Poikkituki tonnarin konehuoneeseen.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Toinen ääni sähkösinkitylle.
Ohennuskin näyttää siltä ettei tankon tukevuus paljon muutu.
Paino sanalle "näyttää", mitään tietoa putkien vääntölujuuksista ei ole. :D
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
raiveh
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:25
Paikkakunta: Pajulankylä, Mikkeli

Viesti Kirjoittaja raiveh »

Sähkösinkitty voisi olla hyvä, ja mullakin ilmastoinnilla varustettu+muovinen kaapelirata kuskinpuolella
Og 9-5
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

raiveh kirjoitti:Sähkösinkitty voisi olla hyvä, ja mullakin ilmastoinnilla varustettu+muovinen kaapelirata kuskinpuolella
Samoilla linjoilla ollaan.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Sähkösinkkiä vaan putkeen ja samoin ilmastoinninputkien lisäksi kaapelirata täälläkin kuskin puolella vm. -93.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
koshh
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 10:49
Paikkakunta: Oravasaari

Viesti Kirjoittaja koshh »

peinu kirjoitti:
raiveh kirjoitti:Sähkösinkitty voisi olla hyvä, ja mullakin ilmastoinnilla varustettu+muovinen kaapelirata kuskinpuolella
Samoilla linjoilla ollaan.
Näillä eväillä mennään.
Saab 96 V4 Super -78
Saab 9000 Aero -95 VI**N TCS Steg X Evo
Saab 9000 2.0t -97
Saab 9000 2.0t -97
Jnz
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 21:30
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jnz »

koshh kirjoitti:
peinu kirjoitti:
raiveh kirjoitti:Sähkösinkitty voisi olla hyvä, ja mullakin ilmastoinnilla varustettu+muovinen kaapelirata kuskinpuolella
Samoilla linjoilla ollaan.
Näillä eväillä mennään.

Veit sanat suusta
9-5 sedan aero -02
9000 CSE 2.3 -94
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Ohennuskin näyttää siltä ettei tankon tukevuus paljon muutu
Ei pitäisi heikentyä yhtään, kun sama materiaali tuossa kuitenkin on, se on vaan lytätty tuonne sisälle. Putki on kuulemma lujaa! En nyt muista mikä lujuusluokka se oli? Ilmoittelen tänne kun tiedän.

Onko tuo kaapelirata about saman levyinen kuin nuo ilmastoinnin putket? Eli riittääkö jos tekee kuskin puolellekkin samanpituisen ohennuksen?
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

anteeksi nyt vaan pakko laittaa :wink: (kun mun ehdotus lytättiin) hienoltahan tuo näyttää....
Mutta putkenhan tekee vahvemmaksi sen muoto, nyt kun se on lytätty tuosta tulee heikoin kohta siihen, jos vaikka painaa keskeltä tukea niin taipuu mukavasti...
:roll:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4959
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

raiveh kirjoitti:Sähkösinkitty voisi olla hyvä, ja mullakin ilmastoinnilla varustettu+muovinen kaapelirata kuskinpuolella
Samoin mulle.

Kyllä siinä täytyy molemmilla puolilla sitten sellainen prässillä painettu kohta olla, vaikka ei olisi mitään muovista kaapelirataa. Tai ainakin näin mun mielestä sopisi parhaiten.... :lol:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

patu kirjoitti:anteeksi nyt vaan pakko laittaa :wink: (kun mun ehdotus lytättiin) hienoltahan tuo näyttää....
Mutta putkenhan tekee vahvemmaksi sen muoto, nyt kun se on lytätty tuosta tulee heikoin kohta siihen, jos vaikka painaa keskeltä tukea niin taipuu mukavasti...
:roll:
Hmm...niin...käyttämäni sana "lytätty" oli kyllä väärä tähän tilanteeseen. Putkeahan EI ole lytätty, sen muotoa vaan on muutettu jolloin sama lujuus säilyy, ainakin lähestulkoon. Ja näin lujassa putkessa ei ole mitään vaikutusta tuolla "muodonmuutoksella". Lujuusluokka on muuten "S355" mitä sitten ikinä tarkoittaakaan...
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

S355 tarkoittaa vanhaa Fe52:sta. Myötölujuus on 355N/mm2.

Eli ei mitään superspeciaalia erikoisterästä, mutta eihän sen tarvitse ollakaan. Toimii.
matsuk
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 14:52
Paikkakunta: Kuopio

Maalaus sinkityksen päälle

Viesti Kirjoittaja matsuk »

Onko tietoa, pysyykö maali sähkösinkityksen päällä?
Jos pysyy, millaisella pohjustuksella?

Se vaan tuli mieleen, kun sinkittyä peltikattoa ei saanut maalata useaan vuoteen. Jos uuden sinkityn peltikaton maalasi, varmasti ei maali pysynyt. Mutta jo esim. viiden vuoden kuluttua maalaus onnistui.

No, onhan niitä täyssinkittyjä autojakin, ja maalattuja ovat.
Matsu
9000 Griffin 1994
900i Special 3-ovinen 1987
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

patu kirjoitti:Mutta putkenhan tekee vahvemmaksi sen muoto, nyt kun se on lytätty tuosta tulee heikoin kohta siihen, jos vaikka painaa keskeltä tukea niin taipuu mukavasti...
:roll:
Vaikka toi teoriassa heikkeneekin, niin rasitushan tulee pitkittäissuuntaisesti joten taitaa jäädäkin sille teoreettiselle tasolle :roll:
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

tema kirjoitti: Vaikka toi teoriassa heikkeneekin, niin rasitushan tulee pitkittäissuuntaisesti joten taitaa jäädäkin sille teoreettiselle tasolle :roll:
[PILKUNKANSSATOIMIMISTA]Kyllä se heikkenee, sillä haervemmin rakenne tyssääntyy vaan yleensä se nurjahtaa. Nurjahdukseen taas vaikuttaa neliömomentti, joka taas on verrannollinen poikkileikkaukseen. Plaa Plaa Plaa... :wink:[/PILKUNKANSSATOIMIMISTA]
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

Eli nyt jos taas kerran halutaan pitkittäis suuntaista tuentaa niin latta käy hyvin materiaaliksi :wink:

ei pojat tehdä siitä hyvää tehdään siitä täydellinen 8)
Ja nyt pojat p....le ei pelleillä
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Vastaa Viestiin