Yks vatipää lisää.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kh900t8
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 11:06
Paikkakunta: Espoo

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja kh900t8 »

Mesedesi kirjoitti:Tällä foorumilla ei taideta paljoa teknisiä neuvoja antaa, vaan keskitytään jonniinjoutavaan länkytykseen?
Omasta kokemuksesta tällä foorumilla annetaan erittäin hyviä teknisiä neuvoja. Kuten Jcarlson totesikin, jos aloitusviestissä haukkuu Saabit ja seuraavassa Saabistit, voi auttaminen olla vähän tiukassa.

Saabistit kyllä auttaa toisiaan vaikka menemällä myöhäänkin illalla/yöllä toverin apuun tien varteen. Otappa "alku uusiksi" kun saat tonnarin pajalle! :D
#1833
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Eski »

Älkääs nyt veljet olko niin tylyjä mesemiehelle, hänhän on sentään tehnyt kuten puheenjohtajamme Hesarissa neuvoo:
Saabia Lehtonen pitää niin mainiona autona, että vinkkaa esimerkiksi Mersu-miehiä kokeilemaan välillä Saabia.

"Kyllä siinä huomaa heti eron!"
:lol:

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Saab- ... 5251136078

Eski
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Mesedesi kirjoitti:
Onkos se pumppu nyt tavoitettavissa auton ulko- vai sisäpuolelta? Jossakin autossa pääsi polttoainepumppuun käsiksi takapenkin alta, mutta en yhtään muista mikä merkki se oli...

Mutta eiköhän tuo tänään selvinne, kun saa sen hoitoon hinattua.
Aika herkästi provosoituvaa tämä porukka täällä :lol: , kirjoitus tyylillä saattaa olla osuutta asiaan :roll: .

Bensapumppu löytyy tankista ja siihen pääsee käsiksi irroittamalla tavaratilan pohjan. Pohja on kiinni kahdella Torx ruuvilla varapyöräkotelon etureunasta. Toisissa Saab malleissa päsee pumppuun käsiksi takapenkin alta...

Helpoin tapa todeta bensapumpun toiminta on mitata bensan paineet. Pumppu saattaa pyöriä, mutta ei tuottaa painetta.

Todennälöisesti vika löytyy akselilta bensapumppu, DI-kasetti tai kampuran asentotunnistin.

Jos muuten hinaat automaattia, niin lisää ylimääräsitä öljyä laatikkoon. Muutamia laatikoita on rikottu hinaamalla niitä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Startti pyörii muttei vaan tärähdä käyntiin?
Myös se Di-kassu voipi olla syypää. Omakohtaisilta kokemuksilta....
Saab 900 2.0t Cab -97
keskikonsoli
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja keskikonsoli »

Mesedesi kirjoitti:Hankutahankuta ja hankuta vielä kerran. Ei lähe käyntiin.
Ettet vaan oo liputtanut kaasupoljinta startatessa?
Mesedesi kirjoitti:Maailma tarvitsee esikuvia, ja saappi kanssa.
:saab: on ollut esikuvana automaailmassa monelta osin (mm. turbo, moniventiilitekniikka ym.) mutta entäpä tämä automerkki joka takatuuppaa vielä vuonna 2009?
8O
essal
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: To Marras 13, 2008 15:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja essal »

Mulla oli joskus semmonen varmarimersu. Kaveri kehu, että vaakalyhty olis viimeinen mersu ja siitä lähtien ne olis jostakin muuta. No semmoinen piti sitten saada.

Maailman kaikkeuden hirvein rutale se oli. Heti kun oli pakkasta astekin niin ei lähtenyt käymään kuin naapurin transitin perässä. Kun ratin käänsi kaakkoon ja ajoi montuun niin etujousi lähti irti. Takakontissa ei ollu pohjaa. Metriäkään ei mennyt tiellä suoraan. Suorituskyky oli mieletön: Kaveri häpsi ton mesen mutsin litrasella fiestalla. Hyvää oli se, että toi mese söi kaikki mahdolliset öljyt mitä koneeseen kaatoi, mukaanlukien jäteöljyt.

Ihan paskoja autoja kaikki mersut. Mersun kunnollahan ja kilometreillä ei tässä asiassa ole mitään tekemistä.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No joo. Löytyyhän täältä vähän paksunahkaisempaakin väkeä, jotka huomaa että ei tässä ketään ihmistä tai toisen omaisuutta teilata. Oman ostokseni järkevyyttä ja luotettavuuttahan tässä vaan peilailee.

Meikäläisen kirjoitus- ja ajatusmaailma aina sattuu olemaan vähän (?) katkeransuloinen tälläisissa tilanteissa, ja varmaan ketä tahansa jurppisi kun just ostetulla autolla ensimmäinen reissu katkeaa.

Tuossa kysymykseen, että liputinko kaasua, joudun vastaamaan että en.
Olen sen D-jetronicista jo oppinut, että kaasupoljin on rauhoitettu alue startatessa.

Minkässorttinen spruutta näissä muuten on? Joku Boschin rakennelma (toivottavasti) kai se on? Ainankaan tämän ykslön pumpusta ei kuulunut mitään surahdusta laittaessa syttyvirtoja päälle. Kuuluuko sen ajaa paineet järjestelmään heti kun saa virtaa, kuten D- ja K-jetit

Keskikonsoli: En nyt halua tässä ruveta tekemään mitään listausta että mitä esikuvaa tuo vielä 2009 ja tulevaisuudessakin takatuuppaava automerkki on tehnyt autoilun saralle, ellei asia todellakin kiinnosta.
Senverran vain sanon että Mannheimissa ja Cannstattissa asuneet kaksi miestä jos eivät olisi hevosettomien vaunujen takia uurastaneet, niin eipä olis saappiakaan.
Bensaturbojen suhteenhan suappi on kyllä tehnyt pioneerityötä, kun taas MB on näyttänyt suuntaa mm. dieselautoilulle.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Mesedesi kirjoitti: Minkässorttinen spruutta näissä muuten on? Joku Boschin rakennelma (toivottavasti) kai se on? Ainankaan tämän ykslön pumpusta ei kuulunut mitään surahdusta laittaessa syttyvirtoja päälle. Kuuluuko sen ajaa paineet järjestelmään heti kun saa virtaa, kuten D- ja K-jetit
Valitettavasti tuossa on luultavasti Boschin LH2.4 kivikautisruutta. Mallivuodelle 1993 tuli sitten Saabin paljon parempi Trionic ohjausjärjestelmä. Jos autossasi on ilmamassamittari kyseessä siis Bosch.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kohtapahan tuo selviää, kun löytyi sille hoitopaikkakin. Puolenpäivän jälkeen lähemmä hinaamaan hökötyksen pajalle.

Onko Saabilla muuten esim. netissä sellaista palvelua, jossa auton sarjanumerolla näkisi autosta jotain valmistustietoja, kuten varusteluettelon, valmistuspäivän, moottorin ja vaihteiston sarjanumerot yms? Vai pitääkö Delta-autolta kysyä?
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Mesedesi kirjoitti:Minkässorttinen spruutta näissä muuten on? Joku Boschin rakennelma (toivottavasti) kai se on? Ainankaan tämän ykslön pumpusta ei kuulunut mitään surahdusta laittaessa syttyvirtoja päälle. Kuuluuko sen ajaa paineet järjestelmään heti kun saa virtaa, kuten D- ja K-jetit
Kyllä sieltä pumpusta ainakin trionic-vehkeissä pitäis ääntä kuulua kun virrat laittelee päälle, kaitpa noissa vanhemmissakin :roll:
...joku varmaan vois tän vahvistaa.
Eli vois olla se pumppu?
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Mesedesi kirjoitti:
Sulakkeita tarkistelin jo paikan päällä, niissä ei ollut vikaa. Ainankaan niissä, jotka pitää pesäänsä siinä akun takana olevassa pienessä muovirasiassa. Samoiten samassa laatikossa olevien releiden liitinpinnat ainankin näyttivät ihan puhtaille.

Mites ne hansikaslokerossa olevat sulakkeet?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No joo. Nyt on kajakki pihassa.

Syyksi osoittautui polttoainepumppu, joka ei jännitteestä huolimatta inahtanutkaan.

Laitoimma toisen pumpun, ja lähti käyntiin. Jäljet kertoivat, että on siellä polttoainepumpun luona vierailtu ennenkin, kun suojaluukun kiinnikkeet puuttui ja samoiten letkujen muovikiinnikkeet olivat pumpun kansilevystä poikki.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mesedesi kirjoitti: Laitoimma toisen pumpun, ja lähti käyntiin. Jäljet kertoivat, että on siellä polttoainepumpun luona vierailtu ennenkin, kun suojaluukun kiinnikkeet puuttui ja samoiten letkujen muovikiinnikkeet olivat pumpun kansilevystä poikki.
Kyllä pitää ihmetellä Saabin huonoa laatua, kun ei edes edellisen omistajan/omistajien 18 vuoden ajalta kertyneitä laiminlyöntejä, ranetuksia ja rikkomisia osaa itsekseen korjata.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja jariha »

Ylläpito huomauttaa pysymään asiassa ja olemaan asiallinen.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Vastaa Viestiin