Ei lähtenyt käyntiin, kuului vain "klok" (ei hätää

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

No noilla edellisen viestini, ja sen lainauksen ohjeilla on koetettu, (jäi raportoimatta :oops: ), ja toimii siltä osin normaalisti. Hetken jo luulinkin että vika olisi poistunut, koska eristelin joltakin sähkömieheltä jääneitä irrallaan roikkuvia johtojen päitä kojetaulun uumenissa, ja vaikutti ensialkuun siltä että tämä tepsi. Aikaisemmin tämä oire vaikutti liittyvän nimenomaan lämpötilaan, ts. hellekeleillä ei ollut toivoakaan käynnistymisestä ennenkuin kone oli täysin jäähtynyt.

No kuitenkin nyt viime helteillä meni pitkät tovit, kun Tonttu käynnistyi kuin ajatus, ei mitään ongelmaa.. Sitten taas tässä päivänä muutamana on ollut oireilua lähes jokaisessa starttiyrityksessä lämpötilasta riippumatta.

Eli itse en ainakaan keksi enää mitään muuta syytä tähän kuin jälkiasennetun (Italialaisen) varashälyttimen kummittelevan
käynnistykseneston?

Tosiaan kaikki starttiin liittyvä on jo vaihdettu starttimoottoria ja sen johdotuksia ja maadoituksia myöten, virtalukon pohja kahteen otteeseen, virtalukon rele, mitä muuta vielä voi vaihtaa? Vaihdan kyllä jos saan tietooni mitä muuta voisi vielä tehdä..

Ja virtaa ei enää häviä akusta, vaan jostakin kumman syystä auto arpoo koskas nyt sitten lähdetään menemään, ja sitten kun sallitaan lähtevän, niin starttaa iloisesti kyllä.

Ja sitten taas kun sille päälle ryhdytään, niin: Klok, klok...

P*rkele varastaisi edes joku hölmö tuon keikka-autoksi.. Tietenkin siinätapauksessa se toimisi taas kuin ajatus :evil:
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Nyt seuraavana päivänä tuon ilmastoinnin katoamisen jälkeen, akku oli tyhjentynyt lähes täysin yön aikana!

Laitoin toisen akun paikalleen, niin toimi normaalisti. Huomasin, että kun irrotan miinus-navan, ilmastoinnin kompuralta päin tulee napakka kolahdus. Tuollaista en ole ennen huomannut akun irrottamisen yhteydessä.

Voiko viallinen kompura tai se magneettikytkin syödä virtaa tuolla tavalla, avainten irti ollessakin??? Kompura on rämissyt aiemminkin käynnistyksen jälkeen.

Perkule, ostan Ladan.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ässä kirjoitti:
Voiko viallinen kompura tai se magneettikytkin syödä virtaa tuolla tavalla, avainten irti ollessakin???
Ei voi, jossain pitää olla vikaa ja pahasti, kerta sinne ylipäätään tulee jännite ilman sytytysvirran päälläoloa.

Edit: Jostain syystä "ilmastointi on päällä" vaikkei syttyvirrat ole kytkettynä.. mitähän vuosimallia autosi mahtaa edustaa, jos mielenkiinnosta kytkistä siihen etsisin..?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Mimmi kirjoitti:ACC-paneeli tai ilmastoinnin rele viallinen.
Käytin releen irti ja koputtelin sitä hieman. Tämän jälkeen kompressori alkoi pyörimään normaalisti. Kokeilen ajella nyt ilman relettä.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja et »

Starttimoottorin herätevirtajohto voi olla "palanut" vaikka virtalukon ja startin päässä johto näyttäis täysin terveeltä. Ennen lisäjohdon vetoa naksutteli lähes täyteen ladatulla akullakin.
Vastaa Viestiin