Yks vatipää lisää.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Termos »

Joku hakutoiminnon sivuhaara minut ohjasi tähän ketjuun, yleensä en tonnaripalstaa pahemmin seuraa.
Mutta kannatti lukea ketju läpi, vaikka pahimmat purkaukset on ilmeisesti siivottu, niin olihan tässä viihdettä kerrakseen :lol:

En tiedä kumpi naurattaa/säälittää enemmän:
Mersumiehen vastoinkäymiset, vai TosiSaabistien ItkuRaivoParahdukset kelvottoman autoyksilön takia kirjoitettuihin vitutusviesteihin koko merkkiä vastaan :wink:

No tämä jäi kyllä erityisesti minua kaivertamaan. Henkilökohtaisesti:
Minuteman kirjoitti:...
Tekstinpötkyläsi menee tällä palstalla täysin hukkaan ja kuuroille korville, ja vieläpä teet karhunpalvelusta tyrkyttäessäsi jotakin merkkiä muka edustaen sitä omalla verbaalisella kömpelyydelläsi mikä sinänsä on kylläkin tarinoittesi epäjohdonmukaisuuksineen ja provokatiivisene kömmähdyksineen ilmiömäistä...
Että sitten pitää vielä yrittää toista latistaa "verbaalisella kömpelyydellä" :mrgreen:

IMO tässä vänkäyksessä Mesedesi vei nokkelalla sanankäytöllään ja rempsakalla tarinankerronnallaan Minutemanin mukaälykästä vastaväittelyä pilkunnussimisineen ihan 100-0. :lol:

Noh, vika on ehkä minussa, yliannostus Minutemanin postauksia kaiketi?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Ja vielä kun aikanaan lupasit olla lukematta, ja oikein vastailematta minun postauksiini. :lol:

No tätä "aihetta" tekniikkaosiossa ei enää pahemmin offtopiciksi voi heittää, eli todetaan vain että voit toki olla ja toimia henkilökohtaisena perskärpäsenäni tällä foorumilla jos ja kun näyttää homma kiinnostavan. Ja tarkemmin määrittelemättä jättämäsi "Mukaälykäs" taitaa kohdallasi tarkoittaa sitä että et ymmärrä mistä on kulloinkin kyse, jolloin teksti on tietenkin lusikalla jaetulle "mukaälykästä".

No sanotaan sitten Suomeksi: Tarinan jonka tarkoituksena on vain ja ainoastaan saabin haukkuminen, vaikkakin on joko hölmöyttään tai sitten tarkoituksella oikein ostettu huono yksilö, ja jonkun muun merkin kehuminen vieläpä ilman ilmeisesti aikomustakaan saattaa (Saab) autoa kuntoon ja korjata sitä huolimatta täältä saaduista hyvistä neuvoista, ei ole tekniikkaosio vaan Off-Topic.

Minun mielipiteeni on siis, ei mikään Saab-fanaattisuus vaan se että tämänlaisten tarinoiden roikottaminen tekniikkaosion ykkösenä on aivan turhaa edellämainituista syistä ja tämänkin oikea paikka jos sellaista yleensäkään voisi olla, olisi OT-osio.

Ymmärretty?

Nimimerkki "Termoksen" fiksaatiosta minun nimimerkkiäni, persoonaani tai kirjoituksiani kohtaan en osaa sanoa mitään tyhjentävää koska en tiedä mistä psykopatologisesta tilasta on kyse.
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 808
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

Eilen pyörähdin kaupungilla ja miten osuvasti sattuikaan tätä topicia ajatellen.
Ensin kalevassa oli 190 marsu nokkapelti pystyssä. Apuvirtaa siinä huuteli kun ei ollut omin avuin ollut lähtenyt käymään.
Noo kaveria piti auttaa hädässä ja saatiinhan se siitä Saabin avustuksella käymään.
Kotiinpäin tullessa oli linnainmaan liittymässä 300CE hätävilkut päällä keskellä tietä. Syytä en jäänyt kyselemään kiireeni keskeltä.
Siinä se vaan nähtiin se mersujen paremmuus. Myös useita Saab merkkisiä Autoja näin, mutta kaikki oli toimivia. :P
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

olen edelleenkin kirjautuneena mersuforumille mutta kertaakaan en siellä ole valittanut tähti-merkkistä. vaikka joka foorumilla tuntuu olevan sama vittuilun henki päällä. kerroppas mesedesi mikä "kohina" autosta kuuluu ( mb w210 2.0 bensa-automaatti -96) eli laatikko vaihtaa ja toimii kuin pitääkin, öljyt on vaihdettu ja öljyinä atf220 eli juuri oikeat tohon 4-vaihteiseen automaattiin. eli "kohina" on sellainen kun veto on päällä ei kuulu mitään mutta heti kun päästät kaasun alkaa se kohina.. ei kuulu parkissa vaikka kierrättää, vaan heti kun kardaani pyörii niin alkaa. ja ei ole se kardaanin tukilaakeri joka pitää ääntä koska olen sen vaihtanut.
ja vaikutusta ei ole vaikka heität N:än vauhdista päälle niin ääni pysyy eikä muutu. mutta töyssyyn kun ajaa ilman vetoa niin ääni muuttuu? missä vika?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
9000 Saabismi
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Marras 27, 2009 20:00

