cs vilkuista

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

jus kirjoitti: Automaattitonnarissa on manuaalivaihteistoa varten pakkivalokytkimen johtoliitin tyhjän panttina. Siinä on pakkivalojen jännite saatavilla. Liitin lienee jossain akkutelineen ympäristössä piilotettuna.
Hmm. Erittäin mielenkiintoinen huomio, täytyypi tutkia löytyykö sieltä valkoinen johto 8O
Jesss. Onhan siellä liitin jossa on valkoiset piuhat (johtokotelossa akun takana). Toisessa valkoisessa jatkuva virta sulakkeelta 9 ja toisessa signaali pakin ollessa päällä. Onkohan tuohon plugiin olemassa valmista koirasliitintä? (minäkö muka perfektionisti) :twisted:
Ei muuta kuin rele tähän "herätteeseen" ja vot! huomenna löytyy valoa peruutettaessa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

MacTurbo kirjoitti:Hmm. Erittäin mielenkiintoinen huomio, täytyypi tutkia löytyykö sieltä valkoinen johto 8O
Pitäisi löytyä liitin, jossa kaksi valkoista johtoa, 135 ja 136. Itseasiassa 136:een tulee vm 96:ssa vaihteenvalitsimen asentokytkimeltä jännite, joka menee pakkivaloreleen käämille. Jos laitat kovin tehokkaat sivuperuutusvalot, rele tuohon väliin voisi olla paikallaan.

Vm 92:ssa siihen tulee sama mikä menee taakse pakkivaloille (releen jälkeen ).
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Heh näemmä kirjoitellaan lähen samanaikaisesti :D :D :D :D
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

jus kirjoitti:Jos laitat kovin tehokkaat sivuperuutusvalot, rele tuohon väliin voisi olla paikallaan.
Mikähän on rajana tuolle kovin tehokkaalle? Jos laittas ihan perinteiset 21W hehkut, niin uskaltaako laittaa ilman relettä?

Ja olisiko MacTurbolla/jus:illa heittää vaikka kuvaa tahi tarkempaa kuvausta mistä kohtaa ne johdot sieltä löytyy. Just nyt ei pääse pellin alle kurkisteleen, kun vettä tulee kuin aisaa. Mullahan on tuo tomaatti, joten saatais löytyäkin valmis johto, johon vaan liittimellä piuhat kiinni ja pakkivalot kehiin.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

G-mies kirjoitti:
jus kirjoitti:Jos laitat kovin tehokkaat sivuperuutusvalot, rele tuohon väliin voisi olla paikallaan.
Mikähän on rajana tuolle kovin tehokkaalle? Jos laittas ihan perinteiset 21W hehkut, niin uskaltaako laittaa ilman relettä?
No toiminee se ilman relettäkin, vm 89 näyttää olevan peruutusvalot kokonaan ilman relettä. Eli kaikille neljälle peruutusvalopolttimelle menee virta vaihteenvalitsimen asentokytkimen läpi. Tuskin sitä asentokytkintä on paljon huononnettu kun johonkin vuosimalliin on päätetty lisätä rele peruutusvaloja varten.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

G-mies kirjoitti:
jus kirjoitti:Jos laitat kovin tehokkaat sivuperuutusvalot, rele tuohon väliin voisi olla paikallaan.
Mikähän on rajana tuolle kovin tehokkaalle? Jos laittas ihan perinteiset 21W hehkut, niin uskaltaako laittaa ilman relettä?

Ja olisiko MacTurbolla/jus:illa heittää vaikka kuvaa tahi tarkempaa kuvausta mistä kohtaa ne johdot sieltä löytyy. Just nyt ei pääse pellin alle kurkisteleen, kun vettä tulee kuin aisaa. Mullahan on tuo tomaatti, joten saatais löytyäkin valmis johto, johon vaan liittimellä piuhat kiinni ja pakkivalot kehiin.

Matti
Ne johdot löytyy johtokourun sisältä, akun ja lokasuojan välistä (ainakin minun -96:ssa). Liitin on täsmälleen akun kohdalla, löytyy helposti, ovat peräti oman muovisukkansa sisällä. Johtokourun kansi on kiinni muovikynsillä, piece of cake.
Itse sovittelin 21W lamppuja, ja meinasin laittaa väliin releen ynnä sulakkeen. Tyhjä sulakepaikkakin löytyy valojen sulakeboksista konehuoneesta. Katsastukseen on sitten helppo napata joko sulake tai rele veks :D
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Kiitoksia neuvoista... tässä onkin tämä ilta vierähtänyt tietokoneen kanssa tapellessa. Vasta nyt uskalsin nettiin. Wintoosa herjaa koko ajan, että reksiterissä on kaikki persiillään ja puoliväkisin pakottaa ostamaan regcleanerin lisenssiä. Ad-aware ei taho löytää mitään ja mulla on rekisterissä 12 ongelmaa. Hitto, että voi joskus ärsyttää. No, huomenna kattellaan konetilasta piuhat ja suunnitellaan valojen laittoa. CS:sä ei taida olla kuin 3 pakkivaloa sitten, joten kai se asentokytkin sen kestää.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Piti kaivaa vanha aihe esille, kun tarviisin vielä tietoa, minkälainen liitin sopii suoraan siihen akkutelineen kohdalla olevaan piuhaan. Vilkuissa on nyt lampunkannat paikoillaan ja seuraava operaatio on johtojen veto paikalle, mutta sais hommattua oikeanlaisen liittimen valmiiksi.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

