Ysitonnareiden mallivikoja???

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

qaw kirjoitti:Höpön löpön, CD on se ainoa oikea. Niin puhuttiinhan 900CD:stä? ;)
900:sista en muuta voisi harkitakaan, kuin CD:tä. ;-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Re: Vikojako ?

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

9000CD23T kirjoitti:
ek6149 kirjoitti:Itselläni on 9000 CD 2,3 turbo automaatti -91.
En ole edes huomannut mitä vikoja pitäs olla, ellei vioiksi katsota Hellan tekemää takapaneelia, joka vuosien saatossa on päässyt haalistumaan tosin siitäkin huolesta pääsi vaihtamalla eroon. Sama vika myös etusäleikössä, josta muovin päältä on "kromaus" irtoillut, käynti Biltemassa riittää.
Moottorin viaksi TM joskus mainitsi sellaisen voiman siirron, joka aiheuttaa automaatissa nykäyksen. Totta onkin, että kun polkasen tallan pohjaan, että varpaat näkyy veivinreijästä, niin moottori etsii sopivan vaihteen sellaselle survaisulle ja silloin tuntuu persauksissa pieni nykäys, ei siis niskat mene sijoiltaan,- ei niin voimakas kuiteskaan.
Tosin, kun kaasua painetaan tasaisesti niin nykäystä ei tunnu lainkaan ! Huippunopeus yli 200 km/t tulee nopeesti. Eli tollaset TM testit on nekin vähän suhteellisia. TM totesi, että seuraavassa (-92) mallissa olisi jo tämäkin vika muka korjattu, en tiedä kun en oo päässyt koklaamaan ja vertaamaan omaani.
Minun tonnarissa (vm-91 musta) ihan samat viat kuin sinulla, valomaski takana ja maski hilseilee.
Itse maalasin valomaskin matta mustalla, tuli hyvän näköinen vaikka itse sanonkin.
Myykö se Biltema noita maskeja..? ( vai miten korjasit )
Itse ajattelin maalata siitä päältä..no täytynee katsoa.
:D
Mä chattailin Hellan kans ja ne vaan nosti kädet pystyyn, että ei voi mitään. Takapaneelin kuulemma pitääkin hilseillä iän myötä ! On ollut kosteuden ja ilman kans tekemisissä, josta johtuen värit ei pidä ikuisesti, ne sano, ettei voi edes maalata uudelleen, kun kysyin mitä maalia ne käyttää. Jos maalaa, niin tämä vanha kuivunut muovi alkaa halkeilla, koska uusi maali vanhassa muovissa reagoi sillain keskenään. Mä ostin sit uuden, tilasin suoraan Ruotsista 123 euroa 50 senttiä + postikulut. Tuli aikapaljonkin halvemmaks kuin Suomessa Metro-Autossa 325 euroa ja Jyväskylässä ProCar sentterissä 200 euroa (ei taida enään tilata niitä).
Etu maski hilseilee niin vähän, eikä pahasti vielä näy, joten ajelen sillä vielä.
Kysyin muuten Hellalta, joka valmistaa niitä takapaneeleita Suomessa, ettenkö vois ostaa heiltä suoraan sitä, niin eivät myyneet koska niillä on jonkun Saabin kans diili, ettei saa myydä muille kuin Trollhättaniin suoraan tehtaalle.
Ja kyllähän se näillä tehoilla pitääkin nykäistä, ja rilla jauhaa todella helposti.
Sateella ei meinaa uskaltaa painaa kaasua ollenkaan.
Se moottorin kumityyny siinä ylhäällä vaikuttaa todella paljon näihin nykäyksiin, itse jäykistin moottorin puoleisen kumin kun oli halki, no lievä värinä lisääntyi tyhjäkäynnillä ( tuntuu lievänä kabiinissa ) mutta eipä nykkäisyt tunnu niin terävinä enää.
Täytyy tsekata toi tyyny, mulla on katsastus parin viikon sisällä ja täytyy takaiskarit vaihtaa, joten siinä yhteydessä pajalla pojat voi katsoa ton motskarin kiinnitys tyynyn, -kiitti vinkistä.
Vastaa Viestiin