Hydrauliset kumityynyt vaihdettu.. JYRISTÄÄ/täristää, APUA!!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja suapas »

Coltti kirjoitti:Onkos kellään tietoa, miten vaihdelaatikon päässä oleva moottorin tukikumi vaihdetaan? Itse sitä katselin pikaisesti, näyttäisi olevan integroitu laatikon päätylevyyn?
Sen vaihdelaatikon päädyn joudut irrottamaan,jos laitat alkuperäisen.Eli pyörä ja lokarit pois.Haku osiosta löytyy hyviä ohjeita kuvien kera.Se kumi löytyy ainakin Pro-car serviisiltä.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Coltti kirjoitti:Onkos kellään tietoa, miten vaihdelaatikon päässä oleva moottorin tukikumi vaihdetaan? Itse sitä katselin pikaisesti, näyttäisi olevan integroitu laatikon päätylevyyn?
CD tontussa tuo kumi on kiinni pannalla siinä vaihteiston kupeessa
2kpl M8 pultteja auki ja Yksi M8 mutteri ja pitempi pultti auki.
Ja kumi on kädessä.
CS:ssä se taitaa olla yhtä puuta.... :?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

Automaateissa pusla on kiinni pannalla. Manuaaleissa on prässätty aina vuoteen -93 asti kunnes vaihtuu uusi vaihdelaatikko lohkon myötä.
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja suapas »

suapas kirjoitti:
Coltti kirjoitti:Onkos kellään tietoa, miten vaihdelaatikon päässä oleva moottorin tukikumi vaihdetaan? Itse sitä katselin pikaisesti, näyttäisi olevan integroitu laatikon päätylevyyn?
Sen vaihdelaatikon päädyn joudut irrottamaan,jos laitat alkuperäisen.Eli pyörä ja lokarit pois.Haku osiosta löytyy hyviä ohjeita kuvien kera.Se kumi löytyy ainakin Pro-car serviisiltä.
Niin tosiaan,tää minun ohje koskee 92 sta manuaalipappamallia :)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Ei kellään edelleen löytyis selvitystä tähän tärinään...? :roll: Tyhjäkäynti tärisee kun dieselissä.. samoin muilla kierroksillä tärrää paljon enemmän kun ennen kumien vaihtoa.. Eikai tuo risa pakari tällaista voi tehdä. Tämä tärinä siis alkoi sen jälkeen kun vaihdoin uudet hyrauliset kumityynyt. Voisko joku otaa runkoon kiinni..? Pakoputki se ei ainakaan ole..

Menikö siellä jotain paskaksi/vääntyi kun tunkkasin moottoria ylös? 8O
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

MP kirjoitti:Ei kellään edelleen löytyis selvitystä tähän tärinään...? :roll: Tyhjäkäynti tärisee kun dieselissä.. samoin muilla kierroksillä tärrää paljon enemmän kun ennen kumien vaihtoa.. Eikai tuo risa pakari tällaista voi tehdä. Tämä tärinä siis alkoi sen jälkeen kun vaihdoin uudet hyrauliset kumityynyt. Voisko joku otaa runkoon kiinni..? Pakoputki se ei ainakaan ole..

Menikö siellä jotain paskaksi/vääntyi kun tunkkasin moottoria ylös? 8O
Jos sitä takimmaista hydraulikumia on vaihtamassa ja ei muista irroittaa
etummaista hydraulikumin pulttia/mutteria sekä ylhäältä pitkittäistä
tukirautaa niin ainakin se etummainen kumi repeää,
Lisäksi se ylimmäinen tukirauta ottaa itseensä jos se on kiinni.

Lisäksi kun itse vaihdoin uudet kumit siihen ylhäällä olevaan tukeen
kumeissa taisi lukea scantech, no värinä lisääntyi tyhjäkäynnillä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

9000CD23T kirjoitti:
MP kirjoitti:Ei kellään edelleen löytyis selvitystä tähän tärinään...? :roll: Tyhjäkäynti tärisee kun dieselissä.. samoin muilla kierroksillä tärrää paljon enemmän kun ennen kumien vaihtoa.. Eikai tuo risa pakari tällaista voi tehdä. Tämä tärinä siis alkoi sen jälkeen kun vaihdoin uudet hyrauliset kumityynyt. Voisko joku otaa runkoon kiinni..? Pakoputki se ei ainakaan ole..

Menikö siellä jotain paskaksi/vääntyi kun tunkkasin moottoria ylös? 8O
Jos sitä takimmaista hydraulikumia on vaihtamassa ja ei muista irroittaa
etummaista hydraulikumin pulttia/mutteria sekä ylhäältä pitkittäistä
tukirautaa niin ainakin se etummainen kumi repeää,
Lisäksi se ylimmäinen tukirauta ottaa itseensä jos se on kiinni.

Lisäksi kun itse vaihdoin uudet kumit siihen ylhäällä olevaan tukeen
kumeissa taisi lukea scantech, no värinä lisääntyi tyhjäkäynnillä.
Kyllähän niissä Scantech lukee.. Pitää vaihtaa vanhat takaisin jos en keksi tuohon ratkaisua.. Kaikki mutterit oli vaihdossa auki ja monemttituki irti.
av
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja av »

Saattaa olla sikatyperä idea, mutta eikös motonet myy tonttuun kolmia eri hydraulityynyjä riippuen mallista? En tiedä miten ne eroavat, mutta jos erot on ainoastaan jäykkyyksissä/ vast, niin sekin voi olla syy... :roll:
9000CS 2.3T S
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

av kirjoitti:Saattaa olla sikatyperä idea, mutta eikös motonet myy tonttuun kolmia eri hydraulityynyjä riippuen mallista? En tiedä miten ne eroavat, mutta jos erot on ainoastaan jäykkyyksissä/ vast, niin sekin voi olla syy... :roll:
Niin, en tiedä missä nuo erot oon, toiset ovat tuplahintaisia kun toiset.. Nänä tyynyt ainakin pitäisi olla tähän autoon oikeat, eli nämä vanhimmmat mallit "-9/89".. :? Vissiin vaihettavavanhat alle jos tilanne ei muuten selviä, ne on ainakin pääällepäin ehjät, mutta löysemmät ku nuo uudet. Ensin pitää vain tuo joustopätkä vaihtaa/vaihdattaa pakariin.. :evil:
av
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja av »

Juu eipä niissä eri tyynyissä sitten pitäisi mitään epäselvyyksiä olla, mikäli sun auto ei ole 2,3 turbo... sillon tulisi kyseeseen ilmeisesti nämä "pitkän lohkon" tyynyt, varaosanumeroilla 18-2154 ja 18-2188...
9000CS 2.3T S
jap1
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 15:56
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja jap1 »

MP kirjoitti:Ei kellään edelleen löytyis selvitystä tähän tärinään...? :roll: Tyhjäkäynti tärisee kun dieselissä.. samoin muilla kierroksillä tärrää paljon enemmän kun ennen kumien vaihtoa.. Eikai tuo risa pakari tällaista voi tehdä. Tämä tärinä siis alkoi sen jälkeen kun vaihdoin uudet hyrauliset kumityynyt. Voisko joku otaa runkoon kiinni..? Pakoputki se ei ainakaan ole..

Menikö siellä jotain paskaksi/vääntyi kun tunkkasin moottoria ylös? 8O
Vaihdoin itelleni nuo kuuluisat hydr.tyynyt ja tärinä selvästi lisääntyi tyhjäkäynnillä (-85 tbo tonttu).Muuten kone kehrää kuin kissa muilla kierrosalueilla.Taitaa olla vaan uutuuden jäykkyyksiä mä luulen.Aika näyttää.Ja gummit on motonetista.Eihän tärinään liity mitään metallista runkoääntä??
jap1
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 15:56
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja jap1 »

MP kirjoitti:Ei kellään edelleen löytyis selvitystä tähän tärinään...? :roll: Tyhjäkäynti tärisee kun dieselissä.. samoin muilla kierroksillä tärrää paljon enemmän kun ennen kumien vaihtoa.. Eikai tuo risa pakari tällaista voi tehdä. Tämä tärinä siis alkoi sen jälkeen kun vaihdoin uudet hyrauliset kumityynyt. Voisko joku otaa runkoon kiinni..? Pakoputki se ei ainakaan ole..

Menikö siellä jotain paskaksi/vääntyi kun tunkkasin moottoria ylös? 8O
Vaihdoin itelleni nuo kuuluisat hydr.tyynyt ja tärinä selvästi lisääntyi tyhjäkäynnillä (-85 tbo tonttu).Muuten kone kehrää kuin kissa muilla kierrosalueilla.Taitaa olla vaan uutuuden jäykkyyksiä mä luulen.Aika näyttää.Ja gummit on motonetista.Eihän tärinään liity mitään metallista runkoääntä??
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

jap1 kirjoitti:
MP kirjoitti:Ei kellään edelleen löytyis selvitystä tähän tärinään...? :roll: Tyhjäkäynti tärisee kun dieselissä.. samoin muilla kierroksillä tärrää paljon enemmän kun ennen kumien vaihtoa.. Eikai tuo risa pakari tällaista voi tehdä. Tämä tärinä siis alkoi sen jälkeen kun vaihdoin uudet hyrauliset kumityynyt. Voisko joku otaa runkoon kiinni..? Pakoputki se ei ainakaan ole..

Menikö siellä jotain paskaksi/vääntyi kun tunkkasin moottoria ylös? 8O
Vaihdoin itelleni nuo kuuluisat hydr.tyynyt ja tärinä selvästi lisääntyi tyhjäkäynnillä (-85 tbo tonttu).Muuten kone kehrää kuin kissa muilla kierrosalueilla.Taitaa olla vaan uutuuden jäykkyyksiä mä luulen.Aika näyttää.Ja gummit on motonetista.Eihän tärinään liity mitään metallista runkoääntä??
En tiedä tuosta metallisesta äänestä, mutta selvemmin se myös värisee ja ääntää muullakin kierrosalueella kuin tyhjäkäynnillä, ja vanhasta hyvästä hiljaisesta värinättömästä käynnistä ei ole tietoakaan. Ajaessa moottorin ääni kuuluu selvemmin. Tosin nyt se kuuluu viel selvemmin kun pakoputki on puhki siitä juuri ennen kattia, korjaan tämän ja sitten nähdään kuinka paljon tuosta äänestä/värinästä oli pakoputken asnsiota.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

jap1 kirjoitti:
MP kirjoitti:Ei kellään edelleen löytyis selvitystä tähän tärinään...? :roll: Tyhjäkäynti tärisee kun dieselissä.. samoin muilla kierroksillä tärrää paljon enemmän kun ennen kumien vaihtoa.. Eikai tuo risa pakari tällaista voi tehdä. Tämä tärinä siis alkoi sen jälkeen kun vaihdoin uudet hyrauliset kumityynyt. Voisko joku otaa runkoon kiinni..? Pakoputki se ei ainakaan ole..

Menikö siellä jotain paskaksi/vääntyi kun tunkkasin moottoria ylös? 8O
Vaihdoin itelleni nuo kuuluisat hydr.tyynyt ja tärinä selvästi lisääntyi tyhjäkäynnillä (-85 tbo tonttu).Muuten kone kehrää kuin kissa muilla kierrosalueilla.Taitaa olla vaan uutuuden jäykkyyksiä mä luulen.Aika näyttää.Ja gummit on motonetista.Eihän tärinään liity mitään metallista runkoääntä??
Sama juttu täälläkin, tyhjäkäynnillä on havaittavissa lievää tärinää.
Mutta kyllä se ajan myötä vähenee....... :P
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

olisipa se vaan lievää minulla.. ja tyhjäkäynnillä se vielä menisi mutta kun se tärrää koko kierrosalueeltaan.. tulee mieleen Nissan sunnny -88 mikä meillä aikanaan oli! ;)... :evil:
Vastaa Viestiin