öljyn vaihto ostamaani tonttuun

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: öljyn vaihto ostamaani tonttuun

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kaide kirjoitti:Hmm..itse käytän vain Kendall Elite 5W/50 öljyä...siksiköhän toi pannu kilahti :lol: :lol:
"KENDALL ELITE RACING FORMULA 5W/50 40€ 4L

100% SYNTEETTINEN MOOTTORIÖLJY UUDEN SUKUPOLVEN AUTOILLE
Kendall Elite on kehitetty voitelemaan uuden sukupolven moottorit korkeissa käyttölämpötiloissa"

Eikös tontun maamoottori edusta jotain ihan muuta kuin "uutta sukupolvea", vanhanaikainen kone vaatii vanhanaikaiset, ja korkeintaan keskihintaluokan öljyt :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: öljyn vaihto ostamaani tonttuun

Viesti Kirjoittaja Kaide »

ng900aero kirjoitti:
Kaide kirjoitti:Hmm..itse käytän vain Kendall Elite 5W/50 öljyä...siksiköhän toi pannu kilahti :lol: :lol:
"KENDALL ELITE RACING FORMULA 5W/50 40€ 4L

100% SYNTEETTINEN MOOTTORIÖLJY UUDEN SUKUPOLVEN AUTOILLE
Kendall Elite on kehitetty voitelemaan uuden sukupolven moottorit korkeissa käyttölämpötiloissa"

Eikös tontun maamoottori edusta jotain ihan muuta kuin "uutta sukupolvea", vanhanaikainen kone vaatii vanhanaikaiset, ja korkeintaan keskihintaluokan öljyt :D

Voi elämä.... minä kun 7-10tkm välein laitoin kunnon kamaa koneeseen :lol: ja fortellakin olen huuhtonut 2 kertaa 100 tkm matkalla
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: öljyn vaihto ostamaani tonttuun

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onkohan noilla öljyillä loppupeleissä niin kovin paljoa merkitystä, kunhan vain laittaa luokitukseltaan oikeanlaista öljyä, ja vaihtaa ne tarpeeksi usein?
Tuo Max-life on ainoa öljy joka on koskaan aiheuttanut mitään ongelmia noissa omissa romuissani, nähtäväksi jää kuinka kauan kone pysyy nipussa Bilteman liemillä. Oli pakko kokeilla niitä edullisen hinnan vuoksi, kiinnosti tietää voiko alle 11e maksava öljy toimia autonmoottorissa :D

Jos leipoo kiinni, niin sittenhän toimivat ihan yhtä hyvin kuin lähes 4x kalliimmat Kendallitkin :mrgreen:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ilzu
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 22:38
Paikkakunta: Hki

Re: öljyn vaihto ostamaani tonttuun

Viesti Kirjoittaja ilzu »

ei syönyt öljyä silloin kun aeron sain. ei syönyt senkään jälkeen kun korjaamo vaihtoi "mikä lie" -öljyt. Ei ole syönyt yhtään senkään jälkeen kun itse vaihdoin Nesteen liemet.
Aikaisemmin mainittiin aikainen öljynvaihto. Johonkin sitä vanhaa putuöljyä jää vaihdon yhteydessä. Taidanpa kohta puoliin itsekin taas vaihtaa möljyt uusiin; voihan sieltä jotain p..kaa huuhtoutua. Ja GM:n suodatin vaihdetaan aina kun öljytkin. Ei ole niin iso kustannus.
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
Finn
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 17:12

Re: öljyn vaihto ostamaani tonttuun

Viesti Kirjoittaja Finn »

Laitoin aiemmasta ounastelustani huolimatta viime vaihdossa Mobil Super 3000 5W-40. 2 tkm ajon jälkeen öljypinta tikussa pudonnut puoleen väliin mikä toisaalta tarkoittaa, että öljynkulutus on 2,5 desiä per 1 tkm. Ei pölläytä eikä kärytä. Olisko vaan ihan normitilanne kun on 250 tkm mittarissa?
2003 9-5 estate 2.0t automatic
ilzu
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 22:38
Paikkakunta: Hki

Re: öljyn vaihto ostamaani tonttuun

Viesti Kirjoittaja ilzu »

Finn kirjoitti:Laitoin aiemmasta ounastelustani huolimatta viime vaihdossa Mobil Super 3000 5W-40. 2 tkm ajon jälkeen öljypinta tikussa pudonnut puoleen väliin mikä toisaalta tarkoittaa, että öljynkulutus on 2,5 desiä per 1 tkm. Ei pölläytä eikä kärytä. Olisko vaan ihan normitilanne kun on 250 tkm mittarissa?
Omassa myös tuo 250 tkm mittarissa. Tänään sain vaihdettua uudet Nesteet (City Pro 5W-40) koneeseen 4000 km ajon jälkeen. Olihan nuo öljyt ruskettuneet, mutta ei havaittavasti vähentynyt. Vaikka pikkusen tiputteleekin sieltä täältä tallin lattialle.
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Re: öljyn vaihto ostamaani tonttuun

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Onkos kukaan muu ajellut tämmöisellä öljyllä NESTE TURBO LXE 10W-40? Itse olen pari vuotta kyseisellä öljyllä päästellyt tuolla vanhemmalla turbotonnarilla ja ainakin vielä liikkuu... Helpompi vaihtaa tuollaiset autoon, kun löytyy tuollainen parin sadan litran tynnyri hallista. :)

Kai tuo ylipäätään on sopevaa baasin bensaturbomyllyyn? :?
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
1144
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 17:14

Re: öljyn vaihto ostamaani tonttuun

Viesti Kirjoittaja 1144 »

[quote="ruttunen"]:D mitä öljyä te tontulla ajajat laitatte öljynvaihdon hetken koittaessa 8O näin talvea ajatellen . :roll:[/quote]


Joo, ei se ole niin tarkka siis viskositeetista, mutta synthethic riittää.
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: öljyn vaihto ostamaani tonttuun

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Eipäkait vapariin tartte tosissaan noita -50 öljyjä ollenkaan , luulis 40 riittävän tai jopa 30 ihan hyvin.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Vastaa Viestiin