Laturin saa tosiaan pois myös yläkautta, mutta MAP:N ja moottorin momenttituen telineineen joutuu ottamaan pois, lisäksi sisälokaria joutuu heiman vääntämään, jotta saa laturin alemman pultin pois.DIggItaLLr kirjoitti:Empä muista koska oisin viimeksi kironnut yhtä luovasti jotain saatanan murkulaa!!
Tilanne:
Hiilet aivan loppu! Toinen liukurengas kulunut olemattomiin.
Kannattaisko tota lähteen korjauttaa jonnekkin? Vaiko suosiolla uutta tilalle n.200€!!
Laturina oli Boschin 90A "sisätuuletettu"
Tuosta lyhyestä remmistä... Kiertääkö muuten samanlailla mutta ohitetaan kompura? eli menee vesipumpulta suoraan laturille? Tuntuis että ei jää paljoa varaa ennekuin hihna osuu kiristimeen.
Saa tarjota laturia! Hiilet voin vaihtaa itse, kunhan vain liukurenkaat kunnossa ja muton OK
90A tai järeempi
Itse käytin laturin Boschin huollossa ja hinta oli liukurenkaiden ja vaihdolle ja laakereille 85€ ja siihen lisäksi uusi säädin ja hiili paketti (liukurenkaat ja laakerit osina n.40€ ja seuraavaan vaihda ne itse). Harmittavasti en ole vielä ehtinyt kunnostaa vanhaa laturiani myytäväksi.
Ilmastoinnin kompuran voi ohittaa lyhyellä hihnalla ja siihen ei kannata vaihtaa kuin hihnapyörä laakereineen, niin ei tarvitse laskea aineita pihalle. Hihnapyörä/magneettikytkin paketin saa myös erikseen ostettuna, mutta itse ostin purkaamolta kokonaisen kompuran ja vaihdoin tarvittavat osat muuten toimivaan systeemiin. Oma oli tosiaan alkujaan ilman ilmastoistia ja kiristimen päähän oli kulunut pienet urat moniura hihnasta.