Firges9000 kirjoitti:Olen vähän sitä mieltä, että jokaisen oma Tonnari on kaunein.
Toinen pistää kymppitonneja + koristeet ja joku toinen satkuja likoon + hyvän hoidon. Lopputulos on tapauskohtainen.
Halvemmalla ja hellyydellä rakennettu on Paras Tonnari.
No, ei hernettä nenuun. Tää on vain mun mielipide tonnareiden rakentelusta
Olen muuten ihan samaa mieltä yleensäkin rakentelusta ja auton ylläpidosta muuten. Minulla on ollut jos jonkinkuntoista

ia vuosien saatossa ja mahdollisuudet sekä rahallisesti (pääsyy) että ajallisesti olleet hyvin minimaaliset laitattaa, vaikka sielu olisikin sellaista halunnut tehdä niin järki tullut sanomaan että syödä pitää ja asua pitää yms perustarpeet kummiskin olla ensin kunnossa. Eli mahdollisuuksien mukaan jokainen laittaa varmaan omaa

iaan ja haluaa pitää siitä huolta (jos täällä liikkuu ja toiminnassa on mukana).
Senpä vuoksi viimeksi olin potkijaisissa keimolassa omalla 9K:lla ja siirsin sen pois eturivistä antaakseni tilaa paremmannäköisille yksilöille, jota oli saapumassa paikalle. Pari tyyppiä siinä sanoi että mitä sä nyt, eikun anna olla vaan, ihan ok tuo on. Arvostan tuota asennetta ja kiitos siitä, mutta siirsin pois koska kunnioitan liikaa sitä työmäärää ja tunteja, sielun paloa ja kommittoitumista mitä monilla potkijaisiin tulevilla on merkkiä kohtaan ja omia hankittuja yksilöitään kohtaan.
Niitä on laitettuja pelejä hienoa katsella ja tulee ihan hyvä mieli itellekin vaikka romukuntoisella ajaa kun ei ole varaa laittaa tai kalliimpaa hankkia. Takaraivossa kytee että kyllä määkin vielä joskus
Toi kun Firges tuossa sanoi että "Halvemmalla ja hellyydellä rakennettu on Paras Tonnari." niin olen samaa mieltä siten, että jos rahaa on ja taitoja laittaa/laitattaa niin kunniaksi ne hienot yksilöt ovat merkille ja koko harrastustoiminnalle, että hatunnosto. Tietenkin täytyy sanoa että kyllä arvostan vähemmällä rahalla mutta lukemattomilla työtunneilla entisöityä/viritettyä autoa ja sen tekijää kai samalla tavalla kun isolla rahalla autoaan "laitattanutta" (ts. jos periaate on "tosson EUR xxxxx tehkää siitä komee!"). Ehkä se vaan on hyväksyttävä tässä maailmassa niin, että jos on varaa laittaa autoon sen minkä pystyy ja sillä hieno lopputulos tulee niin ei ole summa kuin summa ns. hukkaan mennyt: lopputulos lienee pääasia kun saavat muutkin nauttia näkemästään.
Eiköhän me nyt kaikki tiedetä aikuiset ihmiset että rahalla on aina saanut ja "hevosella" päässyt. Kyllä mä pidän arvossa siis hyvätuloisen ja varakkaan autoon satsaamista siinä kuin ns. tavallisen ihmisenkin, työttömän tai työssäkäyvän auton laittamista, kun siinä on sydän mukana: varattomamman (kuten itte) niin autontuunaamista voi olla ihan vaikkas vain imurointi, pesu ja sisäsiivous, kun se osoittaa että haluaa pitää kulkineensa siistissä kunnossa eikä anna naalien ja muiden näätien pyöriä repimässä.
Miten olisitte itse muuten toimineet tuossa tapauksessa kun mitä minä tein`? Eli halusin tulla tapaamaan muita saabisteja, nähdä kaikenlaisia saabeja sekä enemmän että vähemmän laitettuja tai vaikka aivan laittamattomia, jutella teknisistä asioista ja tokihan mua kiinnostaa jos joku on ottanut vaikka 300 hevosvoimaa autosta - se on kuitenkin erikoista ja yhden lajin harrastus se virittäminenkin on - jotain mitä mun tiedoillani ei tehdä.
Sitä nyt en kuitenkaan tee, että jos (ei -- KUN) voitan lotossa pääpotin niin ostan viimesimmän mikä se on X:n ja sille vielä kultareunukset teetän ja timanttiupotukset, tulen sitten Keimolaan sitä näyttämään että kattokaa mitä rahalla saa. Joo tuskin siis tulisin, koska ei tuossa enää olisi sitä sielua mukana, vai hei - olisiko kuitenkin - ehkä haluaisin muillekin tuottaa sen ilon että voin näyttää poikkeuksellisen erikoista yksilöä? Voihan sitä ajatella nuinkin täysin pyyteettömästi.
No joka tapauksessa kaikille

-harrastajille terveisiä!
(kevyt vuodatus...ko-kö?

)
t. MarkoL