Sitten kannattaa ottaa levy irti ja tutkia mahdollisuus sen säätöön. Akselilla pitäisi olla pari prikkaa millä säädetään etäisyys sopivaksi. Jos säätö ei riitä, niin pitää levy uusia.Maca kirjoitti:Emmie ole suoraan akulta koittanu viiä kompuralle virtaa ku sille tulevassa johossa sitä kuitenkin on.
Kaveria en malttanut oottaa paikalle painamaan econ/auto-nappulaa, niin irrottelin ja kiinnittelin eestakasin sitä kompuran virtapiuhaa. Kytkettäessä johto levy painuu hitaasti noin millin-pari ja erkanee saman verran kompurasta mutta nopeammin irrotettaessa piuha.
Ilmastointi kesäksi kuntoon
Re: Ilmastointi kesäksi kuntoon
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Ilmastointi kesäksi kuntoon
Joo, pitääpä alkaa ettimään vanhoista ketjuista ohjeita, että miten se irrotetaan.
Aamulla sattu toimimaan ku huoltoon ajoin.
Edit: Eipä löytyny. Hihnaa irti ja pultteja vaan aukomaan? Vai tartteeko hihnaa irrottaa?
Aamulla sattu toimimaan ku huoltoon ajoin.
Edit: Eipä löytyny. Hihnaa irti ja pultteja vaan aukomaan? Vai tartteeko hihnaa irrottaa?
Re: Ilmastointi kesäksi kuntoon
Tässä samaisessa ketjussahan on linkki sandellin ohjeisiin jossa oikea ilmarako ym. sekä työ ohjeetkin ![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Rangerover 84
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
Re: Ilmastointi kesäksi kuntoon
Jaa ehä mie älynny sitä pdf-linkkiä klikata kun hokannu tähän liittyvän..
Edit: Eikä sillä pdf:llä tässä mitään tehnykkään. Laitekki näytti niin erilaiselta kuin oma. Eli hihnaa ei tartte poistaa. Kiekon päässä on 5mm kuusiokoloruuvi, jonka poistamalla kiekon pääsee vetämään käsin pois. Ahdasta on mutta onnistuu. Esiin tulleelta akselilta kalastin magneettipäisellä ruuvimeisseliltä jostain kompuran syvyyksistä pari shimmiä pois. Kiekko takaisin paikalleen ja toimii. Jee.
Paitsi että helteet loppu just tänään. Luvataan kymmenen asteen korville lämpötiloja täällä pohjosissa.![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Edit: Eikä sillä pdf:llä tässä mitään tehnykkään. Laitekki näytti niin erilaiselta kuin oma. Eli hihnaa ei tartte poistaa. Kiekon päässä on 5mm kuusiokoloruuvi, jonka poistamalla kiekon pääsee vetämään käsin pois. Ahdasta on mutta onnistuu. Esiin tulleelta akselilta kalastin magneettipäisellä ruuvimeisseliltä jostain kompuran syvyyksistä pari shimmiä pois. Kiekko takaisin paikalleen ja toimii. Jee.
Paitsi että helteet loppu just tänään. Luvataan kymmenen asteen korville lämpötiloja täällä pohjosissa.
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Re: Ilmastointi kesäksi kuntoon
Vika voi olla myös muualla kuin ylitäytössä.
-painekatkaisin/kytkin
-höyrystimellä oleva virtauksen säätö ventiili (yhdestä tonnarista oli rikki), jos aineet olleet pihalla jonkin aikaa
-kompura/ylipaine venttiili
Noniin, kuivain ja paineventtiili/painevahti vaihdettu ja uudet aineet sisään. Ei herenny flekti vieläkään toimimaan. Paineet nousee 24bar (noin 30-45sek)......
Ilmastoinni releet ok ja testattu, sulakkeet ok eli kait se vika on sitte joku mutta mikä...
Nyt kun ongelman tietää niin osaa painaa kylmästöinnin off -asentoon taajamassa.....tienpäällä kärsii pitää päällä ja toimii hyvin.
--> MYYDÄÄN toimiva painevahti (uusi 170 euroa by GM).....![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-painekatkaisin/kytkin
-höyrystimellä oleva virtauksen säätö ventiili (yhdestä tonnarista oli rikki), jos aineet olleet pihalla jonkin aikaa
-kompura/ylipaine venttiili
Noniin, kuivain ja paineventtiili/painevahti vaihdettu ja uudet aineet sisään. Ei herenny flekti vieläkään toimimaan. Paineet nousee 24bar (noin 30-45sek)......
Ilmastoinni releet ok ja testattu, sulakkeet ok eli kait se vika on sitte joku mutta mikä...
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Nyt kun ongelman tietää niin osaa painaa kylmästöinnin off -asentoon taajamassa.....tienpäällä kärsii pitää päällä ja toimii hyvin.
--> MYYDÄÄN toimiva painevahti (uusi 170 euroa by GM).....
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
#3854
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
Re: Ilmastointi kesäksi kuntoon
Luin tässä jokin aika sitten jonkin harrastajan sivuilta, että tuommoseen -90 malliseen menis 1100 grammaa kylmäainetta? Liekö ollut sitten eri aine kyseessä? Itelläkin tahtoo 25+ keleillä olla siinä ja siinä tuleeko tarpeeksi kylmää ilmaa.
Asiasta toiseen, onko tämä ilmastoinnin kiilahihnan ohjainpyörä vaiko moniurahihnalle?
Hihnan ohjainrulla Saab 30-0520 9000-16V Ohjainpyörä B202/204/234 (ø80mm/keskireikä=ø17mm) [1985 - 1998] 21,50 €
EDIT: urli löytyi http://www.thesaabsite.com/9000/9000faq ... eon+Amount
2.5 lbs on about 1133 grammaa
Asiasta toiseen, onko tämä ilmastoinnin kiilahihnan ohjainpyörä vaiko moniurahihnalle?
Hihnan ohjainrulla Saab 30-0520 9000-16V Ohjainpyörä B202/204/234 (ø80mm/keskireikä=ø17mm) [1985 - 1998] 21,50 €
EDIT: urli löytyi http://www.thesaabsite.com/9000/9000faq ... eon+Amount
2.5 lbs on about 1133 grammaa
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Ilmastointi kesäksi kuntoon
Tuo rulla on moniurahihnalle.