Saab 9000CS 2.3T vm -92, Veropäätös!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
OA
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: La Huhti 10, 2004 16:20
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja OA »

Elämä kallis, tonnari halpa. Vai olikohan se kuitenki toisin päin :lol:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Niistä veroista

Viesti Kirjoittaja peinu »

ek6149 kirjoitti::wink: Älkää ny aikuisten oikeesti lähtekö hakeen Saappia ulkomailta ja vielä tuon ikäisiä !!! Mieti ny.
Hei, Suomesta saa 9000 cd:n tai cs:n automaatilla tai ilman vm -91 -94
tohon 6000 euron pintaan käteisellä, ehkä halvemmallakin !
Kuuteen tonniin saa valkata 2,3 turboa aj, 250000 km kaikilla herkuilla varustettuna.
Mieti, - sä maksat ton 4000 euroa pelkkää veroa tuonti autosta, hullua sekin on.
6000 - 4000 e = 2000 euroa. Saako 2000 eurolla Saab 9000 CD tai CS mallia vuodelta -91 tai -92 jolloin eka cs tuli markkinoille ???
Sit vielä ajat auton kalliisti Suomeen ja otat sen riskin et auto on kunnossa. Ottakaa ny huomioon, et jossain Sveitsissäkin Saappi on tuontiauto niille ja noita kilometrejä tulee varmasti.
Voi hyvänen aika. Mies noin pahassa kunnossa jo alkuillasta. Pistä nyt edes muutama linkki tuommosista myyntiilmotuksista. Mitä tekemistä käteisellä on autokaupoissa? Ainahan kaupat tehdään käteisellä jos ei vaihtoautoa ole. Sama se on, onko autokaupan rahoitus vai pankin laina vai tililtä suoraan, mutta vastaanottajalle se on aina käteistä. CD:tä saa paljon halvemmalla kuin CS:ää juuri sen takia, kun ne ei ole vielä sinkittyjä korkeakeulaisena ja ne on vanhemman = ei niin haluttavan näköisiä. Jos sulla on tiedossa noita autoja tuohon hintaan, niin kannattaisi jo alkaa välittämään niitä eteenpäin, ei tarvitsisi enää rehellistä päivätyötä tehdä: 2-3 autoa kuussa eteen päin, niin pääsee jo pikkufirman toimitusjohtajan ansioille.

Olen tässä koko syksyn etsinyt noita tonnareita Suomesta, Ruotsista ja Saksasta. Suomessa halvin 2,3T on ollut 5900e. Mallia CD -92 270tkm ja ihan oikea Suomi-auto! Ei ollut kuulemma ruostetta missään - vai yksi reikä toisessa lokasuojassa.

Onhan se ihan hyvä juttu välillä herättää keskustelua aiheesta kuin aiheesta, mutta tuo juttu menee jo Offtopicin ja trollauksen puolelle.

Tuo viimeksi tuoma oma Saabi maksoi Saksassa 2500e (Sikahalpa sikäläisittäinkin), tuonti Jyväskylään n. 600e, vero 2200e, katsastus+talvirenkaat+toiset vanteet 630e,
yht, 5930e

Jokaisessa ostetussa autossa tulee huolto ja ainakin jotain korjattavaa eteen: huollot ja korjaukset (tukivarsien takapuslat, moottorin ylätuet) 600e

Tuohon voi vielä laittaa lohko- ja sisätilanlämmittimen asennuksineen 300e
Halvimman vastaava hintapyynti mitä on vastaan tullut on tosiaankin ollut 7900e, eikä kunnosta taikka historiasta ole mitään takuita.

Omasta mielestäni olen netonnut 2000-3000e laskutavasta riippuen jo Suomessa valmiiksi olevaan samanlaiseen verrattuna.

Kommentteja? Asiallisia nimittäin. Asiallisempia kuin tämä? :roll:

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Hyvä Peinu.

Itse hain kanssa viime keväänä cs -92 2.3T kaikilla mausteilla. Hinnaksi veroineen 6700e. Johon lohko 105e + 300e talvikiekot = 7105. Ei paljoa mielestäni. Matka kustannukset sai peitoon, kun tonnarissa on niin iso tavaratila, että mahtu runsaasti pientä korvausta vastaan lahjoitettavaa nestemäistä tuliaista.

Nimenomaan ei ruostetta, hyvin pidetty, eikä mitään muutakaan isompaa vikaa, muuta kuin normaalin 12v. vanhan auton huoltoja/ongelmia.

Itse katselin myös suomen tarjontaa ensin, mutta kun löysi turbo mallin niin hinnat kohtuullisia ja eikä kovin moni ollut hyvin pidettyjä ja peruskunnossa puutteita.

Onkohan pojat Esson baarissa puhunu ettei kannata hakea ja juttu kulkee...
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Jep

03 keväällä kun kattelin 2.3l CS turboja niin sillon ei paljon alle 10ke euron ollu tarjontaa. No sitten kun ton -94 CSE:n sai pihaan ja kilpiin alta 8ke niin mielestäni tuonti kannatti. Totta sekin että tässä vuoden aikana
hinnat on tippunu ja ero pyynteihin täällä on kaventunut. Tosin onpa verotkin tippunu kute tässä threadissa on huomattu. Se 1000e säästökin on merkittävä, sillä saa jo jotain pientä Maptun:ta :D .

Ja jos ostaa suomiauton niin vähintään samat huollot ja hankinnat eessä.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Niin itsekkin noita etiskelin 6kk Suomesta, Ruotsista, Saksasta ja Belgiasta
ja hintahaitaria hieman ihmettelen.

Tuo mun kottero on Saksasta, 1 omistaja, ei tupakoitu, 131tkm ajettu (oikeesti), Saabin liikkeestä, sähkönahkat yms... h.2700e hinta johtui siitä että kone oli kaput (kanki kyljestä ulkona).

Kokonais hinta ->
auto ->2700e
Siirtokulut-> 850e (kalliinpaa siirtää autoa joka ei kulje omin voimin)
kone ->500e (168tkm ajetusta kolariautosta kone jossa kaikki kilkkeet -> tupla osia)
Verot -> 4000e
Kats->150e
Huoltotarv. -> n.300e (sisältää kun kolariauton kone avattu ja osia uusittu)

Eli ->n.8500e

Ei tuossa paljoa enään voiton puolelle jää varsinkin jos omalle työlle laskee arvoa. Varsinkin kun verossa ei huomioida tuota kone rikkoa.
No valituksen teen joka tapauksessa, mutta kuitenkin.

Enpä taida toista vikasta enään tuoda :( Oppirahat maksettu.

Kulkine on kyllä mieleinen ei siinä mitää

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin