9000 V8-muutosspekulointia

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
aero
-
Viestit: 8750
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9000 V8-muutosspekulointia

Viesti Kirjoittaja aero »

Se voimalinja on kai pääosin sama. 156 Q4 on vaan niin paljon harvinaisempi, että 159 on helpompi löytää ja Keski-Euroopan tarjonnan jos ottaa mukaan, voi helposti päästä jopa halvemmalla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: 9000 V8-muutosspekulointia

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jos tuolle linjalle lähdetään, nii eiköhän se olisi helpoin ottaa joku erillisellä rungolla oleva neliveto, ja istuttaa siihen päälle tonnarin kori :lol: . Vaikka chevy Blazer, tulis samaan syssyyn veekasi ja neliveto :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: 9000 V8-muutosspekulointia

Viesti Kirjoittaja Haza »

Keskieurooppa tietysti, nettiautossa tuskin on niin montaa Q4 mallista riippumatta että tarvis kahta kättä niiden laskemiseen ja 159 Q4 maksaa varmaan 5-numeroisia summia suomessa.

156 Q4 hinnat näyttäisi alkavan ~3k€ etelämpänä ja 159 ~5k€
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: 9000 V8-muutosspekulointia

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Ainut oikea vaihtoehto V-koneesta tonnarin keulalla löytyy Ugin Saab automuseosta.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
aero
-
Viestit: 8750
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9000 V8-muutosspekulointia

Viesti Kirjoittaja aero »

^^Kappas, viiskutosten hinta on sitten laskenut siitä kun viimeksi moisia hämmästelin.

^Ne vaan tuppaa oleen vähän harvassa :D
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: 9000 V8-muutosspekulointia

Viesti Kirjoittaja Risto »

Jos kotimaista konetta hakee, niin aikoinaan alihankintamessuilla esiteltiin Suomessa tehtyä kasikonetta ja muistaakseni kyseessä oli TVR:n moottori.
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: 9000 V8-muutosspekulointia

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Mä oon ajatellut että Lansia Thema 8.32 moottori olisi suht helppo sujauttaa tonnarin pellin alle?

Ovathan autot "sukua" keskenään. Sopisiko etupään apurunko jopa suoraan tonnariin?

Siellähän on pellin alla aito Ferrarin V8 3,5 litraa ja 32 venttiiliä :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
aero
-
Viestit: 8750
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9000 V8-muutosspekulointia

Viesti Kirjoittaja aero »

Aito ja aito. Ferrarin valmistama ja suunnittelema juu, mutta ristikampuralla, koska Lancia ei saanut kuulostaa Ferrarilta :(
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 V8-muutosspekulointia

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^Hymiövalinnassa havaittavissa jenkkityylin vastaisuutta :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
aero
-
Viestit: 8750
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9000 V8-muutosspekulointia

Viesti Kirjoittaja aero »

Riippumatta siitä, pitääkö ristikampurakasin röpötyssoundista vai ei, olisi Theman kasi italialaisemman ja Ferrarisemman oloinen tasokampuralla. Tuo Ferrarin koneen väkinäinen "pilaaminen" siis harmittaa ainakin mua.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9000 V8-muutosspekulointia

Viesti Kirjoittaja vmt »

Tuha kirjoitti:Ainut oikea vaihtoehto V-koneesta tonnarin keulalla löytyy Ugin Saab automuseosta.
Tai sitten jostain muualta, koska eikös se niin menny että niitä tehtiin seitsemän, joista kaksi on Ugissa - toinen esillä salin nurkassa ja toinen siellä tonnarin pellin alla - yksi Linnavuoren museossa, kaksi ajettiin hajalle testeissä ja kaksi on jossain, mutta missä?
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
0009
"Viggen"
Viestit: 590
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 20:25

Re: 9000 V8-muutosspekulointia

Viesti Kirjoittaja 0009 »

vmt kirjoitti:...
Tai sitten jostain muualta, koska eikös se niin menny että niitä tehtiin seitsemän, joista kaksi on Ugissa - toinen esillä salin nurkassa ja toinen siellä tonnarin pellin alla - yksi Linnavuoren museossa, kaksi ajettiin hajalle testeissä ja kaksi on jossain, mutta missä?

http://www.saabisti.fi/miscellanea/saab ... ete-story/

The SAAB 9000 V8i is currently on display at the Uusikaupunki car museum (it has been driven approximately 65 000 kilometres in total), along with one of the test engines. Another test engine is on display at the Linnavuori plant museum. Rest of the engines and all the parts were sent to Uusikaupunki factory when the project was closed down – they have completely disappeared and according to most sources were destroyed when Saab 9000 production ended.
http://www.saabisti.fi/miscellanea/saab ... ousel-3068

Video:
https://youtu.be/pVidhrnLFf0
0009
"Viggen"
Viestit: 590
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 20:25

Re: 9000 V8-muutosspekulointia

Viesti Kirjoittaja 0009 »

Vastaa Viestiin