Kiinasta tilatun halpiskaapelin kanssa.tlaakso kirjoitti:Tuosta softasta löytyy myös generic OBD -puoli jolla pääsee katselemaan ja loggaamaan samoja anturidatoja kuin muillakin OBD-skannereilla. Näytti toimivan tontussa hyvin. Pikaisella katselulla löytyi ainakin lambda, map, iat, throttle position, jäähdytysnesteen lämpö jne... Tunnistaa automaattisesti käytettävän protokollan sekä liikennöintinopeuden.
Sen sijaan kun latasin Ross-Techin sivuilta "VCDS-Lite" sharewareversion, tuosta on karsittu pois OBD-II toiminnallisuus, paitsi yhteyden muodostusta voi kokeilla ja näin tein. Tuolla softalla yhteys muodostui, mutta kuten mainittu, mitään ei päässyt tekemään / katsomaan.
VCDS-Lite ilmoitti seuraavaa:
Protocol keyword: $0808
ISO9142-2 OBD-II Compatible
Täytyy vielä kokeilla tuota VAG Sharewareversiota, mutta pieni pessimismi iskee. Onko kenelläkään tietoa mikä vag-com softan versio pitää olla että pelittää tonnarin kanssa?
Vaihtoehtoisesti tietääko joku muu softan mikä voisi käydä tontun ja vag-com kaapelin kanssa yhteen?
Tarkoitus olisi siis päästä katsomaan anturidataa (onko lämpömittari, anturi, vai termostaatti rikki) sekä ABS vikakoodi (mikä anturi herjaa). Plussaa jos pystyy -06 Notesta nollaamaan huoltovalon pois.
Re: 9000 yhteensopivia testilaitteita
Mulla on tuo kiinasofta jokin beta-versio. Koneen päivämäärä pitää asettaa jonnekkin helmikuu 2009 paikkeille. Versio on beta 8.1.2. Ja tuossa piraattikaapelissahan on se, että kaapeli kiinni koneessa ei saa missään nimessä olla yhteyttä internettiin. Kaapeli hakee muuten päivityksen Ross-Techin sivuilta lisenssiin, ja piraattilissu kirjoitetaan yli.Centar kirjoitti:Kokeilin tuota softaa omaan tonnariin, eikä yhteys muodostu. Softa tuli mukana kylkiäisenä CD-R levyllä Kiinasta tilatun halpiskaapelin kanssa.tlaakso kirjoitti:Tuosta softasta löytyy myös generic OBD -puoli jolla pääsee katselemaan ja loggaamaan samoja anturidatoja kuin muillakin OBD-skannereilla. Näytti toimivan tontussa hyvin. Pikaisella katselulla löytyi ainakin lambda, map, iat, throttle position, jäähdytysnesteen lämpö jne... Tunnistaa automaattisesti käytettävän protokollan sekä liikennöintinopeuden.
Sen sijaan kun latasin Ross-Techin sivuilta "VCDS-Lite" sharewareversion, tuosta on karsittu pois OBD-II toiminnallisuus, paitsi yhteyden muodostusta voi kokeilla ja näin tein. Tuolla softalla yhteys muodostui, mutta kuten mainittu, mitään ei päässyt tekemään / katsomaan.
VCDS-Lite ilmoitti seuraavaa:
Protocol keyword: $0808
ISO9142-2 OBD-II Compatible
Täytyy vielä kokeilla tuota VAG Sharewareversiota, mutta pieni pessimismi iskee. Onko kenelläkään tietoa mikä vag-com softan versio pitää olla että pelittää tonnarin kanssa?
Vaihtoehtoisesti tietääko joku muu softan mikä voisi käydä tontun ja vag-com kaapelin kanssa yhteen?
Tarkoitus olisi siis päästä katsomaan anturidataa (onko lämpömittari, anturi, vai termostaatti rikki) sekä ABS vikakoodi (mikä anturi herjaa). Plussaa jos pystyy -06 Notesta nollaamaan huoltovalon pois.
Kannatusjäsen
#3382
#3382
Re: 9000 yhteensopivia testilaitteita
Olen tätä yrittänyt etsiä täältä ja netistä, mutta ihan varmuutta en ole löytänyt.
Onko nyt niin, että noilla ODB bluetooth sovittimilla tai muilla USB sovittimilla ei tee mitään vanhan 9000 CSE 1993 mallin kanssa?
Jostain löytyi sen verran että on pre ODB liitin penkin alla, mutta tuleeko sieltä mitään ulos?
Jotkut sovittimet mainostavat kyllä ODB-II edeltävääkin yhteensopivuutta, lähinnä kiinnostaa onko siitä mitään hyötyä.
Kyseessä ei siis mikään vikakoodien nollaus, vaan ihan yleisesti kaikki tuolta saatava tieto.
Yksi ajatus oli alunperin jonkinlainen arduino projekti. Tai sitten tuo bluetoothin kautta kännykällä katselu.
Onko nyt niin, että noilla ODB bluetooth sovittimilla tai muilla USB sovittimilla ei tee mitään vanhan 9000 CSE 1993 mallin kanssa?
Jostain löytyi sen verran että on pre ODB liitin penkin alla, mutta tuleeko sieltä mitään ulos?
Jotkut sovittimet mainostavat kyllä ODB-II edeltävääkin yhteensopivuutta, lähinnä kiinnostaa onko siitä mitään hyötyä.
Kyseessä ei siis mikään vikakoodien nollaus, vaan ihan yleisesti kaikki tuolta saatava tieto.
Yksi ajatus oli alunperin jonkinlainen arduino projekti. Tai sitten tuo bluetoothin kautta kännykällä katselu.
9-5 2.3t Wagon A -05
Re: 9000 yhteensopivia testilaitteita
Terve juuri kirjauduin uutena saabin omistajana, on siis tuollainen saab 5D combi sedan 9000cs 2,0 nyt omana ja mikähä lukija tuohon sopii ? noin niinkuin rupes kiinnostamaan ja aikaisempia posteja lueskellessa ei näkynyt kuin 96 uudempia ?
onkohan tuossa mitään liitintä ja missä ? ja mikä lukija toimii ? pitäs tarkistaa kaikki onko kunnossa knu uus auto nyt alla ni tietäis mitä on rikki tms.
Toinen,mistähän löytyis peräkoukku tuohon halvalla oikein, toi motonetin 189€ on todella törkeän kallis kyllä jo
ja mikähän noiden renkaiden (alkuperäiset kaikki)ilman paine pitää olla,tarkistin kesär ja 2,5 oli tuntui kyllä turhan kovalta että olikohan edellisen omistajan talvisäilytys paineet :O
mittarissa 100 000km nyt ja onkohan tolle koneelle(1,980cc) jo loppuvetoja kun aikaisemmat oikeat autot(jenkit) menee vielä 800 000km kohdalla tehtaan laakerimitoilla. eli kuin uusia. mites saabi kestää ?
ei ole ollut aikaisemmin näin pieniä mopoautoja nuhapumppukoneella niin ei vielä tietoa kestävyydestä
onkohan tuossa mitään liitintä ja missä ? ja mikä lukija toimii ? pitäs tarkistaa kaikki onko kunnossa knu uus auto nyt alla ni tietäis mitä on rikki tms.
Toinen,mistähän löytyis peräkoukku tuohon halvalla oikein, toi motonetin 189€ on todella törkeän kallis kyllä jo
ja mikähän noiden renkaiden (alkuperäiset kaikki)ilman paine pitää olla,tarkistin kesär ja 2,5 oli tuntui kyllä turhan kovalta että olikohan edellisen omistajan talvisäilytys paineet :O
mittarissa 100 000km nyt ja onkohan tolle koneelle(1,980cc) jo loppuvetoja kun aikaisemmat oikeat autot(jenkit) menee vielä 800 000km kohdalla tehtaan laakerimitoilla. eli kuin uusia. mites saabi kestää ?
ei ole ollut aikaisemmin näin pieniä mopoautoja nuhapumppukoneella niin ei vielä tietoa kestävyydestä
Re: 9000 yhteensopivia testilaitteita
Ai niin ja radio kyssäri vielä,mikä grundigin cd vaihtaja noissa on kun tuossa mun autossa puuttuu se,mistä voisi löytyä ?
tai cd soitinhan tuohon kai oli myös ylimääräinen lisävaruste ?
mikähän malli merkintä,että vois googletella,muutoin ei tunnu löytyvän.
cd vaihtajaa tai cd soitinta.
grundigin wkc 5200 radio on mutta mistään ei löydy tietoa mikä malli ja merkki cd vaihtajalla on ?
kaapeli ja vaihtaja hakusessa.
tai cd soitinhan tuohon kai oli myös ylimääräinen lisävaruste ?
mikähän malli merkintä,että vois googletella,muutoin ei tunnu löytyvän.
cd vaihtajaa tai cd soitinta.
grundigin wkc 5200 radio on mutta mistään ei löydy tietoa mikä malli ja merkki cd vaihtajalla on ?
kaapeli ja vaihtaja hakusessa.
