Hydrauliset kumityynyt vaihdettu.. JYRISTÄÄ/täristää, APUA!!
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Kerroppas vielä niistä ylimmäisistä tukiraudan kumeista.
Missä reunalla ne kolot näkyvät..?
Jos sen kumin laittaa niin että kolot ovat ylä ja alareunassa niin
tärinä on aivan älytön, ne avonaiset kolot kuuluu olla pituus suunnassa
*ai mistäkö tiedän, no itse tein tällaisen mokan, joka on jo korjattu*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
niitä en vaihtanut mutta voisin käydä tuon tarkastamassa kohta.. siinä varmaan on nuolet tai joku9000CD23T kirjoitti:Kerroppas vielä niistä ylimmäisistä tukiraudan kumeista.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Kun katsot sitä prikkaa niin huomaat että korvakkeeseen on vulkanoituMP kirjoitti:Kyllä prikat on oikein eli pannan sisällä ja sojottaavat ylöspäin9000CD23T kirjoitti:Onko ne prikat varmasti oikein päin, ja ne korvakkeet ovat sen rauta pannan alapuolella ( liikkeen rajoitin ) eikä yläpuolella.
Ja korvakkeen kumi on ylöspäin.![]()
Mikä korvakkeen kumi..?
kuminpalanen, tämä kumi pitäisi olla kohti liikkeen rajoitinta ( sitä metalli
pantaa ).
Kumi on tuossa kuvassa tuon metalli pannan alla.

Viimeksi muokannut 9000CD23T, La Syys 10, 2005 14:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Palasin.. Momenttituen kumit ovat mielestäni oikein, enkä niitä ole vaihtanutkaan. Eli kumien "reiät" on auton pituussuunnassa.. mielenkintoinen tuo rajoittajan hiljennysmodifikaatio tuossa edellisessä viestissä 
Ja auto tärisee ja meluaa edelleen.. peilit vaan tärisee tyhjäkäynnillä ja olo on kuin traktorin penkillä-- Voiko tosiaan nuo uudet kumit ollla niin erilaiset, pitääkö tässä survova vanhat takasin.. en keksi oikein mikä meni pieleen tuossa asennuksessakaan.. kyllähän sitä konetta aika ronskilla kädellä nostettiin..

Ja auto tärisee ja meluaa edelleen.. peilit vaan tärisee tyhjäkäynnillä ja olo on kuin traktorin penkillä-- Voiko tosiaan nuo uudet kumit ollla niin erilaiset, pitääkö tässä survova vanhat takasin.. en keksi oikein mikä meni pieleen tuossa asennuksessakaan.. kyllähän sitä konetta aika ronskilla kädellä nostettiin..

Olikos koneessa tasapainoakselit? Mulla kävi aikoinaan B234 koneessa niin, että vaihdoin umpikumiset tosin hydraulisina myydyt kumityynyt tilalle. Välillä kävi todella tasasesti, toisinaan taas tärisi ajossa jopa sisäpuolen peruutuspeili. Tasapainoketju oli sen verran löysä että hyppi tasapainoakseleiden rattailla hampaiden yli. Akselit olivat joka startin jälkeen uudessa asennossa aiheuttaen milloin minkäkin suuruiset tärinät. Hydrauliset tyynyt vaimensi ylimääräiset tärinät ennen remonttia lähes täysin.
Jos viitsit MP vaihtaa entiset kumit takaisin, niin sillä selviäisi tietysti se, onko uusissa kumeissa jotakin vikaa.
Itse en kyllä Motonetin kumeja autooni vaihda, ennenkuin MP:n tonnarin jyristäminen selviää.
Tsemppiä edelleen MP, threadia seurataan silmä kovana...
Itse en kyllä Motonetin kumeja autooni vaihda, ennenkuin MP:n tonnarin jyristäminen selviää.

Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Em tiedä tasapainoakseleista? kone on 2 litrainen turbo -89 CD korissa kiinniMarkusJ kirjoitti:Olikos koneessa tasapainoakselit? Mulla kävi aikoinaan B234 koneessa niin, että vaihdoin umpikumiset tosin hydraulisina myydyt kumityynyt tilalle. Välillä kävi todella tasasesti, toisinaan taas tärisi ajossa jopa sisäpuolen peruutuspeili. Tasapainoketju oli sen verran löysä että hyppi tasapainoakseleiden rattailla hampaiden yli. Akselit olivat joka startin jälkeen uudessa asennossa aiheuttaen milloin minkäkin suuruiset tärinät. Hydrauliset tyynyt vaimensi ylimääräiset tärinät ennen remonttia lähes täysin.
Joo, kyllä ne pitää kohta laittaa jos ei tämä tästä ala selviämään.. yritin sitä jo aikaisemmin mutta en saanu tkonetta enää tarpeeks ylös että olisin saanut taaimmaisen pois, johtuen ilmeisesti siitä että sitä ennen oli vaihdettu uusi vaihdelaatikon tukikumi entisen revenneen tilalla. No tähän sain joltain vinkin että se koneen korvake mikä on kiinni siinä taaimmaisessa kumissa olisi irroitettavaa mallia, joten koitetaanpa tuossa tulevaisuudessa sitten uudelleen. Ajattelin kuitenkin että vaihdan ensin sen risan pakoputken, sekin pitää aika kuminaa ja möykkää..Haikara kirjoitti:Jos viitsit MP vaihtaa entiset kumit takaisin, niin sillä selviäisi tietysti se, onko uusissa kumeissa jotakin vikaa.