Lobo_Earthworm kirjoitti:Ei kellään olis kuvaa lohkosta, jossa näkys numeron paikka.... ei ole niinku aavistusta vielälään mistä kohdasta alkas jynssäämään...
Itse olen myös vaihtanut B204E CS:ään tuon tasaisen vauhtipyörän ja aeron kytkimen. Osat menivät heittämällä paikalleen. Jostakin vuoden 1997 tienoilta vauhtipyörä ja kytkin ovat muuttuneet myös kaikissa 2 litraisissa tuohon 228 milliseen versioon jonka paikalle voi pistää 240 mm levyn ja asetelman. 215 milliselle kytkimelle tarkoitettu vauhtipyörä on paksuimmasta kohdasta mitattuna 21 mm paksuinen. 228/240 milliselle kytkimelle vauhtipyörä on puolestaan samalla tavalla mitattuna 26 mm paksuinen. Tuon saattaa pystyä tarkistamaan irroittamalla moottorin ja vaihteiston välissä olevan alimman pellinpalan ja vänkäämällä jotenkin mitan vauhtipyörän päälle.
Ilmeisesti 240mm levyssä ja asetelmassa on suurempi "esijännitys", koska asetelma kiinni ruuvattuna vauhtipyörien ja asetelmien paksuus ja etäisyys olivat lähellä toisiaan.
228mm vauhtipyörä on kokonaan tasainen ja asetelmien kiinnitys on 228mm ja 240mm levyille on samanlainen, joten kulumaton 228mm vauhtipyörä käy 240mm levylle.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Kuinka paljon kestää vakio 215mm kytkin viritetyssä (steg2 wannabee) sabassa?
Ajo suht normaalia.... suht..
Meinaan kun nyt luistaa ja autolla ajettu vasta 205000km.. virit ollu kiinni jotain 40000km..
Miten yleensä tommonen rimpula kytkin, vaihdetaanko se isompaan noilla nordicin 2 tason tehoilla?.... Nukkumaan--->
Täysvirisettien mukana tulee uus kytkin 270 tehoilla ja siitä ylöspäin.Eli ei vaihdeta
.Kytkimillä on tietty ikä ilman virejäkin.Kysymykseesi kytkimen kestävyydestä ( kilometrimääräistä ) on mahdoton vastata , koska kuljettaja on ratkaisevassa asemassa. Jonkun normaali ajo on toiselle mielipuolista räppäämistä ja päinvastoin. Oon nähnyt uuden auton , jossa kytkin lopussa ts.luisti rankasti 9 000 ajokilometrin jälkeen. Kytkimessä ei ollut valmistusvikaa vaan kuljettaja sääteli ajonopeuden kytkimellä survottuaan tallan lähes pohjaan.
Olisin saamassa vauhtipyörän seuraavanlaisesta autosta, saab 9000 2.3 turbo,vuosimalli 1995, runkonumeron mukaan 234L (katsoin epc: stä).
Onko tuon vauhtipyörä isompi kuin minulla, ja käykö se minulle? Eli kannattaako se ottaa??
hmm
Specification for Saab 9000 VIN:
Model year
1995
Model series
CSE
Body style
5-door CS
Airbags
Driver and passenger
Engine
B234 (2.3l full-pressure turbo - 200hp)
Transmission
5-speed manual
Built at
Line A, Trollhattan, Sweden
Eli taitaa käydä...
Suan isomman kytkimen, eikö nii? Vastatkaa ny joku, olo on ku joulua oottas että paketti saapuu kotiin..
Pitäisi olla. Ainakin Speedpartsin luettelossa -94 alkaen tarjoavat täyspaineeseen 240mm kytkintä, joten eiköhän sullekin tule se isompi sitten vauhtipyörän vaihdon myötä.
Vielä semmoinen asia että meneekö 1995 saabin ahtopainemittarimoduuli (sanahirviö) vm 1996 saabin mittaristoon heittämällä paikoilleen??+
MIMMIIII!!!!!! Tietotoimisto herääätyyys....
Pitäisi sopia, ainakin -95 eteenpäin mittariston osat ovat samoilla osanumeroilla uudempien mallien kanssa. Vaikka tuo EPC ei mikään erehtymätön tietolähde olekaan, niin eiköhän siihen voi jossain määrin luottaa.