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja 9000 Saabismi »

scorpio_88 kirjoitti:olen edelleenkin kirjautuneena mersuforumille mutta kertaakaan en siellä ole valittanut tähti-merkkistä. vaikka joka foorumilla tuntuu olevan sama vittuilun henki päällä. kerroppas mesedesi mikä "kohina" autosta kuuluu ( mb w210 2.0 bensa-automaatti -96) eli laatikko vaihtaa ja toimii kuin pitääkin, öljyt on vaihdettu ja öljyinä atf220 eli juuri oikeat tohon 4-vaihteiseen automaattiin. eli "kohina" on sellainen kun veto on päällä ei kuulu mitään mutta heti kun päästät kaasun alkaa se kohina.. ei kuulu parkissa vaikka kierrättää, vaan heti kun kardaani pyörii niin alkaa. ja ei ole se kardaanin tukilaakeri joka pitää ääntä koska olen sen vaihtanut.
ja vaikutusta ei ole vaikka heität N:än vauhdista päälle niin ääni pysyy eikä muutu. mutta töyssyyn kun ajaa ilman vetoa niin ääni muuttuu? missä vika?
Mun veikkaus: vetarit/ perä...
Saab 9000 TIC -96 +280hp/ 590Nm
+480000km kerho
Enemmän irti vahnoista vehkeistä
Sierra Cosworth V6 (voimaa.com)
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Scorpio: Tavattoman vaikea sanoa pelkän tekstin pohjalta mitään eksaktia vastausta, mutta arvelisin nyt vaikka perän poskilaakereita tai muita vastaavia osia, jotka liikkuu silloin, kun koko autokin liikkuu.

Mutta pysytään saabeissa. Jos haluat keskustella mersujen tekniikoista, niin heitellään tekstiä joko yyveenä, tai sitten toisella laudalla.

Ihan yleisen hyvinvoinnin takia. :D

Ja vielä kerran. En tosiaankaan tiennyt mitä kaikkea tuosta saapista voikaan käytön aikana löytyä. Koeajon aikaan se toimi ihan niin riittävästi, kun toivoinkin tuollaisen "talven yli" auton olevankin. Enkä usko että myyjäkään kusettamalla on kusettanut, koska auto oli hänelläkin vain 2 päivää ollut pihassa, ja tuskimpa hänkään nyt asiakseen on ruvennut ottamaan selvää, mitä tuommoinen 18 vuotias saapinreuhka pitääkään sisällään.

Ai niin. Sehän se vielä piti sanoa...
Saabin entinen omistaja oli antanut sen vaihdossa mersuun. :lol:
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5176
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Risto »

scorpio_88 kirjoitti:olen edelleenkin kirjautuneena mersuforumille mutta kertaakaan en siellä ole valittanut tähti-merkkistä. vaikka joka foorumilla tuntuu olevan sama vittuilun henki päällä. kerroppas mesedesi mikä "kohina" autosta kuuluu ( mb w210 2.0 bensa-automaatti -96) eli laatikko vaihtaa ja toimii kuin pitääkin, öljyt on vaihdettu ja öljyinä atf220 eli juuri oikeat tohon 4-vaihteiseen automaattiin. eli "kohina" on sellainen kun veto on päällä ei kuulu mitään mutta heti kun päästät kaasun alkaa se kohina.. ei kuulu parkissa vaikka kierrättää, vaan heti kun kardaani pyörii niin alkaa. ja ei ole se kardaanin tukilaakeri joka pitää ääntä koska olen sen vaihtanut.
ja vaikutusta ei ole vaikka heität N:än vauhdista päälle niin ääni pysyy eikä muutu. mutta töyssyyn kun ajaa ilman vetoa niin ääni muuttuu? missä vika?
Juuri tällaisia tilanteita varten mersuissa on kuskin näkökenttään sijoitettu rautalangasta väännetty ohje, jossa yksi sakara tarkoittaa: "korjaamo on tuolla päin" ja kaksi muuta kertovat aukioloajan: "avoinna 8.00 - 16.00".
Kuva
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja hatami »

Toi on kyllä hyvä. Tykkää :lol:
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Risto kirjoitti: Juuri tällaisia tilanteita varten mersuissa on kuskin näkökenttään sijoitettu rautalangasta väännetty ohje, jossa yksi sakara tarkoittaa: "korjaamo on tuolla päin" ja kaksi muuta kertovat aukioloajan: "avoinna 8.00 - 16.00".
Kuva
Eiiii...

