Ysitonnisen hinta laskee

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
rotisko
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 00:14

Re: Ysitonnisen hinta laskee

Viesti Kirjoittaja rotisko »

hessun jutussa on perää ja keulaakin. kun katsellut mp-harrastajien touhuja, niin järjestään erilaisten rätkein hinnat ovat tulleet alaspäin kymmeniä prosentteja viiden vuoden takaisista samanlaisista pyöristä esimerkkejä hakiessa, siis yhtä vanhoista suhteessa ostohetken hintaan.

syy, jengi hakee pyöriänsä ruotsista, vielä enemmän saksasta, belgiasta, italiasta ja motukoiden tuontiin erikoistuneita firmojakin on ilmestynyt kuin sieniä kaatosateella.

itsekin hain aikanaan yhden mp:n omaan käyttöön saksasta. tienasin n. 10000-15 000 mk sillä hakureissulla eli n. 2500€ nykyrahassa. sittemmin niidenkin prätkien hinnat laskivat melko vauhdilla lisääntyneen tuonnin ansiosta. siis käytettynä ulkomaantuonnin.

eniten varmaan autopuolella tuodaan bemuja saksasta. sitten mesejä ja audeja. sweduista ilmeisesti vähemmän mitään, vaikka olisi suomalaisittain helpompi kohde ja hinnatkin ovat usein ihan saksatasoa.

kuhan mielipiteenä tämmöisen laittelin. tai ajatuksena. itekin tietysti pyrin suosimaan suomalaista aina kun se on suhtkoht mahdollista ja järkevää.
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ysitonnisen hinta laskee

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

En itse taas enää näe mitään rajaa "suomiauton" tai muunkaan maan auton välillä.
Onhan se prkl "suomiautokin" tuotu Suomeen uutena.

Mitä väliä sillä on sitten jos haet aivan samoilla varusteilla olevan Saapaksen Ruotsista joka on varmasti varustettu pohjolan oloihin ja on eroa satavarmasti näihin Belgian ja Italian verrokkeihin.

Huoh,

Pakko avautua taas.

Eräs esimerkki pisti silmään taas.
Suomessa myynnissä 2003 ysikolme airo, semmoinen hyvä pyöree n. 20 kiloerkkiä.

Vastine ennen tulleja Ruotsissa: http://www.blocket.se/vi/18855716.htm?ca=15_s

Tehdäänpä nopsa laskutoimitus Tullin sivuja hyödyntäen ja vaikka vähän yläkanttiin:

vm 2002

SAAB 9-3 2.0 5D HB 151KW N 20080926 20020313 120 11195.00 2865.92 630.50 3496.42

Vähän uudempi 2004

SAAB 9-3 2.0 4D AUT 154KW N 20080909 20041008 71 19602.80 5331.96 1173.03 6504.99

Elikkäs voidaan vähän saada suuntaa jo päätöksien saaneista ysikolmosista täältä:

http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... _fi_se.pdf

Kun lasketaan tuon Blocketin esimerkkiauton hintaan vaikka tuo ylempi kokonaisvero, on auton hinta nykykurssilla ennen Göteborgin matkoja noin 13500 euroa.

Matkoihin menee Göteborgiin, jos budjetilla matkustaisi noin 200 euroa. Vaikka paluumatkalle onkin autopaikka. Kokemusta on.

Käteiskaupalla tuonkin esimerkkiauton hinta varmasti olisi edukkaampi. Voimme täten sanoa aika turvallisesti, että itse haettuna tuon auton hinta on juuri tuo 13500 euroa Suomeen tuotuna ja rekisteröitynä.

Siis mitä helewattia! Taas! 7000 euroa erotusta? Täh?

Edelleenkin se auton haku ei ole vaikeaa sieltä. Herätkää auton ostajat, ja osatkaa mainita tästä ja vetäkää hinnat alas. Nyt barrikaadeille, hahaa! :twisted:

Sori taas.

-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Vastaa Viestiin