Hydrauliset kumityynyt vaihdettu.. JYRISTÄÄ/täristää, APUA!!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Onko ne prikat varmasti oikein päin, ja ne korvakkeet ovat sen rauta pannan alapuolella ( liikkeen rajoitin ) eikä yläpuolella.
Ja korvakkeen kumi on ylöspäin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kerroppas vielä niistä ylimmäisistä tukiraudan kumeista.
Missä reunalla ne kolot näkyvät..?

Jos sen kumin laittaa niin että kolot ovat ylä ja alareunassa niin
tärinä on aivan älytön, ne avonaiset kolot kuuluu olla pituus suunnassa
*ai mistäkö tiedän, no itse tein tällaisen mokan, joka on jo korjattu*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

9000CD23T kirjoitti:Onko ne prikat varmasti oikein päin, ja ne korvakkeet ovat sen rauta pannan alapuolella ( liikkeen rajoitin ) eikä yläpuolella.
Ja korvakkeen kumi on ylöspäin.
Kyllä prikat on oikein eli pannan sisällä ja sojottaavat ylöspäin :o

Mikä korvakkeen kumi..?
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

9000CD23T kirjoitti:Kerroppas vielä niistä ylimmäisistä tukiraudan kumeista.
Missä reunalla ne kolot näkyvät..?

Jos sen kumin laittaa niin että kolot ovat ylä ja alareunassa niin
tärinä on aivan älytön, ne avonaiset kolot kuuluu olla pituus suunnassa
*ai mistäkö tiedän, no itse tein tällaisen mokan, joka on jo korjattu*
niitä en vaihtanut mutta voisin käydä tuon tarkastamassa kohta.. siinä varmaan on nuolet tai joku
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

MP kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:Onko ne prikat varmasti oikein päin, ja ne korvakkeet ovat sen rauta pannan alapuolella ( liikkeen rajoitin ) eikä yläpuolella.
Ja korvakkeen kumi on ylöspäin.
Kyllä prikat on oikein eli pannan sisällä ja sojottaavat ylöspäin :o

Mikä korvakkeen kumi..?
Kun katsot sitä prikkaa niin huomaat että korvakkeeseen on vulkanoitu
kuminpalanen, tämä kumi pitäisi olla kohti liikkeen rajoitinta ( sitä metalli
pantaa ).

Kumi on tuossa kuvassa tuon metalli pannan alla.
Kuva
Viimeksi muokannut 9000CD23T, La Syys 10, 2005 14:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Oletko myös varma ettei öljyn putsarin jalasta ( b234 ) lähtevät
kaksi metalliputkea ota runkoon kiinni ( ovat nimittäin melko lähellä
etu palkkia )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Käväisne kohta ulkosalla tutkimassa asiaa sen mitä nyt pystyn! hetkonen..

Niin, auto on siis -89 turbo cd, koneen "mallista ei tietoa".. voiko kone alkaa "Tärräämään" jotenkin yhtäkkiä? voiko tuo viallinen pakoputki vaikuttaa siihen? (etuputkessa pari aika isoa reikää juuri ennen katin laippaa)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Pakoputken vuotaminen ei täristä moottoria.
Korkeintaan kuskin penkkiä... :)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Joo sulla on näköjään ihan erilainen kumi kun mulla :D no onhan autokin eri
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Palasin.. Momenttituen kumit ovat mielestäni oikein, enkä niitä ole vaihtanutkaan. Eli kumien "reiät" on auton pituussuunnassa.. mielenkintoinen tuo rajoittajan hiljennysmodifikaatio tuossa edellisessä viestissä :)

Ja auto tärisee ja meluaa edelleen.. peilit vaan tärisee tyhjäkäynnillä ja olo on kuin traktorin penkillä-- Voiko tosiaan nuo uudet kumit ollla niin erilaiset, pitääkö tässä survova vanhat takasin.. en keksi oikein mikä meni pieleen tuossa asennuksessakaan.. kyllähän sitä konetta aika ronskilla kädellä nostettiin.. :?
MarkusJ
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: To Elo 28, 2003 19:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja MarkusJ »

Olikos koneessa tasapainoakselit? Mulla kävi aikoinaan B234 koneessa niin, että vaihdoin umpikumiset tosin hydraulisina myydyt kumityynyt tilalle. Välillä kävi todella tasasesti, toisinaan taas tärisi ajossa jopa sisäpuolen peruutuspeili. Tasapainoketju oli sen verran löysä että hyppi tasapainoakseleiden rattailla hampaiden yli. Akselit olivat joka startin jälkeen uudessa asennossa aiheuttaen milloin minkäkin suuruiset tärinät. Hydrauliset tyynyt vaimensi ylimääräiset tärinät ennen remonttia lähes täysin.
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Jos viitsit MP vaihtaa entiset kumit takaisin, niin sillä selviäisi tietysti se, onko uusissa kumeissa jotakin vikaa.

Itse en kyllä Motonetin kumeja autooni vaihda, ennenkuin MP:n tonnarin jyristäminen selviää.

Tsemppiä edelleen MP, threadia seurataan silmä kovana... :lol:
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

MarkusJ kirjoitti:Olikos koneessa tasapainoakselit? Mulla kävi aikoinaan B234 koneessa niin, että vaihdoin umpikumiset tosin hydraulisina myydyt kumityynyt tilalle. Välillä kävi todella tasasesti, toisinaan taas tärisi ajossa jopa sisäpuolen peruutuspeili. Tasapainoketju oli sen verran löysä että hyppi tasapainoakseleiden rattailla hampaiden yli. Akselit olivat joka startin jälkeen uudessa asennossa aiheuttaen milloin minkäkin suuruiset tärinät. Hydrauliset tyynyt vaimensi ylimääräiset tärinät ennen remonttia lähes täysin.
Em tiedä tasapainoakseleista? kone on 2 litrainen turbo -89 CD korissa kiinni
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Haikara kirjoitti:Jos viitsit MP vaihtaa entiset kumit takaisin, niin sillä selviäisi tietysti se, onko uusissa kumeissa jotakin vikaa.

Itse en kyllä Motonetin kumeja autooni vaihda, ennenkuin MP:n tonnarin jyristäminen selviää.

Tsemppiä edelleen MP, threadia seurataan silmä kovana... :lol:
Joo, kyllä ne pitää kohta laittaa jos ei tämä tästä ala selviämään.. yritin sitä jo aikaisemmin mutta en saanu tkonetta enää tarpeeks ylös että olisin saanut taaimmaisen pois, johtuen ilmeisesti siitä että sitä ennen oli vaihdettu uusi vaihdelaatikon tukikumi entisen revenneen tilalla. No tähän sain joltain vinkin että se koneen korvake mikä on kiinni siinä taaimmaisessa kumissa olisi irroitettavaa mallia, joten koitetaanpa tuossa tulevaisuudessa sitten uudelleen. Ajattelin kuitenkin että vaihdan ensin sen risan pakoputken, sekin pitää aika kuminaa ja möykkää..
Vastaa Viestiin