Alaspäin osoittavat sakarat viittaa vetokoukkujen kiinnityspaikkoihin.
Jäljelle jäänyt sakara osoittaa mistäpäin voi kysyä teknistä neuvoa...
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Yksi teoria oli se työmiehen auto. Kasilta töihin, 12 syömään ja neljältä kotiin.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja hatami »

Päivällä Jyskän Varastomyymälän pihassa yksi farkku väyrynen yritti käyntiin mutta ei lähtenyt mihinkään,startti pyöritti hyvin mutta ei vaan syttynyt. Yritti sitten vielä rattia pyörittämällä joskos johtotähti syttyisi, ei vaan lähtenyt. Meinasin kysyä tarvitseeko nykästä vanhalla tonnarilla huoltoon. Sinne se vaan jäi syömään kynsiään. Maailma tarvitsee esikuvia. :lol:
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Mobilisti-lehtiä eilen lueskelin ja siellä mainittiin, että mersu ratsastaa laatuauton maineella, vaikka ei sitä ole enää pitkään aikaan ollut. Ajan pituuskin oli mainittu, mutta en muista oliko 15 vai 20 vuotta. Lehti taisi olla oikeassa, koska W124 on aivan käsittämättömän kestävä (ja laiska vakiona). Mitenkähän mahtavat nuo dieselmersut kestää viritettyinä? Uudemmista mersuista ei oikein tahdo positiivista kuulla kuin aivan uusina tietysti. Ja kyllä, tunnen useita mersujen omistajia ja olen itsekin yhden omistanut.

Jos dieseliä tarvitsen, on W123 tai W124 ja miksipäs ei pystylyhtykin hankintalistalla. Saabi on suosikkini, jos käyttövoima on bensiini. Missä muussa autossa saa tuohon hintaa tuollaisen suorituskyvyn kuin turbosaabissa?
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Wiljami
"Aero"
Viestit: 311
Liittynyt: To Joulu 07, 2006 21:06
Paikkakunta: Suonenjoki, Iisalmi

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Wiljami »

JiiVee kirjoitti: Missä muussa autossa saa tuohon hintaa tuollaisen suorituskyvyn kuin turbosaabissa?
Sepä se on monet väärää merkkiä vannovat saanut vaihtamaan Saabbiin. :) Jos taas luotettavuutta vannoo ihan ääripäähän, niin karvalakki ruiskutonnari on oiva valinta. Silläkin tosin pieksee noi vanhat diesel meset kiihtyvyydessä 100-0. Tossa ruiskusabassa kun kiihtyvyys riittää jopa melkein ohittamisen tarpeisiin.
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja puu »

Kyllä ainakin kakkosnelonen lähtee hienosti käyntiin jos on edes jotenkin kunnossa. Oman lavetin "kylmä"käynnistys viime talvelta (-17C):
http://www.youtube.com/watch?v=aceYfNFX52Y
Wiljami kirjoitti:... Jos taas luotettavuutta vannoo ihan ääripäähän, niin karvalakki ruiskutonnari on oiva valinta. Silläkin tosin pieksee noi vanhat diesel meset kiihtyvyydessä 100-0. Tossa ruiskusabassa kun kiihtyvyys riittää jopa melkein ohittamisen tarpeisiin.
Pitäisin tällä kriteerillä kyllä parempana valintana esim. 300D:tä. Pienellä syötönruuvauksella saa kuitenkin yhtä rivakaksi kuin vaparitonnarin ja luotettavuus on varmasti parempi.

Ja mersuissahan on tunnetusti hyvät jarrut, joten tuo "100-0" -kiihtyvyys riippuu enemmänkin renkaista. Äläkä vaitä että ymmärsin väärin. :wink:
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Wiljami
"Aero"
Viestit: 311
Liittynyt: To Joulu 07, 2006 21:06
Paikkakunta: Suonenjoki, Iisalmi

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Wiljami »

puu kirjoitti: Pitäisin tällä kriteerillä kyllä parempana valintana esim. 300D:tä. Pienellä syötönruuvauksella saa kuitenkin yhtä rivakaksi kuin vaparitonnarin ja luotettavuus on varmasti parempi.

Ja mersuissahan on tunnetusti hyvät jarrut, joten tuo "100-0" -kiihtyvyys riippuu enemmänkin renkaista. Äläkä vaitä että ymmärsin väärin. :wink:
:mrgreen:

No jos siinä mun tuntemassa 300d oli sitten jtn vikaa, kun ei jaksanut mennä ruuvattuna edes kakkosella. Vaparitonnari sensijaan oli siihen verrattuna kunnon formula! 8)

Jos toi tieto nyt ei pitänytkään paikkaansa, niin voishan tommosen 300d:een laittoo jäälle!
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Vastaa Viestiin