0 - 200 km/h 9000 Aero

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
janpiet
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Su Tammi 08, 2006 01:28

Viesti Kirjoittaja janpiet »

Tri-Lo tiedätkö mistä 9000 Aeroon saa noita lastuja missä kierrosrajoitin siirtyy tonne n.7000 kieppiin vai tekeekö se niin joka lastulla.Niinkuin tuossakin klipissä oli.Tais tossa Aerossa olla ihan kivasti potkua
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

janpiet kirjoitti:Tri-Lo tiedätkö mistä 9000 Aeroon saa noita lastuja missä kierrosrajoitin siirtyy tonne n.7000 kieppiin vai tekeekö se niin joka lastulla.Niinkuin tuossakin klipissä oli.Tais tossa Aerossa olla ihan kivasti potkua
Custom softa, se tekee sitten just niinkuin haluat. Niin tekee vaan sitten konekin...poks :)
Oltsa
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 14:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Oltsa »

kierrosrajoitin siirtyy tonne n.7000 kieppiin
Haluat ehkä vaihtaa jotain sisuskaluja tuollaisella softalla. Customsoftia ja uusia sisuskaluja löytyy ruottinmaalta.
NG 9-5 -11 2,8t V6 XWD & OG 9-5 Aero -07
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

...
Viimeksi muokannut Hane_81, Pe Tammi 12, 2007 15:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Pari huomautusta keskustelun saamista käänteistä näin moderaattorin ominaisuudessa:

Miksi sanoa vain epämääräisesti, että osia tarvii vaihtaa jos haluaa kierrättää 7000rpm, kun voisi samalla vaivalla kertoa myös että mikä sieltä on ensimmäisenä antautumassa?

ja:

Miksi postata ainoastaan tyrmätäkseen toisen mielipide, sitä kuitenkaan korjaamatta. Vaikuttaa vähän elektronien haaskaukselta vaan tuoda toiselle ilmi, että "olet väärässä" ilman sen kummempia perusteluja.

Siinäpä teille ruokaa ajatuksille. Odotan mielenkiinnolla keskustelua perusteluineen eri näkökannoistanne! Onhan teillä oikeasti perustelujakin mielipiteillenne, ettette vain lämpimiksenne täällä heittele?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Oltsa
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 14:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Oltsa »

Laitetaan linkki:
http://www.maptun.com/webshop/

Obs! ei ainoa paikka joka noita softia tekee
NG 9-5 -11 2,8t V6 XWD & OG 9-5 Aero -07
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Oltsa kirjoitti:Laitetaan linkki:
http://www.maptun.com/webshop/
Obs! ei ainoa paikka joka noita softia tekee
Noita löytyy paljon lisää UKT:n alusta.

Vaan mitäs palikoita siihen täytyy vaihtaa, että kestää sen 7000rpm? Itseänikin kiinnostaisi.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

janpiet kirjoitti:Tais tossa Aerossa olla ihan kivasti potkua
http://www.maptun.com/cars.php?id=54
Oltsa
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 14:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Oltsa »

Vaan mitäs palikoita siihen täytyy vaihtaa, että kestää sen 7000rpm? Itseänikin kiinnostaisi.
Ei välttämättä mitään. Softalla sen saa nostettua (jos ilman rautamuutoksia sen välttämättä haluaa tehdä). Kyse lähinnä optimoinnista, koska tarkoitus oli ilmeisesti myös nostaa tehoja eikä vaan polttoaineensyötönkatkaisupistettä. Muutamilla osilla voi varmistaa ettei kone tukehdu isommillakaan kiekoilla. Toki ensin kannattanee hankkia turbo, joka ei hyydy 5000+rpm(plus muut perus "roippeet" tehotavoitteen mukaan), vaan jaksaa työntää vielä siellä seitsemän tonnin kohdalla.
Miksi postata ainoastaan tyrmätäkseen toisen mielipide, sitä kuitenkaan korjaamatta.
Pitää paikkansa. Tuli vähän hätäisesti kommentoitua, mutta jos viettää aikaa tuolla maptunin sivuilla saa jo jonkin käsityksen mitä muutoksia vaatii (nokista on hyvä lähteä liikkeelle) . Foorumilta löytyy henkilöitä, jotka oman kokemuksen kautta osaavat puhua näistä asioista paremmin, piti vain laittaa oma lusikka soppaan.
:D

Jos pakkoruotsi taipuu niin tuolla http://forum.saabturboclub.com/ juttuja myös noista Maptunin sivuilla olevista autoista.
NG 9-5 -11 2,8t V6 XWD & OG 9-5 Aero -07
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Vakiomoottoria on aika turha kiusata tuonne 7k asti. Hydrauliset nostajat kestävät mukana hiukan ylikin tuon 7000rpm. Isompaa hyrrää, kenties hiotut nokat ja hiukan kannen porttausta (oleellista varsinkin pitkälohkoisissa koneissa), niin nostetuilla kierroksilla on todellista hyötyä.
Foxbody turbo
Vastaa Viestiin