Re: 9000 yhteensopivia testilaitteita
Minkä vuosimallin ja onko turboa?
Koukusta kannattaa laittaa osto ilmoitus tälle foorumille.
Itse ajelen 2,2-2,7 paineilla.
Oma kokemukseni koneiden kestosta liittyy vanhempiin 90-luvun koneisiin joissa oli nyrkkisääntönä että puolen miljoonan paikkeilla kannattaa laakerit ottaa ajatuksiin.
Isällä 400tkm ajettu -96 2.0 turbo, ei vuotoja ei kolinoita ja itsellä 182tmls ajettu 2.3 turbo, kannen uudelleen kiristyksellä poistettava öljyvuoto.
Koukusta kannattaa laittaa osto ilmoitus tälle foorumille.
Itse ajelen 2,2-2,7 paineilla.
Oma kokemukseni koneiden kestosta liittyy vanhempiin 90-luvun koneisiin joissa oli nyrkkisääntönä että puolen miljoonan paikkeilla kannattaa laakerit ottaa ajatuksiin.
Isällä 400tkm ajettu -96 2.0 turbo, ei vuotoja ei kolinoita ja itsellä 182tmls ajettu 2.3 turbo, kannen uudelleen kiristyksellä poistettava öljyvuoto.
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Re: 9000 yhteensopivia testilaitteita
eli ihan ok peli, Entä se ajotietskarin tietojen lukija,mikä tuohon soveltuu vai onko noin vanhassa edes mitään sellasta ?
ja mikä lukija sopii ?
Ai niin se vuosimalli vielä, 1995 ja bensa 1980 cm ltj mallmerkintä 5D combi SEDAN 9000 CS-2.0-C-65J/267
missä tietskarin liitin on ja mikä sopii ?
ja mikä lukija sopii ?
Ai niin se vuosimalli vielä, 1995 ja bensa 1980 cm ltj mallmerkintä 5D combi SEDAN 9000 CS-2.0-C-65J/267
missä tietskarin liitin on ja mikä sopii ?
Re: 9000 yhteensopivia testilaitteita
Taloudellisen tilanteen takia myyn tuon oman 9000 pois nyt sitten, tänään tuli jopa saab clubilaiselta soittokin että saa hakea pois 1,7 mennessä,muutoin en myy
kerkesinkin tankillisen ajella tuolla tuliterällä -95 saabillani
NYT pakko myydä kun saatava 1,7 mennessä lentoliput ostettua tuli ohittamaton tarjous finskiltä
hitsi jatketaan myyntiaikaa,meni ohi nuo tarjousliputkin jo,
päivitys. MYYTY
kerkesinkin tankillisen ajella tuolla tuliterällä -95 saabillani
NYT pakko myydä kun saatava 1,7 mennessä lentoliput ostettua tuli ohittamaton tarjous finskiltä
hitsi jatketaan myyntiaikaa,meni ohi nuo tarjousliputkin jo,
päivitys. MYYTY
-
- "Kaasari"
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ma Helmi 10, 2014 14:16
- Paikkakunta: kangasala
Re: 9000 yhteensopivia testilaitteita
mitenkäs on mahdollista että mulla on obd2 pistoke ja toimiikin obd2 lukijalla,vaikka vm95?
tulipahan tarkistettua,ei vikakoodeja antureitakin oli mukava seurailla.
tulipahan tarkistettua,ei vikakoodeja antureitakin oli mukava seurailla.
9000 vm 95 pienpaine puhallin
Re: 9000 yhteensopivia testilaitteita
Oletkos tarkastanut runkonumeron kymmenennen merkin? ;)
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Kaasari"
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ma Helmi 10, 2014 14:16
- Paikkakunta: kangasala
Re: 9000 yhteensopivia testilaitteita
valmistenumerossa on t?mutta onko runko nro vielä erikseen?ja tuonti auto kyseessä.
nimimerkillä enimmäkseen ollut jenkkejä ennen.
nimimerkillä enimmäkseen ollut jenkkejä ennen.
Viimeksi muokannut ville kinnunen, Ma Maalis 31, 2014 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 vm 95 pienpaine puhallin