Paukkupakkanen ja 9000

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ei se kerro et jos koelautaan syttyy valot et akussa on virtaa..... kokeile kopauttaa starttia jakarilla tai jollakin...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Oiskohan se sit niin että ongelmat alkaakin tulla esiin kun pakkaset jatkuneepi hieman pidempään.
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Akussa on laturi/boosteri kiinni eli ei oo virran saannista, startti ei edes naksahda
#2633
Tomaatti9000
Pahis
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 15:05
Paikkakunta: Hartola

Viesti Kirjoittaja Pahis »

Mulla oli -89 turbossa startissa joskus bendix laite jumissa, pyöri kyllä mutta ei pyörittänyt konetta...
Tuohon edun näyttöön en käynnistysjännitteistä luottais, vanhassa tontussa toimi kyllä uskottavasti, näytti käynnistyksen jälkeen yleensä 11-12 volttia, mikä pitäis ollakin normaalisti jäljellä oleva jännite. Tässä uudessa taas näyttää aina jotain 9voltin lukemia startin jälkeen, ja akku on testattu kunnossa olevaksi... Latausjännite taas on kyllä se normi 14+.

Tulille ei ole ollu nyt tarvetta laittaa, mut kävin eilen koittamassa toimiiko ovet. TOIMII :D Eli toisin sanoen, en tehnyt aivan turhaa työtä lukkoja putsatessani. Niin siis salvat toimii, lukkopesät on umpijäässä (rasvasin muistaakseni syksyllä), mut kake aukaisee :wink:
9000cs -96 vapari
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
#1397
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Eikä vieläkään mitään, ei mitään elonmerkkiä anna kun avainta kääntää vaikka puhallin ollut jo tunnin startin päällä.. eilen toimi vielä oikein mukavasti kun otettiin sabasta virtaa rellun pakettiautolle..
#2633
Tomaatti9000
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Noemmätiiä, ihan hyvin toi tonttu on tossa parkissa seissy nää viikonlopun pakkaset, ovet ainakin tuntui aukeavan tossa kun kävin laittelemassa sisätilalämppärin paikoilleen. Satkulla ollaan jyristelty tarvittavat ajot. Huomenaamulla koitan sitten tuota tonttua taas tulille.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Rakkaat ihmiset: automaattilaatikon omistajat muistetaan katsoa että laatikko on P:llä tai N:llä... Että voi olla tyhmä olo :lol:
Pakki päällä niin eipä sen pidäkään lähteä.. Vaihde vapaalle ja lähti kuin palmun alta. Elämä on :oops:
#2633
Tomaatti9000
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Make5 kirjoitti:Rakkaat ihmiset: automaattilaatikon omistajat muistetaan katsoa että laatikko on P:llä tai N:llä... Että voi olla tyhmä olo :lol:
Pakki päällä niin eipä sen pidäkään lähteä.. Vaihde vapaalle ja lähti kuin palmun alta. Elämä on :oops:
Nyt ei voi sanoa muuta kun että.. HUH :lol: :lol:
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Eilen pakkasta 28 astetta. Päivän teema oli turpotiiselivolvon starttaus ja myynti. Starttaus: ei lähe, konepelti: ei aukea, akku: tyhjä, peräkontti: pankkojäässä ja työkalut siellä.

Tonnari käyntiin kuin palmun alta ja Volvo koukussa parkkihalliin lämmittelemään. Dieselin akku Tonnariin paikalleen ja ajelemaan ja latautuihan se pirulainen. Saab starttasi Volvon akulla vaikka Volvon konetta se ei jaksanut pyörittää. Saab pelaa pakkasella todella hyvin: lämmintä piisaa, auto on notkea ajaa ja ovet toimii. Miinuksia: keskuslukko ei lukitse kylmällä kelillä takakonttia, välillä lämppäri hieman viheltää ja startatessa remmi ulisee.

Hienosti pelaa tonnari pakkasella, melkein kuin Kuuppa!
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

vilpertti kirjoitti: Hienosti pelaa tonnari pakkasella, melkein kuin Kuuppa!
Joo, oli hirveä "pettymys" tänä aamuna (pakkasta -23), kun tonttu läks käymään kuin tyhjää vaan yli kolmen päivän seisonnan jälkeen oltuaan 2,5h tolpannokassa lämpiämässä. Olin jo henkisesti valmistautunut sadattelemaan ja suorittamaan työmatkasiirtymän lämmittämättömällä satkulla, mutta ei.

