9000 2.3T naputtaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

9000cst kirjoitti:
karg kirjoitti:Sovin jo Hepo-Auton kanssa, että pistävät auton kuntoon ensi viikolla. En kyllä uskaltais Hämeenlinnasta Jyväskylään asti tolla autolla enää lähteä. Jakopään äänet kun hävis, niin kolina kuuluu entistä paremmin sisälle, eikä se siitä varmaan edes vähene ennen ensi viikkoa.. :cry:
Olisit todennäköisesti tehnyt selvää säästöä jos olisit vienyt Pro Carserviceen. Mitä kaikkea aikovat tehdä jos 3000€ menee hepo-autolta ? Procar tekee noin 1000€ pintaan venttiilikopan kunnostuksen kannen oikasun, poistaa tai korjaa tasapainoakselit ja paljon muuta kivaa. Harkitseppa vielä että jos vaikka toimittasit auton jkl:ään...
:D Tosta hinnasta vois päätellä sen vanhan mietelauseen, että 1000 euron mies tekee 10.000 euron vahingot !
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

9000cst kirjoitti:
karg kirjoitti:Sovin jo Hepo-Auton kanssa, että pistävät auton kuntoon ensi viikolla. En kyllä uskaltais Hämeenlinnasta Jyväskylään asti tolla autolla enää lähteä. Jakopään äänet kun hävis, niin kolina kuuluu entistä paremmin sisälle, eikä se siitä varmaan edes vähene ennen ensi viikkoa.. :cry:
Olisit todennäköisesti tehnyt selvää säästöä jos olisit vienyt Pro Carserviceen. Mitä kaikkea aikovat tehdä jos 3000€ menee hepo-autolta ? Procar tekee noin 1000€ pintaan venttiilikopan kunnostuksen kannen oikasun, poistaa tai korjaa tasapainoakselit ja paljon muuta kivaa. Harkitseppa vielä että jos vaikka toimittasit auton jkl:ään...
:lol:
Hei, kävin ProCar servicessä kesällä, pikkuinen yhden nosturin paja, ei niin vakuuttava, kuin vois ymmärtää.
Tilasin sieltä itselleni takapaneelin 200 eurolla. Toimitusaika 1 kk.
Takapaneeli tuli osina, eli oli mennyt matkalla rikki, ei se ProCar servicen vika ollu, vaan kuljetuksen. Vakuutushan sen niille korvas.
Mut se ihmetytti kun poika sanoi, ettei he enään sitä tilaa, kun näyttää matkalla särkyvän niin helposti, ystävällisesti pyysivät tilaamaan muualta !
Todennäköisin syy lienee luettavissa rivien välistä, eli ProCar servicellä ei ollut varaa enään toista paneelia tilata ! "Tämä tarina on tosi"
Vie ny sinne autos korjattavaks, ellei eka kerralla onnistu ....
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

ek6149 kirjoitti:Hei, kävin ProCar servicessä kesällä, pikkuinen yhden nosturin paja, ei niin vakuuttava, kuin vois ymmärtää.
Niin no, parempi varmaan sitten viedä pajalle jossa on ainakin kaheksan nosturia, oskiloskoopit välkkyy ja liuta muita koneita humisee.Lisäksi onkin sitten armeija äijiä, jotka A) Ei osaa käyttää niitä vehkeitä (vrt. Länsi-Auto:"Ei me voida sun ilmastointia täyttää". Homma hoitui sitten "nyrkkipajalla"...)

B) Ei osaa tehdä autolle mitään, jos ei vehkeet näytä vikaa.

C) Velottaa tunnista 80€ että saadaan hienot vehkeet maksettua takaisin.

