Poikkituki tonnarin konehuoneeseen.
Ainakin B202 turbossa voi öljyä lisätä ilman että tarvitsee irrottaa mitään. Muista en tiedä. Jos tuki menee öljyntäyttöputken yli niin tuenhan saa irroitettua laipoista helposti, kun se on molemmista päistä kiinni pultilla (pultit eivät sisälly hintaan). Laitoin kuvia tuonne Myydään ja ostetaan palstalle mutta laitetaan samat nyt tännekkin.
Tälläisiä niistä nyt sitten tuli
Noihin päihin tietysti poraan vielä reiät tänään illalla että saa pultin läpi helpommin Ja tässä näkyy tuo prässätty kohta putkesta. Nyt mahtuu ilmastoinnin putket menemään alta.
Tälläisiä niistä nyt sitten tuli
Noihin päihin tietysti poraan vielä reiät tänään illalla että saa pultin läpi helpommin Ja tässä näkyy tuo prässätty kohta putkesta. Nyt mahtuu ilmastoinnin putket menemään alta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
...jesh hyviltä näyttää. Ajattelin vain kun tuossa aiemmin oli se kuva tuosta Japson tontussa olevasta kiinteästi hissatusta tuesta...
Se sähkösinkki näyttää varmasti ihan asialliselta ja kestääkin kohtuullisesti.
Pitääkös jo aimmin tuen tilanneiden viä vahvistaa tilaus yv:llä kuten esim. meikäläisen?
Se sähkösinkki näyttää varmasti ihan asialliselta ja kestääkin kohtuullisesti.
Pitääkös jo aimmin tuen tilanneiden viä vahvistaa tilaus yv:llä kuten esim. meikäläisen?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Vastausta kaipaan minäkin tuohon jo varanneiden tilausvahvistukseen...Ahtopaine kirjoitti:...jesh hyviltä näyttää. Ajattelin vain kun tuossa aiemmin oli se kuva tuosta Japson tontussa olevasta kiinteästi hissatusta tuesta...
Se sähkösinkki näyttää varmasti ihan asialliselta ja kestääkin kohtuullisesti.
Pitääkös jo aimmin tuen tilanneiden viä vahvistaa tilaus yv:llä kuten esim. meikäläisen?
Tuo on tietääkseni nimimerkki "Japso":n itse tekemä tuki ja ei liity näihin tukiin millään muulla tavalla kuin sillä että on esillä näillä sivuilla ja kyseinen kaverihan tämän viestiketjun on aloittanutkin...
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
TeePeen toimittama poikkituki asennettu
Nyt on sitten asennettu CD-tonnariin TeePeen toimittama poikkituki.
Tuki on työnlaadultaan korkeatasoinen. Leikkausjälki on siisti, samoin hitsaukset. Hyvä !
Minulla tuki ei käynyt suoraan paikalleen. Syy oli se, että olen ohjattavuuden parantamiseksi jo aikaisemmin kallistanut joustitukien yläpäitä 5 mm taaksepäin (lisää casteria). Niinpä minun piti ottaa vingulla hieman metallia pois. No problem.
Kävin ajamassa yhden tutun pikkutien pätkän ennen tuen asennusta. Asennuksen jälkeen noin tunnin kuluttua ajoin saman pätkän uudestaan. Kommentit: Ajovaikutelma muuttui siten, että tuntui kuin autoon olisi vaihdettu piirun verran jäykempi alusta eli jousitus. Ero ei ole iso, mutta havaittava. Napakka tuntuma, sanoisin. Kannatti laittaa tuo poikkituki.
Ja kuten sanotaan, puroista se jokikin syntyy. Samoin auton ajettavuus.
Monet kiitokset TeePee:lle poikkitukiprojektin läpiviennistä.
Tuki on työnlaadultaan korkeatasoinen. Leikkausjälki on siisti, samoin hitsaukset. Hyvä !
Minulla tuki ei käynyt suoraan paikalleen. Syy oli se, että olen ohjattavuuden parantamiseksi jo aikaisemmin kallistanut joustitukien yläpäitä 5 mm taaksepäin (lisää casteria). Niinpä minun piti ottaa vingulla hieman metallia pois. No problem.
Kävin ajamassa yhden tutun pikkutien pätkän ennen tuen asennusta. Asennuksen jälkeen noin tunnin kuluttua ajoin saman pätkän uudestaan. Kommentit: Ajovaikutelma muuttui siten, että tuntui kuin autoon olisi vaihdettu piirun verran jäykempi alusta eli jousitus. Ero ei ole iso, mutta havaittava. Napakka tuntuma, sanoisin. Kannatti laittaa tuo poikkituki.
Ja kuten sanotaan, puroista se jokikin syntyy. Samoin auton ajettavuus.
Monet kiitokset TeePee:lle poikkitukiprojektin läpiviennistä.
Matsu
9000 Griffin 1994
900i Special 3-ovinen 1987
9000 Griffin 1994
900i Special 3-ovinen 1987
Kiitoksia paljon palautteesta ja hienoa että olet tyytyväinen tukeen.
