Varmaan siksi, kun ei ole kokemusta asiasta. CC tonnarin kori on löysä, huomaa jo tunkilla nostettaessa. CD/CS malleista ei ole meikäläisellä havaintoa.
Mitä tarkoitat että huomaa tunkilla nostettaessa? Jos meinaat että ovi aivan pikkiriikkisen kanittaa vastaan kun aukoo/laittaa kiinni, kun jokin kulma on ylhäällä niin voin sanoa että esim eräissä 90-luvun Lepoissa ei tahdo saada ovea kiinni jos sen erehtyy aukaisemaan kun on pikkuisen tunkkia alla...
No eipäs muuten ole löysä, minun cc-projektista oli rälläköity melkein puolet takapäästä pois ja vieläkin sitä sai nostella tunkilla haluamaansa asentoon ja ovi meni aina kiinni, samoin myös etupään kohdalla, sieltä oli ruoste vienyt lattiaa ja helmaa, ovet menivät tunkattuinakin kuin kassakaapissa, eikä nitkahtanut mihinkään. CS:n ja CC:n eroista en osaa sanoa mitään kun en ole CS:ää vielä hitsaillut
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kyllä se etupää on CC/CD/CS malleissa ihan yhtä löysä niistä iskareiden yläpäistä. Poikkitanko siis siis jäykistää korin iskarien kohdalta mihin kohdistuu melkoisia voimia. Väitän että vaikuttaa kaikissa korimalleissa, etenkin jos alla jäykemmät jouset.
Itselläni tosiaan hävisi kojelaudasta kaikki natina mukulakivillä rämistellessä joten kyllä tuo oikeasti auttaa.
peinu kirjoitti:Puhetta on, että CC-mallisen auton kori olisi huomattavasti löysempi kuin CD- tai CS-korisen. Joten mahtaakohan noihin CD/CS:iin olla huomattavaa hyötyä tuosta viritelmästä? Tollanen tyylikäs ripa kyllä nostaa hevosvoimia ainakin 35hp, väännössä ei suurempia muutoksia
Lunttasin bilsportista että vuonna 91/92 kun cs kori tulo markkinoille kori jäykkeni 25%
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525