Itse en lähde muita Saab-liikkeitä kommentoimaan, mutta Länsi-Auton korjaajien "ammattitaidosta" en ole kovinkaan vakuuttunut (ainakaan tonnarin kohdalla), sen sijaan PCS:n ammattitaitoa Saabeihin en lähtisi kyseenalaistamaan.
ek6149 kirjoitti: Tilasin sieltä itselleni takapaneelin 200 eurolla. Toimitusaika 1 kk.
Takapaneeli tuli osina, eli oli mennyt matkalla rikki, ei se ProCar servicen vika ollu, vaan kuljetuksen. Vakuutushan sen niille korvas.
Mut se ihmetytti kun poika sanoi, ettei he enään sitä tilaa, kun näyttää matkalla särkyvän niin helposti, ystävällisesti pyysivät tilaamaan muualta !
Todennäköisin syy lienee luettavissa rivien välistä, eli ProCar servicellä ei ollut varaa enään toista paneelia tilata ! "Tämä tarina on tosi"
Vie ny sinne autos korjattavaks, ellei eka kerralla onnistu ....
Onnittelut, olet ensimmäinen joka valittaa huonoa kohtelua PCS:llä! Kyllä, PCS:n toimitusajat ovat tilaustuotteille suht pitkät. Tämä taasen johtuu hyvin pitkälti ellei jopa kokonaan heidän toimittajastaan, Speedpartsista, joka sijaitsee Ruotsissa ja jonka toimet on viimeisen vuoden aikana ollut vähintäänkin "mielenkiintoisia".

P.S: Tämä ei ole maksettu mainos :D Omat ja monen, monen muun kokemukset PCS:stä kun on vain ja ainoastaan positiivisia, ja pojat todellakin osaavat hommansa eivätkä harjoita yliveloitusta.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Hepo-Auto ei siis uhkaillut 3000 euron laskulla, vaan sen tarjouksen antoi Hämeenlinnan Länsi-Auto. Hepo-Auton kaveri antoi ymmärtää, että pahimmassakin tapauksessa hinta pyörii jossain 1500 euron nurkilla. Jos lähden toimittamaan Sabaa Jyväskylään asti, niin tuo hintaero ProCarServicen 1000 euroon nähden kutistunee aika olemattomaksi vaivaan nähden. Laittelen sitten tietoa aikanaan, paljonko kärsin rahallisesti.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

karg kirjoitti:Hepo-Auto ei siis uhkaillut 3000 euron laskulla, vaan sen tarjouksen antoi Hämeenlinnan Länsi-Auto. Hepo-Auton kaveri antoi ymmärtää, että pahimmassakin tapauksessa hinta pyörii jossain 1500 euron nurkilla. Jos lähden toimittamaan Sabaa Jyväskylään asti, niin tuo hintaero ProCarServicen 1000 euroon nähden kutistunee aika olemattomaksi vaivaan nähden. Laittelen sitten tietoa aikanaan, paljonko kärsin rahallisesti.
Suosittelisin edelleen sinua soittamaan PCS:ään Rikulle ja tiedustelemaan miten hyvää hoitoa PCS antaa autollesi verrattuna melkein mihin muuhun tahansa firmaan.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

9000cst kirjoitti:Suosittelisin edelleen sinua soittamaan PCS:ään Rikulle ja tiedustelemaan miten hyvää hoitoa PCS antaa autollesi verrattuna melkein mihin muuhun tahansa firmaan.
Katson nyt ensin tuon Hepo-Auto -firman tyylin hoitaa remonttia. Sinne on ainakin täältä päin lyhyempi matka lähteä kitisemään, jos homma ei toimi.
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

V.J.S kirjoitti:
ek6149 kirjoitti:Hei, kävin ProCar servicessä kesällä, pikkuinen yhden nosturin paja, ei niin vakuuttava, kuin vois ymmärtää.
Niin no, parempi varmaan sitten viedä pajalle jossa on ainakin kaheksan nosturia, oskiloskoopit välkkyy ja liuta muita koneita humisee.Lisäksi onkin sitten armeija äijiä, jotka A) Ei osaa käyttää niitä vehkeitä (vrt. Länsi-Auto:"Ei me voida sun ilmastointia täyttää". Homma hoitui sitten "nyrkkipajalla"...)

B) Ei osaa tehdä autolle mitään, jos ei vehkeet näytä vikaa.

