Niin Ajattelinkin soitella tosiaan tuossa Maanantai aamulla tuonne Porvooseen ja sitten sinne Lahteen(asiamiehelle)sieltä kaupungista mistä auto on ostettukkin...Outoa sinänsä se että kun ajoin auton tuonne Tervashongalle niin auto vaikutti muuten normaalilta paitsi että hirvee höyry nousi konehuoneesta kun syyläri pissi siellä ympäriinsä
Niin että uuden syylärin vaihdettuaan Tervashonka sanoi että nyt se käy todella huonosti jos ollenkaan ja kun käyntiin saa niin kuulemma se yläletku joka lähtee syyläriltä koneeseen on kuin sementtiä??? mietin vaan että onkohan tuossa ollut alunperin jotain vikaa tuossa koneessa kun samasta kohtaa rikkoo aina tuon Syylärin edellinen oli myös haljennut samasta kohtaa ja Dukopart vaihtoi käytettyyn ja se toimi hetken ja nyt taas olisi uusi syyläri javoisin lyödä vaikka vetoa että hajoaisi samasta kohtaa...
crashline kirjoitti: mietin vaan että onkohan tuossa ollut alunperin jotain vikaa tuossa koneessa kun samasta kohtaa rikkoo aina tuon Syylärin edellinen oli myös haljennut samasta kohtaa ja Dukopart vaihtoi käytettyyn ja se toimi hetken ja nyt taas olisi uusi syyläri javoisin lyödä vaikka vetoa että hajoaisi samasta kohtaa...
Onko moottorin tuennat kunnossa? Mietin vaan että jos kone oikein kunnolla kuperkeikkaa yrittää heitellä, niin varmasti repii ylävesiletkun kiinnityksenkin rikki syyläristä.
crashline kirjoitti:käy todella huonosti jos ollenkaan ja kun käyntiin saa niin kuulemma se yläletku joka lähtee syyläriltä koneeseen on kuin sementtiä???
Tarkoittavat varmaan, että pukkaa kovasti painetta jäähdytysjärjestelmään, eli kannentiivisteestä vuotaa paineet jäähdytykseen.
mietin vaan että onkohan tuossa ollut alunperin jotain vikaa tuossa koneessa kun samasta kohtaa rikkoo aina tuon Syylärin edellinen oli myös haljennut samasta kohtaa
Kun autolla alkaa olla ikää ja kilometrejä, letkut ei ole enää uudenversoisia, ja ensimmäisenä periksi antavat kaikkein kuumimpana olevat letkut. Siis lämmitysletku kannelta lämppärin kennolle ja ylävesiletku termostaattikotelolta jäähdyttimelle.
Ylävesiletku voi jäähdytysjärjestelmän paineesta ja lämmöstä venyä ja muuttaa muotoaan ja kimmoisuuttaan. Jos letku esim. jäähdytysnesteen vaihdon yhteydessä tulee irrotetuksi jäähdyttimestä, uudelleenliittäminen tiiviisti jäähdyttimen nippaan voi olla vaikeata liittää tiiviisti. Letkukiristin tulee kiristettyä liian tiukkaan. Jäähdyttimen päädyn muovinen liitosnippa murtuu ajon aikana hiukan -> kiristetään kiristintä lisää -> vuotaa -> kiristetään -> hajoaa kokonaan.
crashline kirjoitti:Niin Ajattelinkin soitella tosiaan tuossa Maanantai aamulla tuonne Porvooseen ja sitten sinne Lahteen(asiamiehelle)sieltä kaupungista mistä auto on ostettukkin...
Asian ottaa hoitaakseen AINA asuinpaikan kuluttajaneuvoja.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Alkavat avaamaan tuota kantta ja sitten näkee että mistä on lähtenyt liikkeelle tuo vaurioiden suma...
Ja soitin kuluttajaneuvojalle(porvooseen) ja sieltä annettiin tarkat yksityyis kohtaiset neuvot...Tervashonka kirjoittaa lappusen minulle tuosta kyseisestä autosta heti kannen aukaistuaan jolloin näkee mistä ja mitä on tapahtunut ja mikä oli syynä että näin on päässyt käymään.
crashline kirjoitti:Alkavat avaamaan tuota kantta ja sitten näkee että mistä on lähtenyt liikkeelle tuo vaurioiden suma...
Ja soitin kuluttajaneuvojalle(porvooseen) ja sieltä annettiin tarkat yksityyis kohtaiset neuvot...Tervashonka kirjoittaa lappusen minulle tuosta kyseisestä autosta heti kannen aukaistuaan jolloin näkee mistä ja mitä on tapahtunut ja mikä oli syynä että näin on päässyt käymään.
Että sellasta
Toivotan onnea.
Jos myyjä rupeaa hankalaksi on oikeustoimia ja asian ratkaisu odotettavissa 2010.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Nyt on auto ollut Tervashongan pihassa yli viikon ja autooni ei ole saatu kuin syyläri vasta vaihdettua? (kuulemma pikkasen kiireitä) Aluksi lupasi työn olevan valmis tämän viikon vk.6 perjantaina...saas nähdä saavatko valmiiksi huommiseksi
Kuluttajaneuvoja sanoi että Kaksi viikkoa on tavallinen aika tuollaisissa tapauksissa ja kun menee siitä yli niin pitää aloittaa toimenpiteet...
Dissausta en aloita viellä mutta se on varmaa jos alkaa hommat tökkimään niin Dissaan saletisti kaikissa mahdollisissa Foorumeissa Kyseistä Korjaamoa sekä kyseistä Autoliikettä
Tänään sain auton pois Autopalvelu Tervashongalta.
Eli 2viikkoa kesti näiden työ toimenpiteiden teko(HUOM!!! oli kylläkin ruuhkaa ja ilman ajanvarausta sain auton sisään HETI)
Eli vaihtoivat JÄÄHDYTTIMEN+Iso letku syyläriltä koneeseen ja SYL.KANNEN oikaisu sekä TIIVISTESARJA(Saabin oma ei Halpis) VENTTIILIT/ISTUKAT KONEISTUS+VENT, VARSIEN KUMIT VAIHTO ja Tulpat+++Työt ja Nesteet yhteensä pikkasen päälle 1000Euroa
Ei NAKUTA enää ja käy nätisti ja kaiken lisäksi käynnistyy entistä paremmin ei enää käynnistäessä meinaa sammua, en testannut mitään lähtöjä sillä koska pitää ns.ajella sisään joku tovi ennen reippaita ajoja
Perse edellä puuhun.......Ja vauvan lusikalla velliä Suuhun........
No nyt se myrkyn lykkäs ajelin sillä pari päivää ja sain lisätä 0,5litraa glygolia ja nyt muija oli ajanut sillä työmatka ajoa 300-400 kilometriä ja soitti et öljyvalo oli vilahtanut? ihmettelin ja sanoin että aja auto heti pihaamme(hän ajoi)
Tulin tarkastamaan auton kuntoa ja totesin että Jäähdytys nestettä on KADONNUT TAAS ja tällä kertaa meni pikkasen päälle 2LITRAA...lämmitin koneen ja lisäilin nesteen myös öljyn koska se oli myös minimissään.
Mitä mieltä olette kannattaisiko yrittää purkaa kauppa vai mitä kannattaisi tehdö koska eihän tuo nyt ole normaalia että tuota jäähdytys nestettä katoilee tuossa määrin...nimittäin alkaa tullemaan kalliiksi tuon auton ylläpito meikäläiselle koska nyt jo noista edellisistä korjauksista DUKOPART vaatii minulta 500EUROA ja yksi mikä on varma niin ennen en maksa kun auto on kunnossa PRKL!!!!
Perse edellä puuhun.......Ja vauvan lusikalla velliä Suuhun........
crashline kirjoitti:No nyt se myrkyn lykkäs ajelin sillä pari päivää ja sain lisätä 0,5litraa glygolia ja nyt muija oli ajanut sillä työmatka ajoa 300-400 kilometriä ja soitti et öljyvalo oli vilahtanut? ihmettelin ja sanoin että aja auto heti pihaamme(hän ajoi)
Tulin tarkastamaan auton kuntoa ja totesin että Jäähdytys nestettä on KADONNUT TAAS ja tällä kertaa meni pikkasen päälle 2LITRAA...lämmitin koneen ja lisäilin nesteen myös öljyn koska se oli myös minimissään.
Mitä mieltä olette kannattaisiko yrittää purkaa kauppa vai mitä kannattaisi tehdö koska eihän tuo nyt ole normaalia että tuota jäähdytys nestettä katoilee tuossa määrin...nimittäin alkaa tullemaan kalliiksi tuon auton ylläpito meikäläiselle koska nyt jo noista edellisistä korjauksista DUKOPART vaatii minulta 500EUROA ja yksi mikä on varma niin ennen en maksa kun auto on kunnossa PRKL!!!!
Ei kai se sentään öljyvalo ollut, eiköhän sentää "CHECK RADIATOR". Mutta kyllä tuo ensimmäinen lisäys voi olla vielä normaalia, jos järjestelmää ei ole ilmattu kunnolla.
Kannattaa varmaan kuitenkin ottaa vielä yhteyttä myyjään ja kertoa asia. Jos nestettä alkaa vielä kulua, saattaa kansi olla halki tai kannentiiviste vidurallaan, silloin kannattaa kyllä harkita vakavasti kaupan purkamista.
Mutta, kuten sanoin ota yhteyttä heti myyjään...
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
MacTurbo kirjoitti:
Ei kai se sentään öljyvalo ollut, eiköhän sentää "CHECK RADIATOR". Mutta kyllä tuo ensimmäinen lisäys voi olla vielä normaalia, jos järjestelmää ei ole ilmattu kunnolla
Tonnari ilmaa itse oman jäähdytysjärjestelmänsä. Normaalia on joutua lisäämään muutama desi-puoli litraa ekan täytön ja lämpimäksi käyttämisen jälkeen, kaksi litraa on liikaa (melkein neljännes järjestelmän tilavuudesta...). Kannattais varmaan etsiä niitä vuotopaikkoja, tuommoinen määrä kyllä jo näkyy.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84