Sen vaihdelaatikon päädyn joudut irrottamaan,jos laitat alkuperäisen.Eli pyörä ja lokarit pois.Haku osiosta löytyy hyviä ohjeita kuvien kera.Se kumi löytyy ainakin Pro-car serviisiltä.Coltti kirjoitti:Onkos kellään tietoa, miten vaihdelaatikon päässä oleva moottorin tukikumi vaihdetaan? Itse sitä katselin pikaisesti, näyttäisi olevan integroitu laatikon päätylevyyn?
Hydrauliset kumityynyt vaihdettu.. JYRISTÄÄ/täristää, APUA!!
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
CD tontussa tuo kumi on kiinni pannalla siinä vaihteiston kupeessaColtti kirjoitti:Onkos kellään tietoa, miten vaihdelaatikon päässä oleva moottorin tukikumi vaihdetaan? Itse sitä katselin pikaisesti, näyttäisi olevan integroitu laatikon päätylevyyn?
2kpl M8 pultteja auki ja Yksi M8 mutteri ja pitempi pultti auki.
Ja kumi on kädessä.
CS:ssä se taitaa olla yhtä puuta....

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Niin tosiaan,tää minun ohje koskee 92 sta manuaalipappamalliasuapas kirjoitti:Sen vaihdelaatikon päädyn joudut irrottamaan,jos laitat alkuperäisen.Eli pyörä ja lokarit pois.Haku osiosta löytyy hyviä ohjeita kuvien kera.Se kumi löytyy ainakin Pro-car serviisiltä.Coltti kirjoitti:Onkos kellään tietoa, miten vaihdelaatikon päässä oleva moottorin tukikumi vaihdetaan? Itse sitä katselin pikaisesti, näyttäisi olevan integroitu laatikon päätylevyyn?

9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Ei kellään edelleen löytyis selvitystä tähän tärinään...?
Tyhjäkäynti tärisee kun dieselissä.. samoin muilla kierroksillä tärrää paljon enemmän kun ennen kumien vaihtoa.. Eikai tuo risa pakari tällaista voi tehdä. Tämä tärinä siis alkoi sen jälkeen kun vaihdoin uudet hyrauliset kumityynyt. Voisko joku otaa runkoon kiinni..? Pakoputki se ei ainakaan ole..
Menikö siellä jotain paskaksi/vääntyi kun tunkkasin moottoria ylös?

- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Jos sitä takimmaista hydraulikumia on vaihtamassa ja ei muista irroittaaMP kirjoitti:Ei kellään edelleen löytyis selvitystä tähän tärinään...?Tyhjäkäynti tärisee kun dieselissä.. samoin muilla kierroksillä tärrää paljon enemmän kun ennen kumien vaihtoa.. Eikai tuo risa pakari tällaista voi tehdä. Tämä tärinä siis alkoi sen jälkeen kun vaihdoin uudet hyrauliset kumityynyt. Voisko joku otaa runkoon kiinni..? Pakoputki se ei ainakaan ole..
etummaista hydraulikumin pulttia/mutteria sekä ylhäältä pitkittäistä
tukirautaa niin ainakin se etummainen kumi repeää,
Lisäksi se ylimmäinen tukirauta ottaa itseensä jos se on kiinni.
Lisäksi kun itse vaihdoin uudet kumit siihen ylhäällä olevaan tukeen
kumeissa taisi lukea scantech, no värinä lisääntyi tyhjäkäynnillä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Kyllähän niissä Scantech lukee.. Pitää vaihtaa vanhat takaisin jos en keksi tuohon ratkaisua.. Kaikki mutterit oli vaihdossa auki ja monemttituki irti.9000CD23T kirjoitti:Jos sitä takimmaista hydraulikumia on vaihtamassa ja ei muista irroittaaMP kirjoitti:Ei kellään edelleen löytyis selvitystä tähän tärinään...?Tyhjäkäynti tärisee kun dieselissä.. samoin muilla kierroksillä tärrää paljon enemmän kun ennen kumien vaihtoa.. Eikai tuo risa pakari tällaista voi tehdä. Tämä tärinä siis alkoi sen jälkeen kun vaihdoin uudet hyrauliset kumityynyt. Voisko joku otaa runkoon kiinni..? Pakoputki se ei ainakaan ole..
etummaista hydraulikumin pulttia/mutteria sekä ylhäältä pitkittäistä
tukirautaa niin ainakin se etummainen kumi repeää,
Lisäksi se ylimmäinen tukirauta ottaa itseensä jos se on kiinni.
Lisäksi kun itse vaihdoin uudet kumit siihen ylhäällä olevaan tukeen
kumeissa taisi lukea scantech, no värinä lisääntyi tyhjäkäynnillä.
Niin, en tiedä missä nuo erot oon, toiset ovat tuplahintaisia kun toiset.. Nänä tyynyt ainakin pitäisi olla tähän autoon oikeat, eli nämä vanhimmmat mallit "-9/89"..av kirjoitti:Saattaa olla sikatyperä idea, mutta eikös motonet myy tonttuun kolmia eri hydraulityynyjä riippuen mallista? En tiedä miten ne eroavat, mutta jos erot on ainoastaan jäykkyyksissä/ vast, niin sekin voi olla syy...