C) Velottaa tunnista 80€ että saadaan hienot vehkeet maksettua takaisin.
8)
Hei, kyllä siinä on otettava huomioon sekin tosi seikka, ellei sulla oo laitteita korjata jotain vikaa, niin se vika täytyy korjauttaa jossain muualla ja sekin tulee maksamaan, eli lisätään laskuun. Siks mä arvostan korjaamoa, jolla on edes tarvittavat välineet itsellä. Eiks näin oo ?
Itse en lähde muita Saab-liikkeitä kommentoimaan, mutta Länsi-Auton korjaajien "ammattitaidosta" en ole kovinkaan vakuuttunut (ainakaan tonnarin kohdalla), sen sijaan PCS:n ammattitaitoa Saabeihin en lähtisi kyseenalaistamaan.
ek6149 kirjoitti: Tilasin sieltä itselleni takapaneelin 200 eurolla. Toimitusaika 1 kk.
Takapaneeli tuli osina, eli oli mennyt matkalla rikki, ei se ProCar servicen vika ollu, vaan kuljetuksen. Vakuutushan sen niille korvas.
Mut se ihmetytti kun poika sanoi, ettei he enään sitä tilaa, kun näyttää matkalla särkyvän niin helposti, ystävällisesti pyysivät tilaamaan muualta !
Todennäköisin syy lienee luettavissa rivien välistä, eli ProCar servicellä ei ollut varaa enään toista paneelia tilata ! "Tämä tarina on tosi"
Vie ny sinne autos korjattavaks, ellei eka kerralla onnistu ....
Onnittelut, olet ensimmäinen joka valittaa huonoa kohtelua PCS:llä! Kyllä, PCS:n toimitusajat ovat tilaustuotteille suht pitkät. Tämä taasen johtuu hyvin pitkälti ellei jopa kokonaan heidän toimittajastaan, Speedpartsista, joka sijaitsee Ruotsissa ja jonka toimet on viimeisen vuoden aikana ollut vähintäänkin "mielenkiintoisia".
:) Suomessa kun tilaat Saabin osia jostain muualta, kuin merkki liikkeestä, joka sit maksaa ja maksaa, niin saat varautua odottamaan osaasi, mitä vaan vähintään sen kuukauden.
Tämä taas johtuu siitä, että nämä muut joutuvat heti ns. kuukausitilausten sakkiin ja merkkiliikkeisiin tulee joka viikko rekallinen tilattuja osia. Ehkä osittain siitäkin johtuu härskit hintapyynnit merkkiliikkeissä.
Enkä mä nyt tunne saaneeni niin kovin huonoa palvelua PCS:ltä tilasinpahan vain yhden osan heidän kauttaan. Toiminnastaan sain vain sellaisen kuvan, että kortilla on heidänkin hommansa jos ja kun halavalla tekevät sosiaalista työtä niin ei siinä sit rönsyillä, kunhan edes jotain saavat työstään. Mitä sääkin tykkäisit, jos sun pomo tulis joka tilipäivä tinkiin sulta, et sopiix sulle, et saat tässä kuussa vain tän verran "hilloo", -pärjääks tällä ?? Ei siinä etelänmatkoja suunniteltas.

P.S: Tämä ei ole maksettu mainos :D Omat ja monen, monen muun kokemukset PCS:stä kun on vain ja ainoastaan positiivisia, ja pojat todellakin osaavat hommansa eivätkä harjoita yliveloitusta.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Saabista löydettiin ensin mm. seuraavia vikoja:

- Jakopään ketjunkiristin mäsänä -> ketju tosi kireällä
- Tasapainoakseliston ketjunkiristin mäsänä -> ketju löysällä, rallatusta
- Käyttöhihnan iskunvaimennin mäsänä
- Käyttöhihnaston hihnapyöriä mäsänä

Moottori kasaan ja testaus -> tyhjäkäynti on äärimmäisen tasaista ja hiljaista (jee jee), mutta koneen lämmettyä kolina jatkuu -> moottori uudelleen auki.

- Yksi kiertokangen pesä huonona kun laakeri on pyörähtänyt -> kolinaa

Kiertokanki ja kansi siis koneistukseen ja odottelua... Ihmettelivät että miten noin on käynyt. Jaa-a, öljyt vaihdettu n. 10000km:n välein, mutta edellisestä omistajasta ei ole tietoa.

