joo, näin muistan itsekin lukeneeni 2,1:n kirjasta ja siten olen myös toiminut. Olikohan myös jotai mainintaa, että katalysaattori ei oikein tykkää tyhjäkäynnillä lämmittelystä, koska ei saavuta oikeaa lämpötilaa yhtä nopeasti. Muistaakseni myös maininta, että kierrokset pidettävä alle 3000 kunnes lämpömittari vihreällä tjsp..JuHem kirjoitti:99:in manuaali vuodelta -78 kertoo seuraavaa: "tulee välttää mooottorin lämmittämistä joutokäynnillä. Lähtekää liikkeelle mahdollisimman pian öljynpaineen varoitusvalon sammuttua, jotta oikea käyntilämpötila saavutettaisiin nopeasti." Aikaisemmin varoitellaan kylmän koneen liiallisesta rasittamisesta. Suurinpiirtein samoin sanotaan myös -92 satkun manuaalissa, mutta ei jaksa hakea autosta.
Volkkarin dieselit tiputtaa ajon jälkeen lämmöt aika alas(jonneki 60 C), jos jää pakkasessa tyhjäkäynnillä seisomaan. Eivät todellakaan jaksa pitää lämpöä tyhjäkäynnillä.JuHem kirjoitti: Töissä olevat uudemmat volkkarin dieselit ei edes lämpene -20 asteessa käyntilämpötilaan tyhjäkäynnillä, eli tuskin tuo ohje on mitenkään muuttunu uusien saabienkaan kohdalla, vaikka taatusti parempia lämpenemään ovat kuin transporterit.
Mun toiminta: 1. auto käyntiin, 2. piuha irti, 3. lumet/jäät pois, 4. liikkeelle hissukseenJuHem kirjoitti: Itsekin tosin annan hetken aikaa käydä tyhjäkäynnillä enkä aivan samantien lähde liikkeelle. og:n vaihteisto ainakin tuntuu pitävän siitä ja toimii aavistuksen paremmin.
ja hyvin on toiminut.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)