


Sama homma itsellänikin, paitsi että ketju ei pitänyt sen suurempaa meteliä kuin noissa yleensäkään, mutta eipä ollutkaan enää mitään minkä yli mennessään olisi rahissut, josain vaiheessa metakkaa varmana on kuulunut kunnolla, ja siksi kait alunperin päätyikin myyntiin.johkar kirjoitti:Muut rattaat eivät omiin silmiini näyttäneet mitenkään järkyttäviltä, hampaat tuntuivat olevan tallella ja aika purevankin näköisiä.
Jokin viesti sitten julkaistuun kauhugalleriaan verrattuna ei mitään.
Tuo kuvan ratas tai sen rauniot oli ainut selvästi kulunut osa. Ketju ilmeisesti iloisesti rapisi menemään tuosta yli ja piti hirveää meteliä.
Johannes
No vois se olla, toinen on runkolaakerit. Ennen kun mulla meni runkolaakeit, kuulosti kuin olis ollut viallinen hihnapyörän laakeri tms. tyhjäkäynnillä ei eka kuulunut, vain kun antoi jengaa. Sitten alkoi kuulua tyhjäkäynnillä ja sitten lopulta ääni muuttui yht'äkkiä vasaralla lohkon kylkeen lyönniksi...Peter Finn kirjoitti:Josain arkiston viestissä sanottiin, että tarkka korva kuulee kun alkaa vetää viimeisiään. Mulle on hiljakkoin tullut kierrosten mukaan muuttuva ääni, joka muistuttaa, miten sen nyt kuvais, vähän pikkupoikien vauhtipyöräautojen ääntä. Oisko tällä tekemistä tasapainoketjujen kulumisen kanssa ?
Tärisikö/hakkasiko kone samalla? Vai pelkkää kolinaa?peinu kirjoitti:No vois se olla, toinen on runkolaakerit. Ennen kun mulla meni runkolaakeit, kuulosti kuin olis ollut viallinen hihnapyörän laakeri tms. tyhjäkäynnillä ei eka kuulunut, vain kun antoi jengaa. Sitten alkoi kuulua tyhjäkäynnillä ja sitten lopulta ääni muuttui yht'äkkiä vasaralla lohkon kylkeen lyönniksi...
No ei sitä kovin pitkään viittinyt kuunnella, mutta kuvittele vaikka mopon ketju toisesta päästä hihnapyörään kiinni ja kone käyntiin. Kuvittele miten se ketju pyörisi ja hakkaisi pitkin konehuonetta. Sisältä kuunnellessa ensin luulin, että vaihdelaatikossa joku alkoi hakkaamaan, kun autoloota vaihtoi pienemmälle kun kuorma kasvoi...jpjk kirjoitti:Tärisikö/hakkasiko kone samalla? Vai pelkkää kolinaa?peinu kirjoitti:No vois se olla, toinen on runkolaakerit. Ennen kun mulla meni runkolaakeit, kuulosti kuin olis ollut viallinen hihnapyörän laakeri tms. tyhjäkäynnillä ei eka kuulunut, vain kun antoi jengaa. Sitten alkoi kuulua tyhjäkäynnillä ja sitten lopulta ääni muuttui yht'äkkiä vasaralla lohkon kylkeen lyönniksi...
Takana 30 tkm ilman ketjua (2.3t -96, koneella ajettu 352 tkm). Eipä ole esiintynyt ongelmia ainakaan vielä. Yli 160 km/h en tosin ole ajanut.Peter Finn kirjoitti:Mulla on kohta pari viikkoa takana ketjun postosta ja hyvin tuntuu toimivan. Mulla on tuttu Saksassa, jolla '96 mallinen 2.3 tA. Hän arveli että tasapainoakselin ketju on hyvä olla paikalla kun siellä käytetään suuria nopeuksia. Onko asiasta kokemuksia.
Juu, mukavasti näistä ketjuista on jo kirjoitettukin. Oman koneen ääni on kans muuttunut murisevammaksi. Tämä varsinkin tietyillä kierrosalueilla, joita ei ole tullut kirjattua ylös. Ei kuitenkaan haittaa. Tukikumit mulla on huonot alkuperäiset, joten ihme että täristys taasen on vähäistä.Peter Finn kirjoitti:Hei!
Mietinkin että kuinka aktiivisia nää "Usein kysytyt" sivut on. Siis näköjään luetaan ja vastataan. Mites Sulla, muuttuiko auton käyttäytyminen tai ääni jotenkin. Mulle tuli sellainen kovempi ääni tai murina, toisaalta jäi helinät pois. Samoin automaatin vaihtaminen muuttui, pitää hiukan kauemmin pienempää päällä kiihdytettäsessä. Ja kiihtyy hiukan hanakammin. Kuuluu kai ketjun poiston kuvaan.
Myös tuossa NG900 2.3 -94 joka on nyt työn alla oli vain ylemmän tasapainoakselin ratas suunnilleen tuon näköinen ja muut näytti melko hyviltä.johkar kirjoitti:Tässä nyt kuva tuosta pahiten kuluneesta tasapainoketjun rattaasta.
Johannes