Vielä niistä viuhkalasinpesureista (suuttimista)
Moi,
Soitin äsken Olarin Biliaan ja suoralla lähdöllä oleva 30655605 suutinta löytyy. Eilen ei kuvista löytynyt. No eihän sitä aina voi kaikkea tietää ja löytää (sattuu varmaan muuallakin joskus).
Käyn aamupäivällä hakemassa suoralla lähdöllä olevat, niin letkut kulkee konepellin alla järkevämmin.
-Make
Soitin äsken Olarin Biliaan ja suoralla lähdöllä oleva 30655605 suutinta löytyy. Eilen ei kuvista löytynyt. No eihän sitä aina voi kaikkea tietää ja löytää (sattuu varmaan muuallakin joskus).
Käyn aamupäivällä hakemassa suoralla lähdöllä olevat, niin letkut kulkee konepellin alla järkevämmin.
-Make
Herätelläänpäs vanhaa aihetta. Laittelin omaan tonnariin nuo volvon orkkissuuttimet, mitään negatiivista mainittavaa ei ole, mutta kannattaa muistaa ettei laita sitten säiliöön mitään kovasti vaahtoavaa pesunestettä, silloin nimittäin olet hetken sokea sitä lasille viskoessa. :)
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Hain itelle ja Tobbanalle aidot Volvot suoraan sinisen tiskiltä ja kustansivat n, 6e/kpl.Minuteman kirjoitti:Mitäs maksoi tänäpäivänä Volvon suuttimet? Kokeilin itse aikoinaan niitä B-teman tekeleitä, lensivät parin ruiskauksen jälkeen takaisin luontoon, ei ollut hajuakaan mistään viuhkamaisuudesta.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Joo ei nuo kalliita ole. Itsellä ollu nyt yli vuoden ja hyvin pelittää. Tosin toisen onnistuin hajottamaan ku letkua pitkin oli joku roska menny suuttimeen ja fiksuna poikana tökin nuppineulalla suuttimen reiästä sisään. Noh roska ilmeisesti lähti mut sielä on myös jokin todella herkkä "kalvomainen" tms. osa mikä meni rikki. Nyt ei enää tule "viuhkamaista" kuviota vaan pelkkä ruiskaisu
Käsitelkää siis varoen 


Saab 9-5 2,0t -1999
Kokeilin Volvon alkuperäsiä suuttimia , mutta eivät jaksaneet työntää vettä kuin nippanappa tuulilasin puoliväliin asti. Olivat vuorokauden autossa ja lensivät roskiin .Tuli oppirahat maksettua .Enpä Volvoista autoani enää millään tavoin.
p.s. tavanomaisella pesuaineella suuttimet vaahdottivat lasin hetkeksi läpinäkymättömäksi.
p.s. tavanomaisella pesuaineella suuttimet vaahdottivat lasin hetkeksi läpinäkymättömäksi.
Tervehdys Saabisti!
Löytyykö Valeon luettelosta suoraan 9000:sen niitä uuden mallisia pyyhkimensulkia. Yritin tänään niitä kysellä, mutta myyjä ei löytänyt luettelosta sopivaa? Onko tietoa, että mikä olisi sopiva sulkatyyppi?
Tuli haettua volvolta suuttimet, kun niin kovin niitä olette kehuneet. Niille pitänee olla omansa pesunetekkin, mitäs lorautan säiliöön? Olis etelän keikka tiedossa ja olisi mukava nähdä maisemiakin
Ari
Löytyykö Valeon luettelosta suoraan 9000:sen niitä uuden mallisia pyyhkimensulkia. Yritin tänään niitä kysellä, mutta myyjä ei löytänyt luettelosta sopivaa? Onko tietoa, että mikä olisi sopiva sulkatyyppi?
Tuli haettua volvolta suuttimet, kun niin kovin niitä olette kehuneet. Niille pitänee olla omansa pesunetekkin, mitäs lorautan säiliöön? Olis etelän keikka tiedossa ja olisi mukava nähdä maisemiakin
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
UM651 on muistaakseni sulan koodi. Toisin sanoen 525mm pitkä sulka on passeli. Jos nyt puhun aivan sontaa, niin oikaiskaa. Tuo koodi tuli nimittäin aivan hatusta.
Ihan tavallista pesunestettä olen käyttänyt, mutta liian raaka seos ei jaksa tulla ylös asti tuulilasilla. Ja pienet palat kiveniskuteippiä suuttimien alapinnalle ennen asennusta, niin ei naarmuunnu pelti.
Matti
Edit... joo, koodi on oikein nyt, samoin mitta.
Ihan tavallista pesunestettä olen käyttänyt, mutta liian raaka seos ei jaksa tulla ylös asti tuulilasilla. Ja pienet palat kiveniskuteippiä suuttimien alapinnalle ennen asennusta, niin ei naarmuunnu pelti.
Matti
Edit... joo, koodi on oikein nyt, samoin mitta.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Minä muistelin aluksi kans, että tuo sulka on 530mm, mutta Valeon esite tarjoaa 525... eikä mun muistissa pitänyt mitään vikaa ollaMimmi kirjoitti:Jep. Valeo X-Trim UM-651 on "lötkösulan" tyyppi ja pitus on 530mm.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Vielä niistä viuhkalasinpesureista (suuttimista)
Moikka Saabistit!
Kuten aikaisemmin olen jo kertonut on Tonnarissani volvon viuhkasuuttimet. Ne ovat toimineet ihan kivasti kunhan nopeus on ollut alle 70 km/h. Kovemmissa nopeuksissa niiden suihku ei ole jaksanut nousta kunnolla tuulilasille, ja moottoritienopeuksissa pesutulos on ollut surkea. Monesti on volvolaatu tullut manattua laatusanojen kera.
Tämä talvi on ollut loskainen Kuopionkin seudulla ja pesimien "virittäminen" on kytenyt ajatuksissani monellakin työmatkalla. Vuosia Tonnarissani on ollut toinen pesurinpumppu releohjattuna moottoritilan välikaukalossa tuulilasin alapuolella. Tämän ansiosta vesi tulee heti lasille ennenkuin sulat kerkeävät liikahtaakkaan. Alkuperäinen pumppu on toiminnassa siellä alhaalla säiliön kupeessa ja tietysti kaikki takaiskuventtiilit on uusittu.
Nyt pesurissa on kolmas viritysaste. Välikaukaloon asensin toisen pumpun eli nyt siellä on kaksi pumppua ja niiltä lähtee omat letkunsa suuttimille. Tuulilasin alapuolella olevasta suojamuovista poistin sen alkuperäisen muovijutskan, mihin alunperin letkut liitetään. Syntyneen reijän kautta pujotin molemmat letkut konepellin suuttimille. Nyt vesi tulee lasille hyvin vaikka nopeutta olisikin sata lasissa. Kovempaa en ole uskaltanut ajaa....
Viellä kun saisi lämmityksen nuihin suuttimiin, ohjeista kiitollinen
Ari
Kuten aikaisemmin olen jo kertonut on Tonnarissani volvon viuhkasuuttimet. Ne ovat toimineet ihan kivasti kunhan nopeus on ollut alle 70 km/h. Kovemmissa nopeuksissa niiden suihku ei ole jaksanut nousta kunnolla tuulilasille, ja moottoritienopeuksissa pesutulos on ollut surkea. Monesti on volvolaatu tullut manattua laatusanojen kera.
Tämä talvi on ollut loskainen Kuopionkin seudulla ja pesimien "virittäminen" on kytenyt ajatuksissani monellakin työmatkalla. Vuosia Tonnarissani on ollut toinen pesurinpumppu releohjattuna moottoritilan välikaukalossa tuulilasin alapuolella. Tämän ansiosta vesi tulee heti lasille ennenkuin sulat kerkeävät liikahtaakkaan. Alkuperäinen pumppu on toiminnassa siellä alhaalla säiliön kupeessa ja tietysti kaikki takaiskuventtiilit on uusittu.
Nyt pesurissa on kolmas viritysaste. Välikaukaloon asensin toisen pumpun eli nyt siellä on kaksi pumppua ja niiltä lähtee omat letkunsa suuttimille. Tuulilasin alapuolella olevasta suojamuovista poistin sen alkuperäisen muovijutskan, mihin alunperin letkut liitetään. Syntyneen reijän kautta pujotin molemmat letkut konepellin suuttimille. Nyt vesi tulee lasille hyvin vaikka nopeutta olisikin sata lasissa. Kovempaa en ole uskaltanut ajaa....
Viellä kun saisi lämmityksen nuihin suuttimiin, ohjeista kiitollinen
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Vielä niistä viuhkalasinpesureista (suuttimista)
No mistä se toinen pumppu ottaa veden vai onko se siinä letkujen välissä? Eli auton orkkispumppu pumppaa letkuja pitkin toiselle pumpulle ja siitä tuulilasille...
Saab 9-5 2,0t -1999