Ostinpa tonnarin. Taas.
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
204 (2L)
234 (2.3)
muistaakseni
234 (2.3)
muistaakseni
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Itseasiassa mulla kuuluu joku vastaava sivuääni kun kylmällä laatikolla/koneella lähtee liikkeelle, varsinkin ykkös- ja kakkosvaihteella. Ääni taitaa laatikosta tulla. Häviää sitten kun on ajellut tovin. Laatikkoöljyjen kunnosta ei ole mitään haisua, pitäisi varmaan kokeilla vaihtaa. Vaihteet pelaa muuten hienosti ja kytkin.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
No sitten saattaa kuulua asiaan, tosin 5 vaihde kytkeytyy hieman pykältäen, vanhassa -92 mallisessa pelasi laatikko paremmin. Saattaa tietysti öljynvaihto auttaa asiaan.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Edellisessä tontussa kolmonen ja pakki rusahti järjestään aina ja muutenkin päästeli jänniä ääniä. Ostin jotain helvetin kallista redlineä motonetistä, huuhtelin ja vaihdoin ne sisään ja sen jälkeen pelasi hienosti.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Onkos sillä paineella kuinka iso merkitys että 0,4bar vai 0,6bar? 5-10-20hp (plus vääntö)? Fuelcut taitaa olla 0,65bar...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
0,4 vs 0,6 bar vakioahtimella lienee ainakin 15hv eroa, väännössä varmaan liki 30nm.
Kylmänä ulina 1. ja 2. vaihteilla on orastava laakerivika, omassa tapauksesas kesti 50tkm ajoa ennenkuin paheni sen verran että ujeltaa myös kolmosella eikä lakkaa enää kokonaan lämmettyäänkään. Ei silti vielä juuri häiritsevällä tasolla ole, mutta varmaan parin kymppitonnin sisään on viimeistään loota laakeroitava.
Kylmänä ulina 1. ja 2. vaihteilla on orastava laakerivika, omassa tapauksesas kesti 50tkm ajoa ennenkuin paheni sen verran että ujeltaa myös kolmosella eikä lakkaa enää kokonaan lämmettyäänkään. Ei silti vielä juuri häiritsevällä tasolla ole, mutta varmaan parin kymppitonnin sisään on viimeistään loota laakeroitava.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Jossain tonnarissa ulisi vain silloin kun moottorijarrutti vaikkapa nelosella, tuossa ei taas silloin kuulu mitään.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Noniin, tehoja nostettu vesa67:n toimesta ja kulkua löytyy. Tulpat piti vaihtaa ensitilassa, kärkiväli oli varmaan lähempänä 2mm kuin 1mm...
Ulkolämpömittarin liittimen löysin pitkien etsintöjen jälkeen konehuoneesta pyörimästä joten sain senkin pelaamaan lopulta pienen modailun jälkeen. Hiukkasen kuumaa on tuo fööni herkästi kabiiniin tehnyt, joskohan nyt pelaisi oikein.
Seuraavaksi vaihdelootan öljyt vaihtoon. Puslahommiakin taitaa olla tiedossa. Niin ja käsijarru...
Edelleen tyytyväinen ostokseen, hyvä peruskunto ja pikkunäpertelyllä saa viimeisen päälle.
Ulkolämpömittarin liittimen löysin pitkien etsintöjen jälkeen konehuoneesta pyörimästä joten sain senkin pelaamaan lopulta pienen modailun jälkeen. Hiukkasen kuumaa on tuo fööni herkästi kabiiniin tehnyt, joskohan nyt pelaisi oikein.
Seuraavaksi vaihdelootan öljyt vaihtoon. Puslahommiakin taitaa olla tiedossa. Niin ja käsijarru...
Edelleen tyytyväinen ostokseen, hyvä peruskunto ja pikkunäpertelyllä saa viimeisen päälle.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Näinkin sut ohimennen Vesan "pajalla" perjantaina. Komee auto on kyllä sininen matalakeula-CDdj_pirtu kirjoitti:Noniin, tehoja nostettu vesa67:n toimesta ja kulkua löytyy.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Eipä hullumpi ollut sinunkaan kulkine.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Tuossa pannut merkille että huohottaa todellakin öljyä nelospytyn kannen välistä, tikussa ei kuitenkaan näy eikä muutenkaan missään tunnu. Enemmän ja vähemmän "normaalia"? Jäähdytysneste ja öljy ovat myöskin pysyneet kunnossa omalta osaltaan.
Josko tuon kannen kiristyksen tarkistaa. Ajattelin hakea motonetistä uuden venttiilikopan tiivisteen jonka vaihtaa samalla. 150Nm taitaa olla oikea kireys kannelle, alkaen keskeltä, kiertäen sivuille kiristys? Onko mitään muuta huomioitavaa? Vai onko koko touhu ollenkaan tarpeellista? Mittarissa nyt 344tkm että olisiko tarpeen samantien vaihtaa kannentiiviste, jakoketju ym. hiluja jo? Ylimääräisiä ääniä ei tosin koneesta kuulu, kivasti kehrää.
Josko tuon kannen kiristyksen tarkistaa. Ajattelin hakea motonetistä uuden venttiilikopan tiivisteen jonka vaihtaa samalla. 150Nm taitaa olla oikea kireys kannelle, alkaen keskeltä, kiertäen sivuille kiristys? Onko mitään muuta huomioitavaa? Vai onko koko touhu ollenkaan tarpeellista? Mittarissa nyt 344tkm että olisiko tarpeen samantien vaihtaa kannentiiviste, jakoketju ym. hiluja jo? Ylimääräisiä ääniä ei tosin koneesta kuulu, kivasti kehrää.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Tarvikevenakopan tiiviste voi olla huono sijoitus, orkkis on paljon kimmoisampi ja tiiviimpi pidemmän päälle.
Ehdottomasti jälkikiristys ensin, kannentiivisteen vaihto on sitten ihan oma savottansa vaikkakin ihan hauska operaatio. Siis en kiellä harrastamasta mutta eikö se aika kulu muutenkin ?
40Nm, 60Nm +90 astetta on se uudempi kiristysohje ja spiraalikuviota seuraten myötäpäivään. Alkaen keskestä imusarjan puolelta. Voit olla että havaitset "virranjakajan" nurkassa olevan pultin olevan löysempi kuin muut.
Ehdottomasti jälkikiristys ensin, kannentiivisteen vaihto on sitten ihan oma savottansa vaikkakin ihan hauska operaatio. Siis en kiellä harrastamasta mutta eikö se aika kulu muutenkin ?
40Nm, 60Nm +90 astetta on se uudempi kiristysohje ja spiraalikuviota seuraten myötäpäivään. Alkaen keskestä imusarjan puolelta. Voit olla että havaitset "virranjakajan" nurkassa olevan pultin olevan löysempi kuin muut.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Aika kuluu todellakin muutenkin... Joo, jospa kiristyksellä aloitan joku päivä. Kiitos tiedoista.
Vaihteistoöljyt olivat yllättäen sen verran tuoreennäköiset että jätin vaihtamatta toistaiseksi. Auto kun oli ylhäällä niin hokasin putken keskikannakkeen olevan risa, se tuli vaihdettua.
Vaihteistoöljyt olivat yllättäen sen verran tuoreennäköiset että jätin vaihtamatta toistaiseksi. Auto kun oli ylhäällä niin hokasin putken keskikannakkeen olevan risa, se tuli vaihdettua.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Nyt on sitten matalapaineturbo talossa, M98
Öljyt vaihdettu ja huomena lisää huoltoa. Öljynvaihdon jälkeen kun aloin käynnistää niin bensapumppu kyllä surrasi pitkään, käänsin virrat pois ja uudestaan päälle, enää ei surrannut. Käyntiin lähti ihan ok, tuohan ei näköjään käynnisty niinkuin vanha B202i, joka lähti heti kun kone hieman pyörähti, johtuu kait trionikista? Vaiko kasetista, joka on musta?
Muutaman kerran katkennut virrat pa- ja lämpömittarilta, sekä alanäytöltä. Onkohan liitin löysällä vai jotain vikaa mittaristossa. Mahtaako noihin mittareihin mitään vikoja tulla kun on japanilaisia. Lämpömittarikin hieman roikkuu. Niin ja se ilmatoinnin tunnistimen puhallin vähän rapisee, siis ei lämppärin moottori.
Tulpathan tuohon varmaan kannatta vaihtaa, kun ei ole tietoa milloin viimeksi tehty. Kasetti tietysti peräkonttiin ja pa-pumppu ämpäreineen.
Öljyt vaihdettu ja huomena lisää huoltoa. Öljynvaihdon jälkeen kun aloin käynnistää niin bensapumppu kyllä surrasi pitkään, käänsin virrat pois ja uudestaan päälle, enää ei surrannut. Käyntiin lähti ihan ok, tuohan ei näköjään käynnisty niinkuin vanha B202i, joka lähti heti kun kone hieman pyörähti, johtuu kait trionikista? Vaiko kasetista, joka on musta?
Muutaman kerran katkennut virrat pa- ja lämpömittarilta, sekä alanäytöltä. Onkohan liitin löysällä vai jotain vikaa mittaristossa. Mahtaako noihin mittareihin mitään vikoja tulla kun on japanilaisia. Lämpömittarikin hieman roikkuu. Niin ja se ilmatoinnin tunnistimen puhallin vähän rapisee, siis ei lämppärin moottori.
Tulpathan tuohon varmaan kannatta vaihtaa, kun ei ole tietoa milloin viimeksi tehty. Kasetti tietysti peräkonttiin ja pa-pumppu ämpäreineen.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Onnea tontun johdosta!
Tuli kansi kiristettyä. Oli tosiaan kuskinpuolen päädystä selkeästi löysemmässä pultit kuin toisessa päädyssä. Ostin sit kuitenkin motonetistä sen kopan tiivisteen ja onneksi ostin. Oli se vanha siinä kunnossa että ihme kun piti mitään sisällä...
Tuli kansi kiristettyä. Oli tosiaan kuskinpuolen päädystä selkeästi löysemmässä pultit kuin toisessa päädyssä. Ostin sit kuitenkin motonetistä sen kopan tiivisteen ja onneksi ostin. Oli se vanha siinä kunnossa että ihme kun piti mitään sisällä...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT