Käynnistyy just ja just kaasupoljin mykkä.. TCS-CTRL palaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
suorsa
"Hölösuu"

Re: Käynnistyy just ja just kaasupoljin mykkä.. TCS-CTRL palaa

Viesti Kirjoittaja suorsa »

9-3Tid kirjoitti:Mullakin loimottaa tonnarissa nyt tcs-ctrl valo, mutta kaikki pelaa ihan normaalisti. En ole vielä ennättynyt mittailla vastuksia eikä lähistöllä isatia mutta voiko tämä viitata samaan venttiili vikaan?
Ei viittaa. Jos ko. venttiili on rikki niin menee limb homeen, että raikaa. Ensimmäisenä tulee mieleen kalibrointi tai vasemmassa pyöränkaaressa oleva venttiili - nuokin tosin puhtaita arvauksia.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
ilzu
"Aero"

Re: Käynnistyy just ja just kaasupoljin mykkä.. TCS-CTRL palaa

Viesti Kirjoittaja ilzu »

suorsa kirjoitti:
9-3Tid kirjoitti:Mullakin loimottaa tonnarissa nyt tcs-ctrl valo, mutta kaikki pelaa ihan normaalisti. En ole vielä ennättynyt mittailla vastuksia eikä lähistöllä isatia mutta voiko tämä viitata samaan venttiili vikaan?
Ei viittaa. Jos ko. venttiili on rikki niin menee limb homeen, että raikaa. Ensimmäisenä tulee mieleen kalibrointi tai vasemmassa pyöränkaaressa oleva venttiili - nuokin tosin puhtaita arvauksia.
Itse olen kahteen kertaan putsannut kuskin puolen ABS-anturin ja sillä on korjaantunut tähän asti TCS-ongelmat. Tänä aamuna sitten teki sen, että kone hörähti vain. Ensin epäilin bensapumppua, mutta se kirnuaa ihan ok. Siispä jukisilla töihin. Nyt kotiin päästyä ajan kanssa starttailin ja tyhjäkäynnillä rallattaa ok. Heti kun kaasuun koskee, niin yrittää kierroksia mutta sammuu. Eilen kaikki oli vielä ok talliin ajaessa. Eipä taaskaan jättänyt tielle : ) Mutta syytä epäillä tosiaan joitakin letkuja/venttiilejä??? Aikanaan pari kertaa tehnyt limp homet, mutta niillä kerroilla lähti kun starttasi uudelleen.
Itseasiassa tänään aamulla startatessa kuului joku ylimääräinen "möö" normaalisurinoitten lisäksi. Jossakin falskaa, mä luulen.
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
Vastaa Viestiin