Vaihdoin itelleni nuo kuuluisat hydr.tyynyt ja tärinä selvästi lisääntyi tyhjäkäynnillä (-85 tbo tonttu).Muuten kone kehrää kuin kissa muilla kierrosalueilla.Taitaa olla vaan uutuuden jäykkyyksiä mä luulen.Aika näyttää.Ja gummit on motonetista.Eihän tärinään liity mitään metallista runkoääntä??MP kirjoitti:Ei kellään edelleen löytyis selvitystä tähän tärinään...?Tyhjäkäynti tärisee kun dieselissä.. samoin muilla kierroksillä tärrää paljon enemmän kun ennen kumien vaihtoa.. Eikai tuo risa pakari tällaista voi tehdä. Tämä tärinä siis alkoi sen jälkeen kun vaihdoin uudet hyrauliset kumityynyt. Voisko joku otaa runkoon kiinni..? Pakoputki se ei ainakaan ole..
Vaihdoin itelleni nuo kuuluisat hydr.tyynyt ja tärinä selvästi lisääntyi tyhjäkäynnillä (-85 tbo tonttu).Muuten kone kehrää kuin kissa muilla kierrosalueilla.Taitaa olla vaan uutuuden jäykkyyksiä mä luulen.Aika näyttää.Ja gummit on motonetista.Eihän tärinään liity mitään metallista runkoääntä??MP kirjoitti:Ei kellään edelleen löytyis selvitystä tähän tärinään...?Tyhjäkäynti tärisee kun dieselissä.. samoin muilla kierroksillä tärrää paljon enemmän kun ennen kumien vaihtoa.. Eikai tuo risa pakari tällaista voi tehdä. Tämä tärinä siis alkoi sen jälkeen kun vaihdoin uudet hyrauliset kumityynyt. Voisko joku otaa runkoon kiinni..? Pakoputki se ei ainakaan ole..
En tiedä tuosta metallisesta äänestä, mutta selvemmin se myös värisee ja ääntää muullakin kierrosalueella kuin tyhjäkäynnillä, ja vanhasta hyvästä hiljaisesta värinättömästä käynnistä ei ole tietoakaan. Ajaessa moottorin ääni kuuluu selvemmin. Tosin nyt se kuuluu viel selvemmin kun pakoputki on puhki siitä juuri ennen kattia, korjaan tämän ja sitten nähdään kuinka paljon tuosta äänestä/värinästä oli pakoputken asnsiota.jap1 kirjoitti:Vaihdoin itelleni nuo kuuluisat hydr.tyynyt ja tärinä selvästi lisääntyi tyhjäkäynnillä (-85 tbo tonttu).Muuten kone kehrää kuin kissa muilla kierrosalueilla.Taitaa olla vaan uutuuden jäykkyyksiä mä luulen.Aika näyttää.Ja gummit on motonetista.Eihän tärinään liity mitään metallista runkoääntä??MP kirjoitti:Ei kellään edelleen löytyis selvitystä tähän tärinään...?Tyhjäkäynti tärisee kun dieselissä.. samoin muilla kierroksillä tärrää paljon enemmän kun ennen kumien vaihtoa.. Eikai tuo risa pakari tällaista voi tehdä. Tämä tärinä siis alkoi sen jälkeen kun vaihdoin uudet hyrauliset kumityynyt. Voisko joku otaa runkoon kiinni..? Pakoputki se ei ainakaan ole..
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Sama juttu täälläkin, tyhjäkäynnillä on havaittavissa lievää tärinää.jap1 kirjoitti:Vaihdoin itelleni nuo kuuluisat hydr.tyynyt ja tärinä selvästi lisääntyi tyhjäkäynnillä (-85 tbo tonttu).Muuten kone kehrää kuin kissa muilla kierrosalueilla.Taitaa olla vaan uutuuden jäykkyyksiä mä luulen.Aika näyttää.Ja gummit on motonetista.Eihän tärinään liity mitään metallista runkoääntä??MP kirjoitti:Ei kellään edelleen löytyis selvitystä tähän tärinään...?Tyhjäkäynti tärisee kun dieselissä.. samoin muilla kierroksillä tärrää paljon enemmän kun ennen kumien vaihtoa.. Eikai tuo risa pakari tällaista voi tehdä. Tämä tärinä siis alkoi sen jälkeen kun vaihdoin uudet hyrauliset kumityynyt. Voisko joku otaa runkoon kiinni..? Pakoputki se ei ainakaan ole..
Mutta kyllä se ajan myötä vähenee.......

(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#