Autoni ei ole aito Aero. Se on jälkikäteen varusteltu lähes aitoa Aeroa vastaavaksi. Siksi allekirjoituksessa lukee "Aero" eikä Aero. Ymmärrätkö?9-5T kirjoitti:Et yritä mitenkään tarkoittaa aeroa?t.t.j kirjoitti:
Tai "aeroksi"
Haluatko tietää millä juotin releen?
Releiden hinta marmoritiskillä ?
Re: Releiden hinta marmoritiskillä ?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Releiden hinta marmoritiskillä ?
Ymmärrän toki. Ja pyydän nöyrästi anteeksi jos (huono) letkautukseni sinun releellä ajamisesta sai aikaan mielipahaa.9-5T kirjoitti:ymmrrätkö mitä tarkoitin releen kestolla?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Releiden hinta marmoritiskillä ?
Vastauksia:
juhaz_619: epäilisin, että jokin polttimo on palannut, mutta hehkulanka tekee ajoittain kontaktia. Kopauttele polttimoita, niin hehkulanka katkeaa kunnolla ja vika paljastuu.
Hukkaportti: Kyllä asiallinen juotos korjaa/korvaa 100% alkuperäisen. Tinan sulamislämpötila on luokkaa 350 astetta. Elektroniikassa saa olla jotain pahasti pielessä, jos tämä lämpötila saavutetaan ja savua taatusti nousee. Tapauksessassi, että releen kanta suli oli syynä huono kontakti kannan kaapelikengän ja releen kontaktikannan väliilä. Kun virtaa kuluu jaa kontaktiin jännihäviötä=lämpöa aiheuttaen muoviosien sulamista huomattavasti alle tinan sulamispisteessä.
Valonvaihtoreleen ja -valvontareleen perussyy on se, että releen kontaktit on suoraan juotettu piirikorttiin. Kontakti on kooltaan iso "metallipala", joka on suuressa lämpötilavaihtelussa konehuoneessa. Metalli laajenee lämpötilan vaihtelun myötä murtaen juotoksen. Uusi juotos on uuden veroinen ja kestää sen minkä alkuperäinenkin.
Mm. minulta saa molempia korjattuna 15 € hintaan, viallinen vaihdossa + postikulut. Kohtuu hinta mielestäni vaivanpalkasta. Uusia ei kannata missään nimessä mennä hankkimaan. Kuka vaan juottamisen taitava pystyy hoitamaan homman.
Kerran olen joutunut vaihtamaan valonvalvontareleen ohjantransistorinkin joka lienee kärähtänyt huonon juotoksen aiheuttamasta "kipinöinnistä".
( Valonvalvontarele ei muuten ole rele, se on vain shunttivastukset ja komparaattoripiiri. )
juhaz_619: epäilisin, että jokin polttimo on palannut, mutta hehkulanka tekee ajoittain kontaktia. Kopauttele polttimoita, niin hehkulanka katkeaa kunnolla ja vika paljastuu.
Hukkaportti: Kyllä asiallinen juotos korjaa/korvaa 100% alkuperäisen. Tinan sulamislämpötila on luokkaa 350 astetta. Elektroniikassa saa olla jotain pahasti pielessä, jos tämä lämpötila saavutetaan ja savua taatusti nousee. Tapauksessassi, että releen kanta suli oli syynä huono kontakti kannan kaapelikengän ja releen kontaktikannan väliilä. Kun virtaa kuluu jaa kontaktiin jännihäviötä=lämpöa aiheuttaen muoviosien sulamista huomattavasti alle tinan sulamispisteessä.
Valonvaihtoreleen ja -valvontareleen perussyy on se, että releen kontaktit on suoraan juotettu piirikorttiin. Kontakti on kooltaan iso "metallipala", joka on suuressa lämpötilavaihtelussa konehuoneessa. Metalli laajenee lämpötilan vaihtelun myötä murtaen juotoksen. Uusi juotos on uuden veroinen ja kestää sen minkä alkuperäinenkin.
Mm. minulta saa molempia korjattuna 15 € hintaan, viallinen vaihdossa + postikulut. Kohtuu hinta mielestäni vaivanpalkasta. Uusia ei kannata missään nimessä mennä hankkimaan. Kuka vaan juottamisen taitava pystyy hoitamaan homman.
Kerran olen joutunut vaihtamaan valonvalvontareleen ohjantransistorinkin joka lienee kärähtänyt huonon juotoksen aiheuttamasta "kipinöinnistä".
( Valonvalvontarele ei muuten ole rele, se on vain shunttivastukset ja komparaattoripiiri. )
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Releiden hinta marmoritiskillä ?
Niin ajettelinkin että aloitan sillä että jarrupolttimot menee kaikki vaihtoon, mutta eikö ole näin että jos otan kaikki polttimot pois takaata niin valot piktogrammissa pitäisi sammuapevi kirjoitti:Vastauksia:
juhaz_619: epäilisin, että jokin polttimo on palannut, mutta hehkulanka tekee ajoittain kontaktia. Kopauttele polttimoita, niin hehkulanka katkeaa kunnolla ja vika paljastuu.

Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
Re: Releiden hinta marmoritiskillä ?
juhaz_619 kirjoitti:Niin ajettelinkin että aloitan sillä että jarrupolttimot menee kaikki vaihtoon, mutta eikö ole näin että jos otan kaikki polttimot pois takaata niin valot piktogrammissa pitäisi sammuapevi kirjoitti:Vastauksia:
juhaz_619: epäilisin, että jokin polttimo on palannut, mutta hehkulanka tekee ajoittain kontaktia. Kopauttele polttimoita, niin hehkulanka katkeaa kunnolla ja vika paljastuu.
Kyllä. Valvontarele vertaa oikean ja vasemman vastaavia polttimoita keskenään, jos virrat poikkeaa syttyy varoitusvalo. Pl. yksinäinen yläjarruvalo, josta saa palaa kaksi polttimoa ennen kuin hälytys tulee.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB