Paukkupakkanen ja 9000
Mulla oli -89 turbossa startissa joskus bendix laite jumissa, pyöri kyllä mutta ei pyörittänyt konetta...
Tuohon edun näyttöön en käynnistysjännitteistä luottais, vanhassa tontussa toimi kyllä uskottavasti, näytti käynnistyksen jälkeen yleensä 11-12 volttia, mikä pitäis ollakin normaalisti jäljellä oleva jännite. Tässä uudessa taas näyttää aina jotain 9voltin lukemia startin jälkeen, ja akku on testattu kunnossa olevaksi... Latausjännite taas on kyllä se normi 14+.
Tulille ei ole ollu nyt tarvetta laittaa, mut kävin eilen koittamassa toimiiko ovet. TOIMII
Eli toisin sanoen, en tehnyt aivan turhaa työtä lukkoja putsatessani. Niin siis salvat toimii, lukkopesät on umpijäässä (rasvasin muistaakseni syksyllä), mut kake aukaisee ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tuohon edun näyttöön en käynnistysjännitteistä luottais, vanhassa tontussa toimi kyllä uskottavasti, näytti käynnistyksen jälkeen yleensä 11-12 volttia, mikä pitäis ollakin normaalisti jäljellä oleva jännite. Tässä uudessa taas näyttää aina jotain 9voltin lukemia startin jälkeen, ja akku on testattu kunnossa olevaksi... Latausjännite taas on kyllä se normi 14+.
Tulille ei ole ollu nyt tarvetta laittaa, mut kävin eilen koittamassa toimiiko ovet. TOIMII
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
9000cs -96 vapari
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
#1397
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
#1397
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Noemmätiiä, ihan hyvin toi tonttu on tossa parkissa seissy nää viikonlopun pakkaset, ovet ainakin tuntui aukeavan tossa kun kävin laittelemassa sisätilalämppärin paikoilleen. Satkulla ollaan jyristelty tarvittavat ajot. Huomenaamulla koitan sitten tuota tonttua taas tulille.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Nyt ei voi sanoa muuta kun että.. HUHMake5 kirjoitti:Rakkaat ihmiset: automaattilaatikon omistajat muistetaan katsoa että laatikko on P:llä tai N:llä... Että voi olla tyhmä olo![]()
Pakki päällä niin eipä sen pidäkään lähteä.. Vaihde vapaalle ja lähti kuin palmun alta. Elämä on
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Eilen pakkasta 28 astetta. Päivän teema oli turpotiiselivolvon starttaus ja myynti. Starttaus: ei lähe, konepelti: ei aukea, akku: tyhjä, peräkontti: pankkojäässä ja työkalut siellä.
Tonnari käyntiin kuin palmun alta ja Volvo koukussa parkkihalliin lämmittelemään. Dieselin akku Tonnariin paikalleen ja ajelemaan ja latautuihan se pirulainen. Saab starttasi Volvon akulla vaikka Volvon konetta se ei jaksanut pyörittää. Saab pelaa pakkasella todella hyvin: lämmintä piisaa, auto on notkea ajaa ja ovet toimii. Miinuksia: keskuslukko ei lukitse kylmällä kelillä takakonttia, välillä lämppäri hieman viheltää ja startatessa remmi ulisee.
Hienosti pelaa tonnari pakkasella, melkein kuin Kuuppa!
Tonnari käyntiin kuin palmun alta ja Volvo koukussa parkkihalliin lämmittelemään. Dieselin akku Tonnariin paikalleen ja ajelemaan ja latautuihan se pirulainen. Saab starttasi Volvon akulla vaikka Volvon konetta se ei jaksanut pyörittää. Saab pelaa pakkasella todella hyvin: lämmintä piisaa, auto on notkea ajaa ja ovet toimii. Miinuksia: keskuslukko ei lukitse kylmällä kelillä takakonttia, välillä lämppäri hieman viheltää ja startatessa remmi ulisee.
Hienosti pelaa tonnari pakkasella, melkein kuin Kuuppa!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Joo, oli hirveä "pettymys" tänä aamuna (pakkasta -23), kun tonttu läks käymään kuin tyhjää vaan yli kolmen päivän seisonnan jälkeen oltuaan 2,5h tolpannokassa lämpiämässä. Olin jo henkisesti valmistautunut sadattelemaan ja suorittamaan työmatkasiirtymän lämmittämättömällä satkulla, mutta ei.vilpertti kirjoitti: Hienosti pelaa tonnari pakkasella, melkein kuin Kuuppa!
Termarissa on kyllä jotain häikkää, kone lämpiää ihan normaalisti, mutta kun termari ekan kerran aukeaa, ei koneen lämmöt enää nouse normilukemiin vaikka ajelis maaliman tappiin, vaan jäävät noin 1/4 vihreälle. Kyllä tuolla nyt ajella just tarkenee, mutta enemmänkin saisi kuumaa hönkiä...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 19:07
- Paikkakunta: Turku
Tuo tonnari on kyllä talviautojen kunkku. Pysäköin aina kadulle, kun pistoke/tallipaikkoja on Turun keskustassa aika niukasti.
Siitä huolimatta auto lähtee laakista käyntiin -20:n pakkasessa, ohjaus on kevyt, ovat avautuvat helposti ja sähköikkunatkin toimivat ihan normaalisti.
Mitä, minäkö muka tyytyväinen johonkin
"koputtaa puuta"
Siitä huolimatta auto lähtee laakista käyntiin -20:n pakkasessa, ohjaus on kevyt, ovat avautuvat helposti ja sähköikkunatkin toimivat ihan normaalisti.
Mitä, minäkö muka tyytyväinen johonkin
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
"koputtaa puuta"
Eipä taida "pumppaaminen" hyödyttää.-Juho- kirjoitti:mikähän mulla mahtaa olla kun ei lähde pakkasilla muuten käyntiin kuin pumppaamalla kaasua...saa nimittäin jonkinverran pumpata
tosiaan automaatti vaihtaa vähän nihkeesti ja lämmintä ei meinannu sisälle tulla...pitää termostaatti vaihtaa kunhan jaksaa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Älä välitä, mulla tossa syksyllä sattu, jotta pyöräytti sekunnin pari ja siihen lopetti, no etsittiin vikaa miehissä patakämpästä, (luulin jo startin hajonneen) kunnes totesin, jottei mene jännitettä eikä virtaa.Make5 kirjoitti:Rakkaat ihmiset: automaattilaatikon omistajat muistetaan katsoa että laatikko on P:llä tai N:llä... Että voi olla tyhmä olo![]()
Pakki päällä niin eipä sen pidäkään lähteä.. Vaihde vapaalle ja lähti kuin palmun alta. Elämä on
No seuraava kohde, virtalukko ja ajonestostydeemi, vaihdoin lukonpohjan (oli hanskalokerossa toinen) eikä apua. Sitten tarkkasilmäinen duunikaveri totesi, jotta eiks ton kepin kuuluis olla P:llä.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ja keppihän oli melkein R:llä.
Oli hiukka ihme kuin se noin pompsahti, vaan onneks ei aikaa mennyt kun 20 minuuttia.
Arvatkaa että hävetti.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Viime viikon pakkasilla (min -27c) kokemuksia:
- käymään lähtee hyvin, tunnin lämmityksen jälkeen. Kylmänä en
viitsinyt kokeilla.
- hetken lämpiämisen jälkeen tyhjäkäyntikierrokset nousevat
ja seilaa hiukan (viisarin liikkeenkin huomaa).
- ei nyi eikä muutenkaan ajossa mitään erikoista, lyhyellä 13km työmatkalla ei kerkiä lämmetä kunnolla.
- jostain takaa nivelistä tai alustasta kuuluu kolahtelua, kovin on
kovan tuntuista menoa
- kun istuinlämmitin ei toimi niin jopa on nahkapenkki kuin jääpalalla istuisi. laitoin solumuovin palasen alle niin ei sentään sairaaksi tule.
- edun ja ajotietokoneen taustavalot vähän himmeämmät.
Nyt kun on melkein nollakelit tuntuu auto taas notkealta ja miellyttävältä, valot loistavat kirkkaana, nahkapenkit kyllä vieläkin kylmät![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tyhjäkäynti vieläkin vähän oudon oloinen. Kun vapauttaa vaihteen N:lle, nousevat kierrokset heti jonkin verran ja jää hieman seilaamaan.
Johannes
- käymään lähtee hyvin, tunnin lämmityksen jälkeen. Kylmänä en
viitsinyt kokeilla.
- hetken lämpiämisen jälkeen tyhjäkäyntikierrokset nousevat
ja seilaa hiukan (viisarin liikkeenkin huomaa).
- ei nyi eikä muutenkaan ajossa mitään erikoista, lyhyellä 13km työmatkalla ei kerkiä lämmetä kunnolla.
- jostain takaa nivelistä tai alustasta kuuluu kolahtelua, kovin on
kovan tuntuista menoa
- kun istuinlämmitin ei toimi niin jopa on nahkapenkki kuin jääpalalla istuisi. laitoin solumuovin palasen alle niin ei sentään sairaaksi tule.
- edun ja ajotietokoneen taustavalot vähän himmeämmät.
Nyt kun on melkein nollakelit tuntuu auto taas notkealta ja miellyttävältä, valot loistavat kirkkaana, nahkapenkit kyllä vieläkin kylmät
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tyhjäkäynti vieläkin vähän oudon oloinen. Kun vapauttaa vaihteen N:lle, nousevat kierrokset heti jonkin verran ja jää hieman seilaamaan.
Johannes
9-3 SC 1.8t A -07
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87