Joskohan 1.9. sais vihdoin auton takaisin. Eipä siinä mitään, 900c on myös kiva auto ajella kun ei ole helteitä, mutta kun se on vaimon auto...
Viimeksi muokannut karg, Ma Elo 30, 2004 10:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Heh... mulla olis kuvia tuosta omasta jota oli ajettu kolinasta huolimatta :-(
niin kauan kun kulkine liikkuu. Kanki kyljestä ulos ja kohtuullisen rumaa jälkeä lohkon osalta. 4:n ventiilit vääntyneet kun männän reunoista oli irronnut palasia, kansi kuitenkin muuten ehyt eikä edes jälkiä palotilassa. Niin tuo ajaminen oli tapahtunut ed.omistajan toimesta.
Öljyjä oli vaihdeltu ja huoltoja oli tehty ihan asian mukaisesti, mutta jotain siinä oli mennyt pieleen.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

karg kirjoitti:Saabista löydettiin ensin mm. seuraavia vikoja:

- Jakopään ketjunkiristin mäsänä -> ketju tosi kireällä
- Tasapainoakseliston ketjunkiristin mäsänä -> ketju löysällä, rallatusta
- Käyttöhihnan iskunvaimennin mäsänä
- Käyttöhihnaston hihnapyöriä mäsänä

Moottori kasaan ja testaus -> tyhjäkäynti on äärimmäisen tasaista ja hiljaista (jee jee), mutta koneen lämmettyä kolina jatkuu -> moottori uudelleen auki.

- Yksi kiertokangen pesä huonona kun laakeri on pyörähtänyt -> kolinaa

Kiertokanki ja kansi siis koneistukseen ja odottelua... Ihmettelivät että miten noin on käynyt. Jaa-a, öljyt vaihdettu n. 10000km:n välein, mutta edellisestä omistajasta ei ole tietoa.

Joskohan 1.9. sais vihdoin auton takaisin. Eipä siinä mitään, 900c on myös kiva auto ajella kun ei ole helteitä, mutta kun se on vaimon auto...
:wink:

Mulla oli samanlaiset fiilikset kun odottelin ja odottelin, et koska auto on valmis. Tosi hyvin ne piti mut ajantasalla missä mennään joten odotusaika tuntu lyhyemmältä. Mulle kans soitettiin aina sitä mukaa kun eteen tuli sanottavaa. Sit kun sain auton alle niin ajattelin etten heti lainaa kellekkään, että saan itse ekaks himooni ajella kunnostetulla vehjepelillä.
Lainaamisella lähinnä tarkoitan avopuolisoani. Sen autolla mäkin ajelin sen aikaa kun auto oli pajalla 900i automaatti.
Tossa kun katselin sun auton vikalistaa niin tulee mieleen, ettei noita kaikkia sais millään arvattua oikein jos ei vie autoaan asiantuntijalle katsottavaks. Kun haet autosi jos muistat, niin välitä Ranelle terveisiä (=se asentaja joka korjas mun auton), et mun ysitonnari pelaa kuin ihmisen mieli sen käsittelyn jälkeen ps. siitä oli alunperin jakopäänketju poikki, jonka jälkeen ne kans löysi sieltä paljon muutakin korjattavaa jotka viat korjattiin samassa yhteydessä.
Kiva olla kuulolla mitä tykkäät autostas kun saat sen omaan koeajoon.
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

V-M kirjoitti:Heh... mulla olis kuvia tuosta omasta jota oli ajettu kolinasta huolimatta :-(
niin kauan kun kulkine liikkuu. Kanki kyljestä ulos ja kohtuullisen rumaa jälkeä lohkon osalta. 4:n ventiilit vääntyneet kun männän reunoista oli irronnut palasia, kansi kuitenkin muuten ehyt eikä edes jälkiä palotilassa. Niin tuo ajaminen oli tapahtunut ed.omistajan toimesta.
Öljyjä oli vaihdeltu ja huoltoja oli tehty ihan asian mukaisesti, mutta jotain siinä oli mennyt pieleen.

V-M


Heh, heh ! Ajattelin, et mitenkä tonkin vian olis voinut muutoin välttää ??
Kanki kyljestä ulos. "Naputus ja Kolina" ovat niin suhteellisia käsitteitä, että niiden pohjalta olis kenen vaan vaikea lähteä korjaamaan jotain tiettyä kohtaa moottorista, ellei sit olis koko moottoria purkanut ja analysoinut vian aiheuttajaa. Ajaa niin kauan kuin laukeaa, tai mennä heti korjaamolle kolinan kuultuaan, niin molemmat tavat vian löytämiseksi/korjaamiseksi maksaa. Noiden summien erotusta on vaikea laskea. Molempi parempi. Auto on nyt kuitenkin kunnossa.:lol:
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

No niin, sainpas Saabin vihdoin pajalta ulos.. rahalla siitä selvittiin (=iso summa :cry:). Hyvä setti tuli uusia osia yms.:

- tasapainoakselin ketjun ohjain
- em. ketjun kiristin
- tasapainoakselin ketju
- tasapainoakselien rattaat
- jakoketju
- jakoketjun kiristin (vaihdettu jo aiemmin Länsi-Autossa)
- stefa, ja lukuisia O-renkaita
- venttiilikopan, kannen sekä imu- ja pakosarjan tiivisteet
- laahain (jonnekin)
- käyttöhihna
- käyttöhihnan iskunvaimennin
- käyttöhihnan rullia
- kannen ja kiertokangen koneistus
- kiertokangen laakerit
- öljykello

Öljyt+suodatin tietty vaihdettiin ja sanoivat vielä että pari venttiilikuppia pitää hiukan ääntä, mutta ei pitäis haitata mitään.

Vanhat osat tuli SAAB-muovipussissa kaupan päälle. Tarviiko kukaan vähän käytettyjä em. osia? Lähtis halvalla :wink:

Mitenkäs nyt, kannattaako esim. öljyt vaihtaa lähiaikoina kun on noita uusia kamoja koneessa?

Tähän vielä sen verran lisää, että autosta tuli niin hiljainen etten meinannut uskoa samaksi...
Viimeksi muokannut karg, Ma Syys 06, 2004 11:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

9000cst kirjoitti:
karg kirjoitti:Sovin jo Hepo-Auton kanssa, että pistävät auton kuntoon ensi viikolla. En kyllä uskaltais Hämeenlinnasta Jyväskylään asti tolla autolla enää lähteä. Jakopään äänet kun hävis, niin kolina kuuluu entistä paremmin sisälle, eikä se siitä varmaan edes vähene ennen ensi viikkoa.. :cry:
Olisit todennäköisesti tehnyt selvää säästöä jos olisit vienyt Pro Carserviceen. Mitä kaikkea aikovat tehdä jos 3000€ menee hepo-autolta ? Procar tekee noin 1000€ pintaan venttiilikopan kunnostuksen kannen oikasun, poistaa tai korjaa tasapainoakselit ja paljon muuta kivaa. Harkitseppa vielä että jos vaikka toimittasit auton jkl:ään...
:o
- venttiilikopan kunnostus
- kannen oikaisu
- korjaa tasapainoakselit (millä ??)
- paljon muuta (varaosatko ?)
Yht. 946 euroa
onx toi tonnin pintaan oleva summa ??
Kantsii tehdä, vaikkei tarttiskaan, on se niin halpaa hupaa.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Noi osat mitä luettelin, maksoi jo pelkästään yli tonnin kun ovat alkuperäisosia. Ihmetyttää vaan että tekisköhän ProCarService sitten ilmatteeks ton vaihtotyön jos tonnin pintaan oisvat korjannu kaiken saman... Ei tehny Hepo-Auto ainakaan pyhällä hengellä töitä, mutta täytyy kyllä sanoa että hyvä tuli, joten voin suositella sitä putiikkia Saab-korjaamona.
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

karg kirjoitti:Noi osat mitä luettelin, maksoi jo pelkästään yli tonnin kun ovat alkuperäisosia. Ihmetyttää vaan että tekisköhän ProCarService sitten ilmatteeks ton vaihtotyön jos tonnin pintaan oisvat korjannu kaiken saman... Ei tehny Hepo-Auto ainakaan pyhällä hengellä töitä, mutta täytyy kyllä sanoa että hyvä tuli, joten voin suositella sitä putiikkia Saab-korjaamona.
:lol:
Siinäpä se. Mä en kehtais edes kysyä. Munkin autoon osat olivat originelleja ja osien hinta oli 1500 -1600 euroa + työt.
Nyt mun pitää mennä vaihdattamaan Hepo-Autoon takaiskarit ja samassa yhteydessä ne saa katsastaakin auton, tosi helppoa mulle. Auto katsastamattomana sinne ja katsastettuna takas. Avaimet käteen periaatteella.
Iskarit on jo takaluukussa odottamassa vaihtotyötä.
Vastaa Viestiin