Sen verran vielä siitä että missä vaiheessa mennään niin melkein kaikki tuet on saatu hitsattua ja laippojen väliset putketkin on jo tilattu. Edellisiä putkia kun tarkistin niin huomasin että prässäys vaiheessa suuri osa putkista oli repeytynyt ja niitä kaikkia ei saatu enää edes hitsaamalla kuntoon. Mutta hiljaa hyvä tulee
Sen verran vielä siitä että missä vaiheessa mennään niin melkein kaikki tuet on saatu hitsattua ja laippojen väliset putketkin on jo tilattu. Edellisiä putkia kun tarkistin niin huomasin että prässäys vaiheessa suuri osa putkista oli repeytynyt ja niitä kaikkia ei saatu enää edes hitsaamalla kuntoon. Mutta hiljaa hyvä tulee
Olet saanut ilmeisesti pituus-saumallista putkea ja sehän aukeaa prässätessä. PITÄÄ olla saumatonta putkea jolloin yllätyksiltä vältyt.TeePee kirjoitti:Kiitoksia paljon palautteesta ja hienoa että olet tyytyväinen tukeen.
Sen verran vielä siitä että missä vaiheessa mennään niin melkein kaikki tuet on saatu hitsattua ja laippojen väliset putketkin on jo tilattu. Edellisiä putkia kun tarkistin niin huomasin että prässäys vaiheessa suuri osa putkista oli repeytynyt ja niitä kaikkia ei saatu enää edes hitsaamalla kuntoon. Mutta hiljaa hyvä tulee
Hienoja kapineita teette !!
Kyllä se saumatonta on mutta siis se repeäminen tapahtui kun päät oli ensin lyöty lyttyyn ja sen jälkeen tehtiin tuo lyttyynlyönti että mahtuu ilmastoinnin putket alta. Niin se lyttäys oli painettu liian läheltä ensimmäistä lyttäystä ja liian syvälle. Huomasin sen kun vertasin itse tekemiäni putkia ja erään tutun prässillä töissä olevan tekeleitä. Luulisi että olisi mennyt toisin päin!
Mitkäs ne pintakäsittely vaihtoehdot olikaan.
http://www.speedparts.se/images/prod/ch ... 0,2910.jpg
Vaan, kun tollaisenkin saa hiukan yli huntilla niin.
http://www.speedparts.se/images/prod/ch ... 0,2910.jpg
Vaan, kun tollaisenkin saa hiukan yli huntilla niin.
Kromipinnoite tulee ellei ostaja halua välttämättä sähkösinkittynä jolloin hinta 10€ halvempi.
Speedpartsin kapistus kustantaa 1350kr joka on tämän päivän kurssin mukaan 147,15€. Tämä minun versioni 80€. Onhan tämä melkein puolet halvempi, kuin tuo niin kuvittelisi ihmisten valitsevan edullisemman vaihtoehdon
Speedpartsin kapistus kustantaa 1350kr joka on tämän päivän kurssin mukaan 147,15€. Tämä minun versioni 80€. Onhan tämä melkein puolet halvempi, kuin tuo niin kuvittelisi ihmisten valitsevan edullisemman vaihtoehdon
Hyvin toimii ja istuu...
Minäkin ostin ja asensin tuossa reilu kuukausi sitten. HIenoa työnjälkeä ja hyvin mitoitettu. Sanottakoot, että itselläni tuo tuli 2,3 T vm.-92 ja ei mitään ongelmia öljynmittatikun käytön kannalta. Korkkikansi jää osittain reunasta tuen linjalle, mutta tikku joustaa kevyesti tuon toimenpiteen osalta. Öljyn täytöassä olen aina käyttänyt suppiloa, joten ei siltäkään osin poikkituen irroitustarvetta.
Mielestäni pokkituen jäykkyyden lisäys on selkeä suuremmilla nopeuksilla mutkissa ajettaessa.
Omani ostin pinnoittamatta ja käsittelin pohjamaalilla ja mattamustalla. Melko huomaamaton lopputulos konehuoneessa.
Mielestäni pokkituen jäykkyyden lisäys on selkeä suuremmilla nopeuksilla mutkissa ajettaessa.
Omani ostin pinnoittamatta ja käsittelin pohjamaalilla ja mattamustalla. Melko huomaamaton lopputulos konehuoneessa.
Hanaa hillitysti!
-
- "Kaasari"
- Viestit: 48
- Liittynyt: Su Heinä 04, 2004 21:03
- Paikkakunta: Lieksa
En ehtinyt viikonloppuna tekemään tukia valmiiksi. Olen juuri lähdössä niitä tekemään, kun kerrankin on aikaa. Huomenna lähtee pintakäsittelyyn ellei tule mitään ongelmia. Ilmoittelen täällä sitten kun ne on valmiit.
EDIT: ei oo edes totta... Putket on liian paksuja. Ei naurata todellakaan enää yhtään. Yritetään saada huomen iltapäiväksi oikeanlaista putkea.
EDIT: ei oo edes totta... Putket on liian paksuja. Ei naurata todellakaan enää yhtään. Yritetään saada huomen iltapäiväksi oikeanlaista putkea.