![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Turbokin voi lopettaa hirttämisen kun voitelet hukkaportin hereäksi. Jos hukkaportti ei avaudu, paine turbiinipuolella voi nousta kolmeen baariin ja voitelukalvo rikkoontuu.
Puhallinkotelolta kiinnitysklipsit irti (vähän hankala selittää sijaintia, joku toivottavasti tarjoaa kuvan missä ne näkyy), puhaltimen piuha irti, lämmönsäätöläpän tanko irti, höyrystinkoteloa kammeten kohti auton kylkeä ja puhallinkotelo pois paikoiltaan, niin alkaa kenno olla lähellä. Ainakin mun tartti nypätä myös pyyhinkoneisto pois edestä, en ole varma onko tuo tarve muuttunut jossain välissä. Vanhassa versiossa kytkimen pääsylkkä on v-mäisesti edessä pyyhkijäkoneistoa irrottaessa.9090909090 kirjoitti:Kattelin ohjeita täältä ja muualta ja joka paikassa sanotaan ilmastoinnillisen tonnarin kennoon jo käsiksi pääsemisen olevan hankala homma, ja jos se on sitä taitavalle saabbiharrastajalle niin mulle miltei mahdoton. Mut jos joku jaksaa neuvoa ni kiinnostaa kyllä, eli oireet oli tossa aikasemmassa viestissä. Tarviin oikestaan ihan invalidiohjeet eli mikä on seuraava siirto kun väliseinä ja suojakansi on pois, että pääsee käsiksi kennoon/letkuihin. Koitin haulla tosiaan hakea mut löysin lähinnä juttuja miten se on vaikee homma jos on ilmastoinnilla.
Jäähdytys kyllä toimii sitten "normaalisti", mutta se sitten kanssa toimii, eli jos ilmastointi on päällä (ja kunnossa), puskee tonnari lämppärin kenno ohitettuna sisälle +6°C ilmaa, eli voi tulla vilu. Ilmastoinnin on-off -nappia ahkerasti tökkimällä voi pitää lämmön järkevissä rajoissa.9090909090 kirjoitti: äölkjhgf: toimiiko toi oikeasti, että jäähdytys toimii normaalisti? toi ratkaisu nimittäin kiinnostais jos osottautuu liian vaikeeksi oikea korjaaminen.
Ota irti se pyyhkimien edessä oleva muovi, siinä on muutama ruuvi, se lähtee irti ainakin minun mallissa ilman että pyyhkimiä tarvi ottaa irti. Tutki ne 2 letkua jota tulee sinne "akvaarioon" eli tulipeltikoteloon. Mä en näissä termeissä ole kovin hyvä mutta kaitpaha ymmärrät kun otat sen muovin veke, ja huomaat 2 letkua jotka tulee moottorista sinne sisälle joko pikaliittimen avulla tai niinkuin mulla ihan vain toisiinsa liitettyinä muoviputkien avulla. Jos ovat irti, sä voi päästä halvalla.jus kirjoitti:Lämppärin kennon pikaliittimessä pitäisi olla O-renkaat tiivisteenä, yksi kummallekin putkelle. Nythän ne O-renkaat on helppo vaihtaa kun järjestelmä on valmiiksi tyhjä.
Liitin pitäisi pysyä paikallaan kennossa liitosputkien välissä olevalla lukituskynnellä, joka lukkiutuu kennon putkien välissä olevaan kannakseen.
Onko lukituskynsi ja kennossa se kannas ehjä? Tuossa pikaliittimen kuva:
https://svenskasaabklubben.nordicshops. ... 385709.jpg
Sitten kun pääset enemmän ajelemaan, kannattaa varautua vaihtamaan se sylinterinkannen päädystä tuonne pikaliittimelle menevä letku. Yleensä halkeaa sieltä 90 asteen mutkasta kannen luota.