Taitaa sihen tonniin mennä, jos ois itte viittiny vähänkään tehdä niin varmaan puolet pienemmällä summalla olis selvinny...
Nyt on kaksi kertaa käynyt täyskaasukiihdytyksessä niin että paineet karkaa fuelcutille asti. Mistäköhän se johtuu... Eipä nyt iso ongelma, harvemmin tarvii talla tiskissä ajella.
Hienostihan tuo on muuten pelannut, öljyä ei ole edelleenkään kadonnut pisaraakaan, kone kehrää kuin kissa, peruskunto hyvä miinus jarrut...
Ostinpa tonnarin. Taas.
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Tänään kurkkasin sen verran alle, että huomasin pientä tihkumista ohjausvaihteesta siitä kohtaa vasemman kiinnitystuen vierestä, missä on sellainen mutterikanta alaviistoon. Onkohan tuo vaaratonta, vai onko tulossa jotain remppaa?
Toinen mitä tänään fiksailin on hansikaslokero, sehän ei meinaa istua paikoilleen millään. Mikä lie kanittaa takaa, kun alapuoli ei loksahda paikoilleen, mutta menee ruuvien kanssa vedättämällä kylläkin ja samalla ilmasuulake ei myöskään istu kunnolla.
Toinen mitä tänään fiksailin on hansikaslokero, sehän ei meinaa istua paikoilleen millään. Mikä lie kanittaa takaa, kun alapuoli ei loksahda paikoilleen, mutta menee ruuvien kanssa vedättämällä kylläkin ja samalla ilmasuulake ei myöskään istu kunnolla.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Onko kukaan irroittanut sisäilmankierron läpän moottoria koneiston ollessa paikoillaan? Onko moottori kahdella ruuvilla kiinni kotelossa toinen ylhäältä ja toinen vähän kotelon korikiinnityksen alapuolella, jolloin koneistoa tarvitsee hieman nostaa ylös, että ruuvi mahtuu pois? Itse moottori on tukipellissä vissiin kahdella pienellä ruuvilla. Itsellä tuo läppä ei toimi ja olisin puhdistanut kennot puhdistusaineella, mutta ei saanut sisäilmanotolle, joten kierrätys ei olisi toiminut.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Edellisessä tontussa tuo oli myös jumissa ja kääntelin sitä sitten käsivoimin tarpeen mukaan, nykyisessä pelittää. Enpä irroitellut koskaan...
Kahdenkympin autogauge ahtopainemittari meni vissiin paskaksi, neula liikkui tosi tahmeesti pari päivää kunnes ei enää ollenkaan, kauanpa se kestikin.
Kahdenkympin autogauge ahtopainemittari meni vissiin paskaksi, neula liikkui tosi tahmeesti pari päivää kunnes ei enää ollenkaan, kauanpa se kestikin.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Wuhuu, meni saappi leimasta. Etummaiset puslat piti myös vaihtaa taaimmaisten lisäksi ja käkkäriä säätää lisää. Jokuaika sitten harkitsin vaihtamista farmarimalliin mutta meni kyllä into kun upotin tuohon miltei auton arvon verran rahaa laittoihin. Sytkäkasetinkin vaihdoin ja fuelcuttimainen käytös täyskaasukiihdytyksissä että vedon hetkittäinen puutuminen sillointällöin loppui kuin seinään. Nyt on parin tankillisen verran ollut etanoliecu kiinni eikä valittamista, hienosti kulkee.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
siellä se nyt on: http://www.nettiauto.com/saab/9000/5066 ... otarkastus
hyvä auto, jos jotakuta kiinnostaa niin voin tarinoida.
hyvä auto, jos jotakuta kiinnostaa niin voin tarinoida.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1097
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
http://aijaa.com/ylX0kD
Eli tuollainen vm -94 CD vaparitonnari B204 koneella, vähän laiskan oloinen, mutta kyyti on hyvää. Edellinen olikin vm -86, joka sitten mätäni totaalisesti. Enempää tonnareita en ole omistanut, paremmin vaan satkuilla viimeaikoina ajellut.
Eli tuollainen vm -94 CD vaparitonnari B204 koneella, vähän laiskan oloinen, mutta kyyti on hyvää. Edellinen olikin vm -86, joka sitten mätäni totaalisesti. Enempää tonnareita en ole omistanut, paremmin vaan satkuilla viimeaikoina ajellut.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056