Alusta asiaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

JouniCSE kirjoitti:Onko muuten olemassa joku tapa millä ne puslat saa edes suht helposti sinne kallistuksenvakaajan päihin?
Tarkoittanet takimmaisen vakaajan puslia? Nehän menee paikalleen kun leikkaa puukolla puslan toisen pään hieman kartiomaiseksi, voitelee sen jollakin tökötillä ja painaa ruuvipuristimessa hylsyn kanssa paikalleen.

Toinen vaihtoehto on käyttää kunnon prässiä ja sopivia hylsyjä jolloin vuolemisen voi jättää tekemättä, tosin helposti ne eivät paikalleen mene sittenkään.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

JouniCSE kirjoitti: Onko muuten olemassa joku tapa millä ne puslat saa edes suht helposti sinne kallistuksenvakaajan päihin?
Tapeltiin toisen kanssa, kunnes keksittiin helppo tapa:

Löytyi sopiva kartiomainen putki, joka hitsattiin muutamalla pisteellä ohuemmasta päästä vakaajaan kiinni. Tämän jälkeen prässillä pusla paikoilleen, toimii kuin suppilo. Meni todella helposti kun tuo putki ohjasi puslan paikoilleen.

Ongelmana oli puslan kääntyminen vinoon ilman tuota putkea.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

tevisu kirjoitti: Tapeltiin toisen kanssa, kunnes keksittiin helppo tapa:

Löytyi sopiva kartiomainen putki, joka hitsattiin muutamalla pisteellä ohuemmasta päästä vakaajaan kiinni. Tämän jälkeen prässillä pusla paikoilleen, toimii kuin suppilo. Meni todella helposti kun tuo putki ohjasi puslan paikoilleen.

Ongelmana oli puslan kääntyminen vinoon ilman tuota putkea.
Joo vinoon meinas mennä ja hermot meni. Onkohan saabilla ko. toimenpiteeseen joku erikoistyökalu? Noi tarvikepuslat kun on vielä niin kovaa kumia niin ne ei meinaa millään suostua menee. Jos tarttee joskus taas noitten kans puljata niin pitää toi "suppilo" koittaa värkätä.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

...mistäs tommosia kartiosuppiloita löytyy valmiina?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Ahtopaine kirjoitti:...mistäs tommosia kartiosuppiloita löytyy valmiina?
Kaverin hyllystä sattumalta löytyi. Pituutta ei ollut kuin 60 mm ja juuri passeli kooltaan tuohon hommaan. Pitää kysäistä mihin alunperin tarkoitettu.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Eipä kauaa kestäny bilsteinit, toisest etutolpasta on mehut ulkona.
En enää ite ostas näitä, toi sachin satsi on parempi. Jos näitä ostelette
niin kyselkää etukäteen millanen takuu on.. tuntuu olevan senkin kanssa vaikeeta. Kalliita paskoja.
270/400
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: Ti Helmi 14, 2006 12:30
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja 270/400 »

suppiloita löytyy putkiliikkeistä, pitäis olla hylly tavaraa.
mikaels
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re:

Viesti Kirjoittaja mikaels »

JouniCSE kirjoitti:
tevisu kirjoitti: Tapeltiin toisen kanssa, kunnes keksittiin helppo tapa:

Löytyi sopiva kartiomainen putki, joka hitsattiin muutamalla pisteellä ohuemmasta päästä vakaajaan kiinni. Tämän jälkeen prässillä pusla paikoilleen, toimii kuin suppilo. Meni todella helposti kun tuo putki ohjasi puslan paikoilleen.

Ongelmana oli puslan kääntyminen vinoon ilman tuota putkea.
Joo vinoon meinas mennä ja hermot meni. Onkohan saabilla ko. toimenpiteeseen joku erikoistyökalu? Noi tarvikepuslat kun on vielä niin kovaa kumia niin ne ei meinaa millään suostua menee. Jos tarttee joskus taas noitten kans puljata niin pitää toi "suppilo" koittaa värkätä.
Oli aika hankala saada puslia runattua vakaajaan, joten oli tehtävä yksinkertainen työkalu, että rupesi onnistumaan. Tuolla puristin takavakaajan päihin ja uusien iskareiden alapäähän uudet puslat paikalleen. Käytetyn kupariputken sisähalikaisija 34mm oli juuri sopiva tuohon tarkoitukseen.

Kuva
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Vastaa Viestiin