G-mies kirjoitti:Piti kaivaa vanha aihe esille, kun tarviisin vielä tietoa, minkälainen liitin sopii suoraan siihen akkutelineen kohdalla olevaan piuhaan. Vilkuissa on nyt lampunkannat paikoillaan ja seuraava operaatio on johtojen veto paikalle, mutta sais hommattua oikeanlaisen liittimen valmiiksi.

Matti
Minä en löytänyt siihen valmista liitintä ollenkaan, en edes EPC:stä. Otin kylmästi rosvoliittimellä siitä herätteen releelle.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

MacTurbo kirjoitti:Minä en löytänyt siihen valmista liitintä ollenkaan, en edes EPC:stä. Otin kylmästi rosvoliittimellä siitä herätteen releelle.
Hmm... Mimmi varmaan pitäisi sulle aiheesta kunnon puhuttelun :lol:, rosvoja ei nimittäin ole kuin länkkäreissä ja muissa filmeissä. Täytynee tutustua tuohon johtonippuun mittarin kanssa ja tehdä siihen kunnon liitäntä. Kattoo nyt millon jaksaa, syksyn pimeät illat tosin alkavat kannustaa vähitellen.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Rosvot ei kuulu autoympäristöön missään muodossa. Kiroan kyllä syvimpään paikkaan... Niistä ei ole kuin vaivaa. Kiva helppo käyttää mutta ensinnäkin hapettuu nopeasti, myös johdin hapettuu sisältä. Ihmeellisiä jännite häviöitä. jne... Eipä sillä kyllä mäkin niitä käytin kunnes autosähköasentajana niitä sitten poistelin ja mitä ihmeellisimpiä vikoja niiden aiheuttamana korjailin. Vieläkin nostattaa niskakarvoja.

Varsinkin nuo yleismallin vetokoukku setit jossa on nuo rosvot... :twisted:

Nykyisin vain tinaaminen ja kutistesukka käytössä jos hyvää liitintä ei ole tarjolla.

Kylläkin tuossa päivävalo jumpperi johdossa käytin ihan pyöreetä abikoa jupperi kaapelissa :oops: suojasin kyllä ele.sprayllä mutta kuitenkin.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

No olisihan tuota voinut tinaamallakin liittää, on vain niin pirun vaikeaa työntää kutistesukka johtoon, minkä kumpikaan pää ei ole "vapaana".
Lupaan purkaa "viritykseni" heti kun joku löytää liittimeen sopivan koiraspalan. :D
Lisäksi lupaan lopettaa muidenkin viritysten teon heti kun joku tuo tänne pimeimpään savoon lajitelman Saabiin sopivia abikoja. Täältä kun ei tahdo löytyä edes perusmalleja, tai sitten pitäisi perustaa tänne "oikea" AUTOtarvikeliike . :lol: :lol:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Nykyjään on tinaavia "abiko" jatkojakin.
Ainakin meillä duunissa.
Kirkkaan liimasukan sisällä on tinarengas.
Senkuin työntää kuoritut piuhat tinarengaan sisään ja lytistää vähän sormilla ja kuumailmapuhallinta perään. (esittelijä kylläkin lämmitti stendarilla) Ja hyvä tuli.
Kestää muka vetoa saman mitä johtokin ja on 100% vesitiivis.
Ihan käteviä mitä noita on jokunen tullut käytettyä. :)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tuon ständari tinan johtamis ominaisuudet eivät ainakaan ennen olleet kovin kummoiset. Eikä hapettumis ominaisuudetkaan oikeen vakuuttaneet. Mutta kyllä noita vastaan on tullut. No onhan se parempi vaihtoehto kuitenkin kuin tuo rosmo. :roll:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

OT: mites jos tuon rosvoliittimen "yhdyslevyn" tinaisi johtoihin, liittimen muoviosa toimisi suojuksena :?:
Menisikö silloin Saabismitarkastuksesta läpi :lol:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin