Sähköantenni hus hiiteen :)
Tuosta sähköantennin kuuluvuudesta... Itselläni oli 9000 Audio System orggis kasettirammari ja sillä kuuluvuus oli todella heikkoa. Vaihdoin tilalle Pioneer DEH-P77MP ja kuuluvuus parani todella paljon. Vieläkin on hieman pätkimistä havaittavissa joillakin kuuluvuusalueilla, mutta kun vähän korjailin liitoksia niin parani.
Eli kannattaa ensimmäiseksi tarkistaa antennijohdon kunto sekä liitokset. Ja ainakaan mulla orggisrammari ei löytänyt kuin 2 kanavaa, pioneeri löytää kaikki =)
Eli kannattaa ensimmäiseksi tarkistaa antennijohdon kunto sekä liitokset. Ja ainakaan mulla orggisrammari ei löytänyt kuin 2 kanavaa, pioneeri löytää kaikki =)
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82
88 malli on CC , tai sitten CD, jos on peltinen takaluukku eli porrasperäTomi9000T kirjoitti:Minulla kun on tuo moottori antenni paskana.
Tuossa 88 turbo tonnaris CS
CS= Combi Sedan ?
Niin millainen tavallinen antenni siihen nyt sitten menee paikalle ?
Saako motonet / biltema
Vai joutuuko mennä merkki liikkeestä hakemaan.
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
No CC tuo on minusta aina ollut, ajattelin vain kun rekisteri ottees luki Combi Sedan. Mul on se Porrasperä sellainen samanlainen kun 9-3 autos.
Eli tälläinen, mutta ei ole minun auto....
http://users.tkk.fi/~jus/saab/9000/9000_02.html
Eli tälläinen, mutta ei ole minun auto....

http://users.tkk.fi/~jus/saab/9000/9000_02.html
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Tuo Motinetin "moottoriantenni" on pelkkä antenniteleskooppi + nailonruoto. Ei suinkaan koko tsydeemi.MP kirjoitti:joo CC se onSe moottoriantenni vissiin maksaa Motonetissä alle parikymppiä.. TOsin en muista oliko se CS malliin vai mihin
Käy ainakin 9000:iin, 900:iin ja 9-3:iin.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Kuulemma tuo Motonetin ruoto ei passaa ilman askartelua uuteen vm. 92- CS-koriin askartelematta. PCS:ltä saa tuohon heittämällä sopivan hintaan 17€.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 08:24
- Paikkakunta: Turku
Motonetin antenni
Terve,
ostin juuri tunti sitten Motonetistä kyseisen antennin ja oletin sen menevän heittämällä -93 aeroon. Paljonkos sen kanssa täytyy askarrella että saa paikalleen?
ostin juuri tunti sitten Motonetistä kyseisen antennin ja oletin sen menevän heittämällä -93 aeroon. Paljonkos sen kanssa täytyy askarrella että saa paikalleen?
Askartelin tuossa muutama viikko sitten Sinikkaan, eli tuohon signaturen 9-3:een sisäantennin. Oli varmaan vajaan tunnin askartelu ulko-oven edessä, kun teki liitokset juottamalla (piti vähän jatkaa johtoja), paitsi tietysti yksi liitos Mimmin mieliksi rosvolla 
Ensimmäisenä laitoin tietysti ration pois päältä ja pomppasin tunkemaan moottoriantennin pohjaan asti. Takapaksista piti raottaa verhoiluja sen verran, että sain kytkettyä kaikki littiimet irti moottoriantennista.
Laiton lasiin liimattavan antennin Motonetistä joku 17e?. Maajohto antennilta kartanlukijanvalon kosolin ruuvin alle. Tungin virtajohdon sekä antennijohdon kattoverhoilun väliin ja a-pilarin verhoilun reunan alta etukaiuttimen säleikön vierestä hanskalokeron taakse. Arutoraadio piti tietysti irroittaa, että pystyi irroittamaan vanhan moottoriantennin antennijohdon ja sen paikalle sitten uuden antennin johto. Virta uuteen antenniin TIETYSTI RYÖSTÄJÄLLÄ moottoriantennin herätepiuhasta.
Tulipa sitten kuunneltua radiota Keljon Citymarketin harjattomassa vaahtopesussa, missä ei lähtenyt mikään lika vaan päinvastoin: Liinalla kuivatessa auto tuli täyteen nukkaa. Raivostutti! Paremmin olisi rahat sijoitettu vaikka mustalaisten arpajaisissa tai TV-luvassa...

Ensimmäisenä laitoin tietysti ration pois päältä ja pomppasin tunkemaan moottoriantennin pohjaan asti. Takapaksista piti raottaa verhoiluja sen verran, että sain kytkettyä kaikki littiimet irti moottoriantennista.
Laiton lasiin liimattavan antennin Motonetistä joku 17e?. Maajohto antennilta kartanlukijanvalon kosolin ruuvin alle. Tungin virtajohdon sekä antennijohdon kattoverhoilun väliin ja a-pilarin verhoilun reunan alta etukaiuttimen säleikön vierestä hanskalokeron taakse. Arutoraadio piti tietysti irroittaa, että pystyi irroittamaan vanhan moottoriantennin antennijohdon ja sen paikalle sitten uuden antennin johto. Virta uuteen antenniin TIETYSTI RYÖSTÄJÄLLÄ moottoriantennin herätepiuhasta.

Tulipa sitten kuunneltua radiota Keljon Citymarketin harjattomassa vaahtopesussa, missä ei lähtenyt mikään lika vaan päinvastoin: Liinalla kuivatessa auto tuli täyteen nukkaa. Raivostutti! Paremmin olisi rahat sijoitettu vaikka mustalaisten arpajaisissa tai TV-luvassa...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
nuppimutter
Äsken vaihdoin -97:aan Motonetin "ruodon". Homma helpottui paljon kun huomasin, että antennin nuppi on kierteellä kiinni. Eli vanhasta piiskasta nuppimutteri auki, vanha ruoto pois ja uusi Motonetin versio tilalle, ja VANHA nuppimutteri kiinni. Eli uudesta Motonetin antennista käytin vain sen ohuimman osan, missä muovinen hammastus on mukana.
Vanhojen osien käyttö siis sen takia, että Motonetin piiskassa on paljon erikokoisia osia vanhaan verrattuna.
Vanhojen osien käyttö siis sen takia, että Motonetin piiskassa on paljon erikokoisia osia vanhaan verrattuna.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
#2545
Olipa ihan fiksusti kikkailtu, vaikka olisit saanut oikeanlaisen antennin ProCarServiceltä lähes samaan hintaan. Moni on tuossa tilanteessa muokannut itse antenniputkea, mutta siinä tilanteessa vanhasta antennista ei varmaan ole ollu juuri mitään jäljellä tuota sinun tapaasi ajatellen. No, hyvä että tuli kuntoon.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
No itse ostin pro carserviceltä tuon piiskaosan, on muuten lyhempi kuin tuo alkuperäinen. (CD)
Nyt ei toimi niinkuin pitäs, ei mene pohjaan asti.
Naksuu muutaman kerran kun tulee ylös tai siis kun teleskooppiosa loppuu. selkeesti moottori haluais ajaa piiskaa ylemmäs, mutta kun ei oo putkee enää mitä nostas.
Sama homma alaspäin mennessä, teleskooppia jää näkyviin n. 35-40cm mutta moottori haluais vetää alemmas.
Saattaa muuten ollakkin jokin jumitus, kun alaspäin senhän pitäis mennä ihan siitä vaan.
Mistä moottori "tietää" miten paljon sen pitää pyöriä?
Nyt ei toimi niinkuin pitäs, ei mene pohjaan asti.
Naksuu muutaman kerran kun tulee ylös tai siis kun teleskooppiosa loppuu. selkeesti moottori haluais ajaa piiskaa ylemmäs, mutta kun ei oo putkee enää mitä nostas.
Sama homma alaspäin mennessä, teleskooppia jää näkyviin n. 35-40cm mutta moottori haluais vetää alemmas.
Saattaa muuten ollakkin jokin jumitus, kun alaspäin senhän pitäis mennä ihan siitä vaan.
Mistä moottori "tietää" miten paljon sen pitää pyöriä?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 08:24
- Paikkakunta: Turku
sama vika
Ajattelin että olisikos vanhasta jäänyt kuitenkin nailon piiskan palanen kun ei vedä pohjaan asti. Mutta ihan samat oireet ovat myös minulla.
Oliko siinä joku keltainen pahvi, mihin antenni on kelmutettu kiinni? Sellainen sen mun taitaa olla...Vaan hyvin kuuluu. Motonjetistäpä hyvinkin.ng900aero kirjoitti:Mistä löytyisi hi-end -tasoinen lasiantenni tuon kammottavan sähköpiiskan tilalle? Motonjetissä oli kaksi onnettoman näköistä italialaista, tuskin niillä kuuluu mitään?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11