Termarissa on kyllä jotain häikkää, kone lämpiää ihan normaalisti, mutta kun termari ekan kerran aukeaa, ei koneen lämmöt enää nouse normilukemiin vaikka ajelis maaliman tappiin, vaan jäävät noin 1/4 vihreälle. Kyllä tuolla nyt ajella just tarkenee, mutta enemmänkin saisi kuumaa hönkiä...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Sakari Satku
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 19:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sakari Satku »

Tuo tonnari on kyllä talviautojen kunkku. Pysäköin aina kadulle, kun pistoke/tallipaikkoja on Turun keskustassa aika niukasti.

Siitä huolimatta auto lähtee laakista käyntiin -20:n pakkasessa, ohjaus on kevyt, ovat avautuvat helposti ja sähköikkunatkin toimivat ihan normaalisti.

Mitä, minäkö muka tyytyväinen johonkin :lol:

"koputtaa puuta"
-Juho-
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 15:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Juho- »

mikähän mulla mahtaa olla kun ei lähde pakkasilla muuten käyntiin kuin pumppaamalla kaasua...saa nimittäin jonkinverran pumpata :D
tosiaan automaatti vaihtaa vähän nihkeesti ja lämmintä ei meinannu sisälle tulla...pitää termostaatti vaihtaa kunhan jaksaa :)
9000CD T aut. -88 *ex*
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

-Juho- kirjoitti:mikähän mulla mahtaa olla kun ei lähde pakkasilla muuten käyntiin kuin pumppaamalla kaasua...saa nimittäin jonkinverran pumpata :D
tosiaan automaatti vaihtaa vähän nihkeesti ja lämmintä ei meinannu sisälle tulla...pitää termostaatti vaihtaa kunhan jaksaa :)
Eipä taida "pumppaaminen" hyödyttää. :D
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Make5 kirjoitti:Rakkaat ihmiset: automaattilaatikon omistajat muistetaan katsoa että laatikko on P:llä tai N:llä... Että voi olla tyhmä olo :lol:
Pakki päällä niin eipä sen pidäkään lähteä.. Vaihde vapaalle ja lähti kuin palmun alta. Elämä on :oops:
Älä välitä, mulla tossa syksyllä sattu, jotta pyöräytti sekunnin pari ja siihen lopetti, no etsittiin vikaa miehissä patakämpästä, (luulin jo startin hajonneen) kunnes totesin, jottei mene jännitettä eikä virtaa.
No seuraava kohde, virtalukko ja ajonestostydeemi, vaihdoin lukonpohjan (oli hanskalokerossa toinen) eikä apua. Sitten tarkkasilmäinen duunikaveri totesi, jotta eiks ton kepin kuuluis olla P:llä. :oops:
Ja keppihän oli melkein R:llä.
Oli hiukka ihme kuin se noin pompsahti, vaan onneks ei aikaa mennyt kun 20 minuuttia.

Arvatkaa että hävetti. :oops:
johkar
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Joulu 18, 2003 11:46
Paikkakunta: Lohtaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja johkar »

Viime viikon pakkasilla (min -27c) kokemuksia:

- käymään lähtee hyvin, tunnin lämmityksen jälkeen. Kylmänä en
viitsinyt kokeilla.

- hetken lämpiämisen jälkeen tyhjäkäyntikierrokset nousevat
ja seilaa hiukan (viisarin liikkeenkin huomaa).

- ei nyi eikä muutenkaan ajossa mitään erikoista, lyhyellä 13km työmatkalla ei kerkiä lämmetä kunnolla.

- jostain takaa nivelistä tai alustasta kuuluu kolahtelua, kovin on
kovan tuntuista menoa

- kun istuinlämmitin ei toimi niin jopa on nahkapenkki kuin jääpalalla istuisi. laitoin solumuovin palasen alle niin ei sentään sairaaksi tule.

- edun ja ajotietokoneen taustavalot vähän himmeämmät.

Nyt kun on melkein nollakelit tuntuu auto taas notkealta ja miellyttävältä, valot loistavat kirkkaana, nahkapenkit kyllä vieläkin kylmät :)
Tyhjäkäynti vieläkin vähän oudon oloinen. Kun vapauttaa vaihteen N:lle, nousevat kierrokset heti jonkin verran ja jää hieman seilaamaan.

Johannes
9-3 SC 1.8t A -07
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
Vastaa Viestiin